Laptop voor student + gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:50
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral tekstverwerking en gamen. Dient als desktop replacement.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Max. 1300€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Gewicht/grootte maakt niet uit voor mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst een laptop zonder vooraf geïnstalleerd OS. Ik heb nog een licentie en ik vind dit weggegooid geld. SSD van minstens 128GB + full HD scherm zijn een must.

Ik heb momenteel deze customised BTO laptop op het oog:

X•BOOK 17CL48
17.3 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)
NVIDIA® GeForce® GTX660M
Intel Core i7-3610QM
Arctic Silver koelpasta
12GB RAM (3x 4GB BTO Selected High Speed DDR3-1600MhZ)
128GB SSD SATA-3 Crucial M4
8x DVD+/-RW Dual Layer, incl. DVD-RAM

€ 1283 incl. BTW

Is dit een goede keuze? Iemand betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
een paar punten. BTO's gebruiken barebones van clevo die niet bekend staan om kwaliteit.
128GB ssd, is waarschijnlijk te weinig voor al je opslag, dus ik zou daarnaast nog een normale hdd nemen (past sowieso in bijna elke 17".
Zelf ben ik niet zo bekend met het 17" segment, dus veel advies heb ik verder niet voor je.
Je zou nog kunnen kijken naar de Alienware M17x, Ongeveer dezelfde specs, en met kortingsbonnen en epp korting bespaar je nog zo'n 12 - 15% van de 1500 (startprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
Flox0r schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:39:
een paar punten. BTO's gebruiken barebones van clevo die niet bekend staan om kwaliteit.
128GB ssd, is waarschijnlijk te weinig voor al je opslag, dus ik zou daarnaast nog een normale hdd nemen (past sowieso in bijna elke 17".
Zelf ben ik niet zo bekend met het 17" segment, dus veel advies heb ik verder niet voor je.
Je zou nog kunnen kijken naar de Alienware M17x, Ongeveer dezelfde specs, en met kortingsbonnen en epp korting bespaar je nog zo'n 12 - 15% van de 1500 (startprijs)
Ik heb thuis nog een 320GB 2,5" HDD liggen die ik ga inbouwen + een 1TB externe HDD, gebrek aan opslag is dus geen punt. Bedankt voor de suggestie maar die alienware M17x is zonder SSD en met minder geheugen. Als ik de specs aanpas, kom ik ver boven mijn budget uit.

[ Voor 7% gewijzigd door tgc_9012 op 24-08-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Ik ben het Clevo bashen op t.net wel een beetje beu de laatste tijd. In MIJN ervaringen, ik heb de 17CL37, een hele degelijke laptop met keurige prestaties en goede koeling. Ik gebruik hem ook als desktopvervanger.

Ik begrijp dat ze bij de laatste modellen met ADM GPU een designfout hebben gemaakt, dus perfect is het ook niet altijd, maar de Clevo barebones wordt tegenwoordig zo minachtend over gedaan als over Medion 6-7 jaar terug.

Onterecht mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops", somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" en aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" en http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested zijn het niet met je eens.

Los daarvan zit het verschil hem niet alleen in de kwaliteit. Maar in de prijs.De inspiron 17R SE heeft praktisch dezelfde specs, maar is (met aftermarket RAM & SSD) een spetterende €350 goedkoper. En dan krijg je er nog een OS bij.

En als je het budget verhoogt naar de €1520 heb je de M17x (zonder SSD) met 2x zo snellere grafische kaart. Biede laptops zijn een veel beter keuze dan het clevo aanbod. Als je budget beperkt is kan je naar mijn inziens beter gaan voor iets met GTX570/670m uit de pricewatch. De laptops die je daar ziet zijn grotendeels hetzelfde, maar met een ander kleurschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:42:
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops", somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" en aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" en http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested zijn het niet met je eens.

Los daarvan zit het verschil hem niet alleen in de kwaliteit. Maar in de prijs.De inspiron 17R SE heeft praktisch dezelfde specs, maar is (met aftermarket RAM & SSD) een spetterende €350 goedkoper. En dan krijg je er nog een OS bij.

En als je het budget verhoogt naar de €1520 heb je de M17x (zonder SSD) met 2x zo snellere grafische kaart. Biede laptops zijn een veel beter keuze dan het clevo aanbod. Als je budget beperkt is kan je naar mijn inziens beter gaan voor iets met GTX570/670m uit de pricewatch. De laptops die je daar ziet zijn grotendeels hetzelfde, maar met een ander kleurschema.
De inspiron 17R SE heeft minder geheugen, geen SSD en een slechtere GPU. Bovendien heb ik geen OS nodig.
De andere notebook valt buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tgc_9012 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:17:
[...]
De inspiron 17R SE heeft minder geheugen, geen SSD en een slechtere GPU.
Dezelfde GPU. De kloksnelheden zijn alleen wat lager. Wat je kan oplossen met MSI afterburner. De aanschafprijs van een 128GB SSD en 8GB extra RAM zat al ingecalculeerd in die €350: de inspiron heb je voor €804 met i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
Tsja, ik mijn BTO ook vrij kaal gekocht en aftermarket upgrades gedaan, dat is natuurlijk altijd goedkoper, dat geldt voor alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij BTO in de door hem gekozen configuratie niet. Het RAM kost hem minder dan aftermarket, en de SSD kost hem €25.

Het is trouwens deze barebone: http://www.notebookcheck....722-Notebook.80223.0.html. Dat betekent dat je last hebt van de turbo boost bug:
Since the Schenker XMG A722 is also based on the Clevo Barebone, the CPU handles just like in the One K73-2O. The Turbo Boost of the CPU is not activated under load. During our full load test (Prime95 and Furmark running simultaneously) the CPU operated constantly at 2.1 GHz. The same thing happens under the Cinebench tests. The reason: As soon as the Nvidia GPU is activated, the CPU turbo is no longer used. This cannot be turned off. Even on battery, the CPU ran at 2.1 GHz under full load.
Met de andere merken heb je dat niet. En haal je in de praktijk betere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
Jammer genoeg woon ik in België en kan ik van de meeste Dell kortingen geen gebruik maken. De basisprijs ligt voor mij dus een pak hoger.

Van die turbo boost bug was ik niet op de hoogte. Daar ga ik zeker rekening mee houden. Ben je 100% zeker dat dit ook het geval is in die BTO notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle clevo based notebooks met een GTX 660m of lager hebben er last van de turbo boost bug volgens de reviews.van volgens de reviews.

Verder heb je in belgie inderdaad minder kortingen. Maar dat scheelt niet zo veel, hoor. Volgens mij sheet kom je uit op € 854 in belgie (via Dell Waardebonnen Topic - Deel 2). Het verschil tussen nederland en belgie is dat je in BE geen fatsoenlijke cashback sites hebt. De juiste prijs vereist wel wat gepuzzel. Houd er wel rekening mee dat de inspiron geen gigabit ethernet bevat.

De asus N76 vind ik ook erg goed. Die is wat duurder, maar kwalitatief wat beter dan de inspiron. Hij komt wel met een GDDR3 grafische kaart in plaats van GDDR5. Dat scheelt in de prestaties (ongeveer 20%) en overclock-headroom. Hij is (was?) wel slecht leverbaar in belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lenovo Y580 iets voor je?

Moet je dan wel zelf even een SSD bij kopen, maar dat valt alsnog binnen je budget.

pricewatch: Lenovo Y580-M772LMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:38:
Alle clevo based notebooks met een GTX 660m of lager hebben er last van de turbo boost bug volgens de reviews.van volgens de reviews.

Verder heb je in belgie inderdaad minder kortingen. Maar dat scheelt niet zo veel, hoor. Volgens mij sheet kom je uit op € 854 in belgie (via Dell Waardebonnen Topic - Deel 2). Het verschil tussen nederland en belgie is dat je in BE geen fatsoenlijke cashback sites hebt. De juiste prijs vereist wel wat gepuzzel. Houd er wel rekening mee dat de inspiron geen gigabit ethernet bevat.

De asus N76 vind ik ook erg goed. Die is wat duurder, maar kwalitatief wat beter dan de inspiron. Hij komt wel met een GDDR3 grafische kaart in plaats van GDDR5. Dat scheelt in de prestaties (ongeveer 20%) en overclock-headroom. Hij is (was?) wel slecht leverbaar in belgie.
Ik heb contact gehad met BTO en dit is volgens hen geen bug maar een bewuste keuze. Dit wordt softwarematig tegengehouden om de temperatuur lager te houden. Ze kunnen mij wel een laptop sturen met een aangepaste BIOS waarin turbo boost geactiveerd is. Dit zou voor mij ideaal zijn.

Wat de asus N76 betreft: dat lijkt me idd een goede laptop maar bij BTO heb ik een beter grafische kaart en meer geheugen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:19:
Lenovo Y580 iets voor je?

Moet je dan wel zelf even een SSD bij kopen, maar dat valt alsnog binnen je budget.

pricewatch: Lenovo Y580-M772LMH
De processor is minder (ik zou graag een quad core hebben), minder geheugen en ik heb liever een 17" scherm. En eerlijk gezegd vind ik die 750GB HDD ook weggegooid geld aangezien ik geen HDD nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tgc_9012 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:16:
[...]
Ik heb contact gehad met BTO en dit is volgens hen geen bug maar een bewuste keuze. Dit wordt softwarematig tegengehouden om de temperatuur lager te houden. Ze kunnen mij wel een laptop sturen met een aangepaste BIOS waarin turbo boost geactiveerd is. Dit zou voor mij ideaal zijn.
Het is inderdaad een bewuste keuze. Maar een dia nadelig is voor de performance en waardoor er bespaard kan worden op de koeling. Ik noem het een bug.
Wat de asus N76 betreft: dat lijkt me idd een goede laptop maar bij BTO heb ik een beter grafische kaart en meer geheugen.
Kwalitatief zit er een heel groot gat tussen de clevo's en de N76. De inspiron 17R SE lijkt mij beter gebouwd dan de clevo, en ik vind de extra bouwkwaliteit en features van de N76 de meerprijs in bepaalde gevallen waard. Dat zegt denk ik genoeg. De bouwkwaliteit van het clevo aanbod is gewoon heel slecht.
De processor is minder (ik zou graag een quad core hebben), minder geheugen en ik heb liever een 17" scherm. En eerlijk gezegd vind ik die 750GB HDD ook weggegooid geld aangezien ik geen HDD nodig heb.
Er is een i7 variant met SSD: pricewatch: Lenovo Y580-M772CMH

Maar ik lees dat je student bent. Weet je zeker dat je een 17" wilt? Veel mensen hier zijn van mening dat een 15.6" het maximale is wat je mee wilt slepen. van/naar school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Ik heb zelf ook de X•BOOK 17CL48 via Notebook totaal besteld (nagenoeg zelfde config als tgc_9012 alleen met 8GB geheugen en een 2e schijf met 750GB) en ik heb ook meerdere BTO's in handen gehad en ik kan je verzekeren dat er NIETS mis is met de bouwkwaliteit.
Bovendien is de service (als je die al nodig moest hebben) beter is dan die van Dell. (met beide ervaring).

De turbo-boost is geen bug maar inderdaad een keuze (iets een bug noemen maakt het nog geen bug,als je een auto een fiets noemt wordt het ook niet ineens een fiets).
Bovendien kan dat verandert worden met een andere BIOS.

Ik vind het een erg goede keuze! (als zou ik dus zelf inderdaad wel een 2e grotere normale schijf voor opslag erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird024 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:08:
De turbo-boost is geen bug maar inderdaad een keuze (iets een bug noemen maakt het nog geen bug,als je een auto een fiets noemt wordt het ook niet ineens een fiets).
Ik heb geen ervaring met BTO, maar ik moet wel zeggen dat het mij als neutrale toeschouwer niet (of juist wel) warm maakt. Het klinkt mij als een potentieel koelingsprobleem. Zo van we hebben het getest, maar het leverde teveel problemen op. Ik vind het een zeer opmerkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird024 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:08:
Ik heb zelf ook de X•BOOK 17CL48 via Notebook totaal besteld (nagenoeg zelfde config als tgc_9012 alleen met 8GB geheugen en een 2e schijf met 750GB) en ik heb ook meerdere BTO's in handen gehad en ik kan je verzekeren dat er NIETS mis is met de bouwkwaliteit.
Dan vraag ik me af waarom er mensen komen met reacties als Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops". Ik vraag me ook af wat de meerprijs van 50% bovenop de inspiron rechtvaardigt. De N76 doet dat door het leveren van betere speakers en bouwkwaliteit. Maar die 2 dingen zijn al jaren onder de maat bij clevo barebones in dit segment.
Bovendien is de service (als je die al nodig moest hebben) beter is dan die van Dell. (met beide ervaring).
De service van BTO is inderdaad goed en, afhankelijk van je precieze definitie van service, beter of slechter dan die van dell (dell repareert in-home, BTO is klantvriendelijker). Dat is de service van notebooktotaal absoluut niet. Wel de iliusie wekken goede service te verlenen. Maar wanneer er iemand een keer niet tevreden is met zijn notebook: nee, we doen niet aan de wet koop op afstand.
Bovendien kan dat verandert worden met een andere BIOS.
Het is inderdaaad not a bug, maar een feature volgens clevo. Tijd voor een autoanalogie: als je jouw auto zouden begrenzen op 95KM/u met de airco aan, zou je daar dan blij van worden? Ik kan niet anders dan het een bug noemen. Zeker als je ziet dat de inspiron het gewoon wel kan. Onder furmark met een omgevingstemperatuur van 27° ging de kloksnelheid tussen op en neer tussen de 2.3ghz en de maximale 2.7 ghz. De implementatie (meteen terug naar 2.3) is zeker bagger, maar bij normale games (en een normale temperatuur) weet je zeker dat hij geen moeite heeft de processor op 2.7ghz te houden.

Ik noem de inspiron omdat ik geen review kan vinden van de N76vz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
Verschillende mensen, verschillende kwaliteitseisen/standaarden? Mijn oude Acer die ik 5 jaar heb heeft ook een toetsenbord dat je licht kan indrukken, maar het was me nog nooit opgevallen tot ik hier op de fora berichten over de Clevo's las waar dat wel eens gebeurde.

Wellicht hebben gebruikers als Blackbird en ikzelf minder problemen met de mindere bouwkwaliteit t.o.v. een Asus N56/76. Want ja, ik heb bij Alternate beide in mijn handen gehad (Alternate huismerk barebones zijn waarschijnlijk ook Clevo's?). Het is waar dat de N76 vele malen steviger aanvoelt, maar ik vond de huismerk laptops lang zo slecht nog niet.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Beste Darkstone, uit alle posts die ik van jou overal en altijd al gelezen heb haal ik wel uit dat jij een echte Dell fanboy bent, prima.
Ik zelf ben geen fanboy, niet van Dell, Apple, BTO of wat dan ook. Wel ben ik wél kritisch op service en kwaliteit. Ik heb persoonlijke ervaring (dus ik hoef niet te refereren naar anderen) met zowel service als kwaliteit van de Clevo's XXODD, BTO (beide via NotebookTotaal) als Dell. De kwaliteit is echt niet anders en ik kan uit eigen ervaring als de uit de ervaring van meerdere mensen die ik persoonlijk ken zeggen dat de service weldegelijk van Notebooktotaal beter is dan ikzelf ooit ergens anders gezien. Met Dell heb ik altijd het contact als moeizaam ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het grappig dat mensen meteen gaan gooien met het fanboy argument. Het lijkt de supermarkt wel. Dell fanboy, asus fanboy, crucial fanboy, intel fanboy.. verzamel ze allemaal :P
Zeg je hier nu dat de inspiron en BTO van ongeveer dezelfde kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik heb er geen zin om dit topic te veranderen in een discussietopic tussen jou en mij, dat ga ik dus ook niet doen.

Wel irriteert het mij ontzettend dat jij continu zo negatief bent, dat was dé reden dat ik daar op gereageerd heb.
Maar ik denk dat wij dat in dit topic maar even moeten staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Blackbird024 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:02:
Ik heb er geen zin om dit topic te veranderen in een discussietopic tussen jou en mij, dat ga ik dus ook niet doen.

Wel irriteert het mij ontzettend dat jij continu zo negatief bent, dat was dé reden dat ik daar op gereageerd heb.
Ik denk dat we allemaal soms wel eens moe worden van Darkstone's Dellverhalen. Ik denk echter niet zozeer dat hij een fanboy is, maar al heel veel informatie tot zich heeft genomen over zijn actieve jaren en veel ervaringen van anderen gelezen/gehoord heeft. Met die kortingsbonnen (die ik overigens zelf irritant vind) zijn de Dell's kennelijk vrij goedkoop. Dat maakt het geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:10
Blackbird024 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:02:

Een discussie starten op een discussieforum en vervolgens eindigen met de dooddoener "Ik heb er geen zin om dit topic te veranderen in een discussietopic" en diegene waar je op reageert het gras voor de voeten wegmaaien om terug te reageren. Amusant, maar weinig nuttig voor de TS.

Het feit dat jij geen slechte ervaringen (ofwel goede) hebt gehad met genoemde brands komt wellicht door jou eisenstandaard. Een andere mogelijkheid is dat jij wel een goed product hebt gehad. Ook een mix van beide is mogelijk. No offence, maar je kan wel van jezelf zeggen dat je kritisch bent, maar vind ik dat ook? Vindt Darkstone dat ook? Vindt Omni dat ook?

Daarnaast vind ik het vrij goedkoop om Darkstone af te schilderen als fanboy. Hoewel hij gecharmeerd is van Dell (obv de oude XPS serie terecht) is hij wel eerlijk en kan hij ook prima Dell afraden.

Nu heb ik zelf persoonlijk geen ervaring met BTO en kan, buiten hetgeen reeds vermeld, de TS hieromtrent niet wijzer maken. Wat ik over Dell wel kan vertellen; ik heb eind vorig jaar een XPS 15 gekocht (het oude model), en deze functioneert meer dan prima!

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap. op 28-08-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik vond het voor de TS zonde om zijn topic in een eindeloze discussie te laten eindigen, excuses als dat verkeerd is of verkeerd opgepakt.

Of ik dezelfde kritische standaard heb als jij of 1 van de andere tweakers is altijd lastig te beoordelen.
Ik vind mijn standaard hoog liggen en als ik het in real life om mij heen vergelijk ligt mijn standaard over het algemeen hoger. Voor jullie om dat te kunnen beoordelen kan alleen door mij persoonlijk te leren kennen, via DM kan dat indien gewenst uiteraard geregeld worden.

Waar het mij om ging (gaat) is dat ík spreek uit persoonlijke ervaring en niet van een paar gelezen reviews.
Naar mijn mening kan een discussie niet lekker lopen als de andere partij alleen maar kan roepen over deze of gene die dit of dat een keer geschreven heeft.

Het wordt natuurlijk ook wel lastig: Als iets goed gevonden wordt dan zal van diegene de eisenstandaard wel laag zijn en als iets slecht gevonden wordt dan is dat dus écht zo en dan geld dat meteen voor ieder model van dat merk.
Daar kan je toch nooit een discussie mee voeren?
Dat was voor mij de reden om de discussie te staken, maar nogmaals mijn excuses als dat een onjuiste beslissing was.

[ Voor 0% gewijzigd door Blackbird024 op 29-08-2012 02:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:10
verhaal
Op zich heb je gelijk, een dergelijke discussie is enigszins storend in een topic als deze. Anderzijds krijgt de TS wel de uitgebreid onderbouwde mening van mensen te lezen, ook iets waar je nooit slechter van wordt.
Ik bedoelde het ook niet verkeerd; maar er mag uiteraard (binnen de spelregels) gediscussieerd worden, wellicht pickt de TS of een ieder ander er iets van op.
Het wordt natuurlijk ook wel lastig: Als iets goed gevonden wordt dan zal van diegene de eisenstandaard wel laag zijn en als iets slecht gevonden wordt dan is dat dus écht zo en dan geld dat meteen voor ieder model van dat merk.
Daar kan je toch nooit een discussie mee voeren?
Dat was voor mij de reden om de discussie te staken, maar nogmaals mijn excuses als dat een onjuiste beslissing was.
Op zich is dit wel een interessante discussie, welke ik persoonlijk niet aan wil gaan omdat ik op dit gebied te weinig in de volledige materie zit om hele zinnige dingen te gaan zeggen. Hetgeen wat jij aanvoert is, zoals je zelf ook al aangeeft, natuurlijk onzin; wanneer iets goed is kan het ook kwalitatief goed zijn of aan de eisen van de beoordelaar liggen. Wanneer iets slecht is geldt hetzelfde. Waar de grens ligt is echter een grijs gebied..

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 29-08-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackbird024 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 02:37:
Waar het mij om ging (gaat) is dat ík spreek uit persoonlijke ervaring en niet van een paar gelezen reviews.
Naar mijn mening kan een discussie niet lekker lopen als de andere partij alleen maar kan roepen over deze of gene die dit of dat een keer geschreven heeft.
Bekende discussie. Als persoon A roept "X is beter dan Y, want ik heb X geprobeerd" en persoon B roept "Y is beter dan X, omdat reviewsite A". Wie van de 2 moet je dan geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgc_9012
Bedankt voor de talrijke reacties. Ik heb uiteindelijk voor de BTO uit mijn beginpost gekozen.
De andere voorstellen konden me niet overtuigen omdat er telkens minstens één onderdeel was dat (imo) minder goed was dan de BTO configuratie. Zoals ik al zei zijn mobiliteit (wordt als desktop replacement gebruikt) en opslagcapaciteit van geen belang.
Ik las ook dat de bouwkwaliteit bij BTO minder zou zijn. Daarover heb ik veel getuigenissen gelezen die elkaar tegenspreken. Zoals Darkstone opmerkt, is het voor mij moeilijk om eraan uit te geraken als iedereen elkaar tegenspreekt op dit punt. Ik heb dan toch besloten om BTO het voordeel van de twijfel te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door tgc_9012 op 31-08-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Jammer, zéker als DTR had de Lenovo Y580 een betere keuze geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 31-08-2012 14:40 ]

Pagina: 1