iGPU van Asus P8H77L VE wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn moederbord (Asus P8H77L VE) geïnstalleerd, BIOS upgrade gehad en nu wil ik mijn Intel i7 3770s gebruiken als grafische 'kaart'.

DVI, VGA en DHMI geprobeerd om rechtstreeks aan te sluiten van mijn moederbord naar mijn monitor, maar er kwam geen beeld. Net mijn video kaart van mijn mediacenter erin gedaan en die geeft wel beeld. In de BIOS zag ik echter geen optie om de iGPU functie aan te zetten (alleen de keus tussen PCI en PCIe). Op internet zag ik wel foto's waar de optie voor de iGPU er tussen stond.

Zowel mijn moederbord als CPU adverteren breed met hun prestaties als iGPU. Dus het moet kunnen...

Ik hoor graag eventuele tips.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wellicht kijk je toch verkeerd bij de bios instellingen.

Je titel is wel een beetje vreemd, want het Asus moederbord heeft natuurlijk geen iGPU. Die zit op de processor, waarbij de igpu samen moet werken met het ram geheugen.

Wat er wellicht fout zit is je geheugen. Dit zal je op de specificaties van de processor moeten laten draaien (dus bijv niet op 1600 maar wel precies binnen de specifikaties van de processor). Kans is groot dat als dat goed met elkaar werkt, dat de iGPU settings wel tevoorschijn komen in de bios.

• UPPERKEES
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:38:
Wellicht kijk je toch verkeerd bij de bios instellingen.

Je titel is wel een beetje vreemd, want het Asus moederbord heeft natuurlijk geen iGPU. Die zit op de processor, waarbij de igpu samen moet werken met het ram geheugen.

Wat er wellicht fout zit is je geheugen. Dit zal je op de specificaties van de processor moeten laten draaien (dus bijv niet op 1600 maar wel precies binnen de specifikaties van de processor). Kans is groot dat als dat goed met elkaar werkt, dat de iGPU settings wel tevoorschijn komen in de bios.
Alles staat op default (auto), maar ik zal vanavond er weer even naar kijken. Thanks!
De titel is inderdaad verkeerd, ik bedoel dat het Asus moederbord de iGPU niet weergeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door UPPERKEES op 24-08-2012 11:50 ]

• UPPERKEES
  • Niet online
De settings lijken echt te ontbreken, het probleem lijkt vaker voor te komen. Iemand nog een idee hoe dit kan en een mogelijke oplossing? De enige oplossingen die ik zie zijn BIOS downgrades of het moederbord terug sturen. BIOS downgrade is in mijn geval niet mogelijk want dan wordt mijn CPU niet meer ondersteund. CMOS reset en opnieuw de BIOS flashen met de nieuwste versie heeft ook niks geholpen.

Hier een aantal screenshots van de BIOS, zonder iGPU optie.
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/9056586/220/9056586.bmpAfbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/9056591/220/9056591.bmpAfbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/9056592/220/9056592.bmp

[ Voor 7% gewijzigd door UPPERKEES op 25-08-2012 14:08 ]

• UPPERKEES
  • Niet online
Iemand nog een tip?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hier het help artikel van intel dat hierover gaat.

http://communities.intel.com/thread/30797

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw zo is, maar het is dus wel degelijk zo dat de bios zich kan aanpassen aan de functies die op dat moment ondersteund worden.

• UPPERKEES
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:40:

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw zo is, maar het is dus wel degelijk zo dat de bios zich kan aanpassen aan de functies die op dat moment ondersteund worden.
Dit is van de Asus website:
This motherboard supports the Intel® 3rd/2nd generation processors in the LGA1155 package, with iGPU, memory and PCI Express controllers integrated to support onboard graphics output with dedicated chipsets, 2-channel (4 DIMM) DDR3 memory and 16 PCI Express 3.0/2.0 lanes. This provides great graphics performance. Intel® 3rd/2nd generation processors are among the most powerful and energy efficient CPUs in the world.
De Intel i7 3770s heeft een Intel HD4000 chip, dus het zou moeten werken. :)

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 19:23
Ik heb zojuist even in mijn bios gekeken (van een asus p8z77-m mobo wat vergelijkbaar zal zijn). Bij screenshot 3 hierboven kijk je inderdaad wel op de juiste plek:

[IMG=http://imageshack.us/f/16/120827181435.png][/IMG]

Ik gebruik een 3570k met ook een hd4000 en heb mijn ram op 1600mhz lopen. Wanneer jouw geheugen op 1600mhz loopt i.c.m. met de 3770s zou dat geen problemen moeten opleveren lijkt mij.

Zou haast zeggen dat je cpu defect is waardoor je moederbord geen igpu herkent en daarom de optie niet weergeeft :?

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Socket al eens gecontroleerd op verbogen pinnetjes? Dus even voorzichtig cpu eruit en socket nakijken wellicht.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

AquaL1te schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:
De settings lijken echt te ontbreken, het probleem lijkt vaker voor te komen. Iemand nog een idee hoe dit kan en een mogelijke oplossing? De enige oplossingen die ik zie zijn BIOS downgrades of het moederbord terug sturen. BIOS downgrade is in mijn geval niet mogelijk want dan wordt mijn CPU niet meer ondersteund. CMOS reset en opnieuw de BIOS flashen met de nieuwste versie heeft ook niks geholpen.

Hier een aantal screenshots van de BIOS, zonder iGPU optie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Die thread lijkt er inderdaad op. Maar een bios downgrade zou toch mogelijk moeten zijn, H77 is bedoeld voor Ivy en werkt er dus gewoon standaard mee. Want in die thread komen de igpu opties wel tevoorschijn als hij weer naar de allereerste bios flashed die op de cd staat. Maar het werkt nog steeds niet goed dan, igpu frequency n/a.

Maar ik denk dat het moederbord gewoon niet goed werkt, of dat er toch iets mis is gegaan bij het flashen. Waarschijnlijk het eerste.
Reepje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:40:

Dat is gewoon het standaard flut antwoord van Intel als je sneller dan 1333Mhz geheugen draait.
Pagina: 1