Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Allereerst, ik heb het in dit forum geplaatst, omdat het mij het meest toepasselijk leek vanwege domotica. Als dat niet goed blijkt te zijn, mods, feel free ;)

Ik wil eigenlijk al tijden zo'n druppelsleutel systeem voor toegang tot onze woning. We hebben ook zo'n ding voor toegang tot kinderdagverblijf, en dat werkt perfect. En dan ga je zoeken. Legio sites, met een ontzettend grote hoeveelheid aan type systemen. Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk, en kom er eigenlijk niet uit of het uberhaupt geschikt is voor een normale woning. Dus laat je het weer een jaartje liggen, en dan kijk je weer eens. Maar je komt niet echt verder. Het is ook allemaal erg erg duur :P

Van de week kwam het weer boven drijven. Jaren heeft mijn schoonmoeder onze woning gepoetst (tegen betaling), en die had een sleutel, geen probleem. Ze stopt er mee, dus hebben wij een betrouwbare schoonmaakster aangenomen. Toch blijft het raar om iemand die geen familie is zomaar een sleutel te geven. Het zou natuurlijk erg fijn zijn als je zo iemand een druppelsleutel of keycard kunt geven die alleen bepaalde periodes werkt, en daarnaast logging hebt wanneer een sleutel is gebruikt. En op afstand kunt (de)activeren.

Wat ik nu zie is dat er systemen zijn die met spanning de deur op slot houden en systemen die zonder spanning de deur op slot houden. Beiden hebben hun eigen problemen zoals ik het nu zie. Het systeem wat spanning gebruikt om de deuren op slot te houden, lijkt me totaal ongeschikt. Stroomuitval en zo ;)
Het systeem wat spanningsloos de deuren op slot houdt, en spanning gebruikt om de deuren te openen, klinkt al een stuk beter, maar hoe kom je dan binnen (of buiten!) als er geen stroom is?
Daarnaast, als ik bedenk dat er nu 3 punts sluitwerk op de begane grond deuren aanwezig is (4 stuks), daar heb ik wel oplossingen voor gezien, maar dat kost een godsvermogen.

Zijn er Tweakers die dit thuis hebben? Iemand met tips? Of zeggen jullie, laat het idee snel los, het is niet te doen in een privé woning zonder risico's en belachelijk veel kosten.....

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 23:07
Ik zou in ieder geval een slot nemen dat van de binnenkant ook nog met een klink of sleutel te openen is in geval van brand. Je kunt eventueel een alarm nemen met druppel en log. Dan kan men met de sleutel binnen en als het alarm is uitgezet is dat meteen gelogd.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
UltraSub schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:58:
Wat ik nu zie is dat er systemen zijn die met spanning de deur op slot houden en systemen die zonder spanning de deur op slot houden. Beiden hebben hun eigen problemen zoals ik het nu zie. Het systeem wat spanning gebruikt om de deuren op slot te houden, lijkt me totaal ongeschikt. Stroomuitval en zo ;)
Het systeem wat spanningsloos de deuren op slot houdt, en spanning gebruikt om de deuren te openen, klinkt al een stuk beter, maar hoe kom je dan binnen (of buiten!) als er geen stroom is?
Achterdeur met old-skool sleutel?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• RAdV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07-2024
Op www.bwired.nl staat een Nemef oplossing.
Je zou hem eens een mail kunnen sturen met de vraag wat zijn ervaringen met het systeem zijn.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
jantje.vlaam schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:20:
Ik zou in ieder geval een slot nemen dat van de binnenkant ook nog met een klink of sleutel te openen is in geval van brand. Je kunt eventueel een alarm nemen met druppel en log. Dan kan men met de sleutel binnen en als het alarm is uitgezet is dat meteen gelogd.
Dat zeker!
Malantur schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:24:
[...]

Achterdeur met old-skool sleutel?
Aan de ene kant is het natuurlijk erg handig als je alle deuren met een RFID kunt openen en sluiten. Maar aan de andere kant is het voldoende om een sleutel binnen te laten liggen, die de schoonmaakster achter moet laten. Maar de oplossing die RAdV hier onder aandraagt lost dit perfect op.
RAdV schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:29:
Op www.bwired.nl staat een Nemef oplossing.
Je zou hem eens een mail kunnen sturen met de vraag wat zijn ervaringen met het systeem zijn.
Dat ziet er goed uit zeg! Dit is precies wat ik zoek. Ik ga eens met hem mailen, en hopen dat de prijzen inmiddels gezakt zijn. Las op zijn forum dat het > €1K was voor een enkel slot :(
Maar bedankt voor de tip! Technisch weet ik nu wel waar ik het moet zoeken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Voor stroomuitval kun je een kleine UPS neerzetten?

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 10:12
Stroomuitval (hoe vaak komt dit voor?) kan je opvangen door een voeding met ingebouwde batterij te nemen.
Een leuke extra mogelijkheid is bijvoorbeeld via Ikey2 (www.ikey2.com) om via een Iphone de deur voor iemand op afstand te openen!!

Verder is het Nemef Radaris systeem zeer geschikt (is te overrulen middels een conventionele sleutel), hier heb je echter ook een nieuw slot nodig waarbij aanpassingen aan de deur en kozijn nodig zijn.

Voor verdere informatie zou je bij een ijzerwarenhandel eens informatie op kunnen vragen.
Pagina: 1