Windows 7 installatie van USB lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:27
Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil windows 7 vanaf een USB stick installeren op een PC zonder dvd drive.

Ik heb een image gemaakt met het Windows 7 USB DVD Download tool pakket van MS.

Ik heb m'n primary boot device op USB gezet.

Als ik de PC start wordt geboot van USB, ik kan een installatie starten. Ik krijg dan een scherm met 5 acties die windows af wil handelen:

Copying files
expanding files
installing featues
instaling nog iets anders
completed

Deze acties worden allemaal netjes afgevinkt met een groen vinkje en windows herstart de PC. Echter vervolgens kom ik net zo hard weer in de setup terecht waar de enige optie waar ik iets mee kan "install now" is.

Ik heb geprobeerd de SSD als primary boot device aan te merken in de bios na de installatie, maar dan krijg ik alleen een melding dat er geen correct boot device aanwezig is.

Heeft iemand tips?

Mocht iemand hier nog eens tegenaanlopen: USB drive uit de computer trekken als hij aan het rebooten is lost dit probleem op. Damn you microsoft |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Vizzie op 24-08-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

BIOS optie AHCI aangezet voor je schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vizzie schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:26:

Als ik de PC start wordt geboot van USB, ik kan een installatie starten. Ik krijg dan een scherm met 5 acties die windows af wil handelen:

Copying files
expanding files
installing featues
instaling nog iets anders
completed

Deze acties worden allemaal netjes afgevinkt met een groen vinkje en windows herstart de PC. Echter vervolgens kom ik net zo hard weer in de setup terecht waar de enige optie waar ik iets mee kan "install now" is.

Ik heb geprobeerd de SSD als primary boot device aan te merken in de bios na de installatie, maar dan krijg ik alleen een melding dat er geen correct boot device aanwezig is.

Heeft iemand tips?

Mocht iemand hier nog eens tegenaanlopen: USB drive uit de computer trekken als hij aan het rebooten is lost dit probleem op. Damn you microsoft |:(
Waarschijnlijk heeft de installatie van Windows de bootsectors op de USB stick gezet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
redfoxert schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk heeft de installatie van Windows de bootsectors op de USB stick gezet.
Nou nee, windows ondersteund het installeren naar / draaien vanaf USB helemaal niet. Met XP kon je met wat bewerkingen van inf files op je installatie cd dat nog wel voor elkaar krijgen maar voor windows 7 sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
[...]
Die vergeet je dus nooit meer :P
Zelf overigens ook wel eens tegenaan gelopen. Volgens mij wordt je aan het einde wel vriendelijk verzicht de installatiemedia uit je pc te halen voordat die reboot, maar weet het niet meer zeker. Kan ook fedora zijn geweest die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:50:
[...]

Die vergeet je dus nooit meer :P
Zelf overigens ook wel eens tegenaan gelopen. Volgens mij wordt je aan het einde wel vriendelijk verzicht de installatiemedia uit je pc te halen voordat die reboot, maar weet het niet meer zeker. Kan ook fedora zijn geweest die dat doet.
Dat moet Fedora zijn geweest. Elke Linux zegt dat namelijk. Ubuntu werpt zelfs de CD uit voor je en moet je op enter drukken nadat je de CD eruit hebt gehaald. Zouden ze bij Windows ook eens moeten doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS

[...]

Heeft iemand tips?

Ehh....volgens mij is dat iets 'bekends'. Ik zet meestal m'n USB niet als primary, maar druk gewoon op de toets (F8 of ESC bij mij) om het 'bootmenu' te zien te krijgen.....pff....maar gelukkig is het opgelost!
Pagina: 1