Specifieke Fax Software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansen92
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 22:13
Goedemorgen,

Voor een klant van me ben ik op zoek naar fax software; Ik heb al 2 verschillende programma's geprobeerd maar dit bevalt niet echt bij de klant.

- GFI Faxmaker
- Fax via Xoip, en dan het software pakket: Automatic Email Manager.

Hier even de vereisten:

1. Faxen moeten binnenkomen in een Exchange Postvak
2. Mogelijkheid tot het maken van contactpersonen (terugzoeken op naam in Outlook)
3. Automatisch afdrukken van fax berichten/bijlage's.

GFI FaxMaker was instabiel op de server, het heeft nooit lekker gedraaid. Dit is ook het eerste programma wat we getest hebben.

Met Xoip liepen we er tegenaan dat we niet op naam terug konden zoeken in het postvak. Je krijgt je berichten van de afzender: server@xoip.com. Archiveren is dus niet mogelijk per afzender.

Aan de server hangt nu een usb-modem waar de binnenkomende faxlijn op is aangesloten. Misschien is het allemaal heel omslachtig en kan het veel makkelijker, ik weet het zo even niet meer vandaar deze vraag!

Iedere hulp is welkom!

Dank alvast:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
welke versie van exchange hebben we het hier over? Wat is het platform waar hij op draait? Is an sich wel belangrijke informatie ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:47
Voldoet de ingebouwde faxserver van Windows niet? Die gebruik ik ook bij een klant (SBS 2008). Voldoet functioneel goed, probleem waar ik wel tegenaan loop is dat WIndows de USB modem soms ineens niet meer herkent. Na een reboot gaat het dan weer goed. Ik verwacht dat de software hier niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gerrit88 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:56:
Voldoet de ingebouwde faxserver van Windows niet? Die gebruik ik ook bij een klant (SBS 2008). Voldoet functioneel goed, probleem waar ik wel tegenaan loop is dat WIndows de USB modem soms ineens niet meer herkent. Na een reboot gaat het dan weer goed. Ik verwacht dat de software hier niets mee te maken heeft.
Vanaf Exchange 2010 ben je afhankelijk van een third party oplossing om te kunnen faxen met Exchange:
http://blogs.technet.com/...e/2009/08/19/3408024.aspx

Zie het blog van het Exchange team.

Dus indien er gebruik gemaakt wordt van Exchange 2010 moet TS gaan zoeken naar alternatieve fax software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Overigens, als ik Google kan ik zo al lijstjes met software vinden:
http://www.msexchange.org/software/fax-connectors/

Ik ken deze producten overigen niet. Maar wie weet helpt het je op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansen92
Sorry helemaal vergeten dat het handig zou kunnen zijn!

Windows Server 2008 Standaard
Exchange 2007

Client: Windows 7 met Outlook 2010 (voor 't geval dit intressant is..)

Faxserver van Windows is niet geprobeert, dit ga ik eens testen of het voldoet aan de eisen van de klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
http://blogs.technet.com/...e/2007/04/18/3401950.aspx

2007 heeft namelijk native al faxondersteuning.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:27
Ik heb in het verleden veel Faxmaker installaties gedaan en ik weet wel dat Faxmaker selectief is voor wat betreft type en merk modem. Sowieso USB modems zijn vaak een probleem voor Faxmaker. Wellicht dat het daarom niet stabiel was... Een modem waarmee Faxmaker in ieder geval wel goed werkt is de Multitech MT5656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van StoneFax kan je een 15 dagen trial downloaden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Linke Loe schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:59:
Ik heb in het verleden veel Faxmaker installaties gedaan en ik weet wel dat Faxmaker selectief is voor wat betreft type en merk modem. Sowieso USB modems zijn vaak een probleem voor Faxmaker. Wellicht dat het daarom niet stabiel was... Een modem waarmee Faxmaker in ieder geval wel goed werkt is de Multitech MT5656.
Idd. Faxsoftware is erg specifiek kwa hardware.

Ik heb in het verleden ook met een Multitech modem gewerkt (volgens mij moet die nog ergens liggen), icm Alt-N Relayfax. Dat werkte toen (3 jaar terug ofzo) prima en stabiel.
Met onze vorige modem (Een US Robotics) was het instabiel, nadat we die vervangen hebben werkte t altijd prima.

Bij een klant gebruik gemaakt van GFI, ook dat was stabiel, maar wel icm een gecertificeerde modem. (Eicon Diva Server nogwattes ISDN kaart)

de laatste jaren eigenlijk nooit meer met faxsoftware gewerkt, allemaal fax-naar-email via een 3rd party. En ja, dan is de afzender van de mails met de faxen bij ons ook de faxserver, maar met de 3 faxen per jaar die nog binnenkomen is dat lekker belangrijk.

• henkjansen92
Bedankt voor de vele reactie's.

ik ga even kijken wanneer ik er tijd voor heb om het om te zetten. Ik laat achter m'n bevindingen nog wel even weten hierzo!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Bij een klant gebruik gemaakt van GFI, ook dat was stabiel, maar wel icm een gecertificeerde modem. (Eicon Diva Server nogwattes ISDN kaart)
Dit is ook mijn ervaring. GFI werkt heel goed, mits je een goede fax modem gebruikt. Dat zijn meestal niet de goedkoopste, maar dat maakt wel het verschil uit tussen stabiliteit en veel gezeik.
Pagina: 1