Toon posts:

Externe HDD voor windows booting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Aangezien ik het zat ben, om steeds weer windows DVD''s te branden ivm krassen en dan is hij weer slecht leesbaar, wil ik de overstap maken om al mijn OS systemen op 1 extern HDD te plaatsen.

Mooiste zou zijn, dat ik al mijn windows versies, XP, W7, Vista, etc op 1 extern HDD kwijt kan. En dat als ik via USB boot zo een keuze kan maken wel OS ik wil installeren.

Is dit ook mogelijk? de ene verteld weer dat je USB poorten uitgeschakeld worden tijdens installatie, de andere zeggen weer dat je maar 1 OS per extern HDD kunt uitvoeren. Dus kun je het beste een aantal losse USB stickies aanschaffen. Tja wat is nu wijsheid.

Aangezien de meeste laptops die ik binnen krijg de DVD speler slecht, tot kapot is, heb ik wel goed materiaal nodig om de os te vervangen. En daarom mag het van mij best wat kosten.
Ik had al aan een extern hdd, of externe DVD speler gedacht (maar met de dvd speler zit ik nog steeds met de krassen).

Iemand advies? :P

Alvast super bedankt,

Mvg Desktopje.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42
Klinkt alsof je het bedrijfsmatig doet, misschien is Windows Deployment Services een optie?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit claimt het te kunnen op XP na dat (nog) niet (legaal) kan werken naar het schijnt.

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:30:
Klinkt alsof je het bedrijfsmatig doet, misschien is Windows Deployment Services een optie?
Niet bedrijfsmatig, alleen ik wil alles netjes voorelkaar hebben. Want dat geklooi met altijd die cd''s vind ik maar niets. En aangezien de meeste dvd spelers slecht of kapot zijn, wil ik een goede oplossing.

Is een externe HDD niet in verschillende partities op te splitsen, zodat je een boot keuze kunt maken? (welk OS zeg maar?)

P.S de licentie codes van de behuizingen worden gebruikt, volstrekt legaal dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 15:04 ]

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als je het goed doet zou je in theorie met bcdedit de bootloader op de externe schijf kunnen aanpassen en er op die manier meerdere OSen van kunnen starten (met in dit geval met bcdedit als uitgangspunt Windows NT >=6). Ik wilde dit eerst wat beter onderbouwen door het zelf uit te proberen, maar ondertussen heb ik de bootloader op mn externe schijf verprutst (hint: zorg voor een backup voordat je daaraan gaat knoeien).

Het is me overigens wel al eens gelukt om met behulp van bcdedit een dualboot cd te maken, met Windows PE (Vista destijds) en BartPE (XP).

[ Voor 14% gewijzigd door dcm360 op 25-08-2012 00:16 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 08:03

neanderthaler

Are friends electric?

Misschien met zo'n EFI-X module?

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:50

John Doos

ClaudZaque

Even een hele late reactie, maar tja wellicht handig voor mensen die het topic tegen komen. (Ik immers ook :) )

Een AIO USB stick maken?

Een aparate voor elk OS, dus win7AIOstick winVistaAIOstick etc.

Weet niet of dit geheel legaal is, maar mits je gewoon je legale keys gebruikt lijkt me dit geen probleem?

Nee

Pagina: 1