Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nvidea Optimus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met een i5 en een Nvidea GT 640m. nou is het zo dat als ik er minecraft op doe, er geen probleem is, want de optimus technologie herkent minecraft. nu als ik tekkit wil gaan spelen, doet hij dat niet. ook niet nadat ik javaw.exe, java.exe, techniclauncher.exe heb toegevoegd aan het lijstje. weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Groet,

Remmelt

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 09:16

Fordox

00101010

dit is meer een vraag voor software dan voor hardware.
en het is trouwen nvidia ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op mijn Asus i7 met 630m heb ik de optie (in Win7) om een bestand uit te voeren met de on-board Intel of de nVidia gfx adapter. Deze optie is bij beschikbaar bij een rechterklik op het bestand (exe), ergens bovenaan. Vergelijkbaar met de "Uitvoeren als admin" mogelijkheid.

Zit nu niet achter mijn laptop maar ik meen me te herinneren dat je de gfx voorkeur ook permanent kan instellen onder "Eigenschappen".

Edit: Linkje naar een image met optie desbetreffende optie (Engels) : http://img.clubic.com/03171492-photo-nvidia-optimus-run-with.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door DerNosferatu op 24-08-2012 16:59 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die optie niet, zal wel een andere driver zijn.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Neem ten eerste even de moeite om je driver te updaten. Werkt het dan nog steeds niet? Handmatig de EXE toevoegen aan de driver zodat hij hem voortaan met de Nvidia grafische kaart uitvoert. Nog problemen? Kijk welke andere EXE's de applicatie gebruikt en voeg dit ook toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden, is iet wat vervelend, maar ik zet m gewoon voordat ik iets gpu intensief ga doen handmatig op de gpu.
Pagina: 1