Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-07 01:26
Hallo,

Een vriend van me heeft een pc met de volgende specs:

AMD Athlon 64 X2 5000+:
4GB ram
ASUS M2N-SLI DELUXE
8600 GT 512MB
Antec 500 watt PSU
Full HD Acer monitor
Met Windows 7 Ultimate 64 bit

In deze configuratie had de pc last van onbekende vastlopers. (welke ik nooit heb kunnen bekijken, dus waarvan ik werkelijk geen idee heb). Hij geeft zelf aan dat dit een warmte probleem is.

Hij wilde wat meer power voor games omdat de framerate aan de lage kant was. Ik heb getwijfeld tussen de 7770 en de 6870, maar de 6870 is toch wat krachtiger en dus voor de laatste gekozen. Omdat de Antec voeding niet over de juiste aansluitingen beschikte, een OCZ modxtream 600 watt ingebouwd.

De pc liep als een zonnetje zo mooi, grafisch zag het er weer helemaal top uit.

Maar toen opeens weer een vastloper en de pc ging uit. Hierna wilde de pc niet meer aan. Na een check bleek de voeding het probleem te zijn, die deed niks meer, deze is RMA gestuurd. Ook is gebleken dat de HD6870 niet meer wil, de fan draait nog wel maar opstarten in een ander systeem is niet mogelijk. Deze gaat ook RMA.

Vraag1: Heeft het probleem met de voeding en de graka met elkaar te maken?

Vervolgens gebeurd er nog iets raars.. Wanneer ik de 'oude' configuratie aansluit
AMD Athlon 64 X2 5000+:
4GB ram
ASUS M2N-SLI DELUXE
8600 GT 512MB
Antec 500 watt PSU

Draait de pc wel, maar wanneer ik de 8600GT omwissel voor de 6870 dan beginnen er 2 condensators te smeulen op het moederbord..

Wat is hier aan de hand? Kan het moederbord de 6870 wel aan? Is de pc vastgelopen door een fout met het moederbord? Heeft de voeding een piekspanning gehad en daardoor de 6870 een klap gegeven?

Ik ben niet persé op zoek naar een antwoord, maar misschien heeft iemand hiermee ervaring oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Een rotte voeding kan je hele systeem slopen. Je videokaart kan dus daardoor mankementen tonen. Het zou kunnen dat er door de rotte voeding er op een of andere manier kortsluiting is gekomen in je 6870 en dat daardoor het moederbord begint te smeulen. Ik zou in ieder geval de videokaart niet meer in het moederbord stoppen, straks is het moederbord ook nog kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
Jah daar ben ik mij van op de hoogte. Het is alleen wel kut dat zowel de voeding als de graka net nieuw waren aangeschaft..1 week oud.. Maar goed, ben erg benieuwd naar het RMA rapport en de oplossing die ze bieden.

Thanks voor je reply iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Als er condensatoren beginnen te smeulen op het moederbord zou ik het moederbord zo snel mogelijk vervangen. Ik denk dat het moederbord het probleem is en niet de videokaart of de voeding.

[ Voor 27% gewijzigd door ETHART op 24-08-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
Dat was ook mijn idee, want als t eenmaal begint, dan houd deze er binnen de kortste keren mee op. Een smeulend moederbord is nu eenmaal einde verhaal en kan je alleen maar meer ellende bezorgen!!

Thanks voor je reply!