Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Hallo allemaal,

Ik ben het helemaal zat. Ik heb vandaag een nieuwe monitor gekocht (Samsung Syncmaster S22B300) Op het begin waren er volgens mij geen randjes aanwezig, echter merkte ik deze later op. Het kan zo zijn dat het me eerst niet opviel. Ik speel vooral Skyrim en daar merkte ik het op. Ik heb geprobeerd de underscan settings bij Catalyst Control Center te veranderen, maar deze staat al op 0%. Ik heb vervolgens een Systeemherstel gedaan naar een eerdere datum voordat ik de monitor kreeg, maar dat hielp ook niet. Tot slot heb ik nog geprobeerd een VGA kabel aan te sluiten ipv mijn DVI kabel, maar deze pakt ie niet op de een of andere manier. Het zit gewoon niet mee!

Heeft iemand misschien een oplossing? Of een oplossing voor de VGA kabel die hij niet herkent? Ik las namelijk dat die zwarte randjes door de DVI kabel komt, en een VGA kabel kan dit dus oplossen maar die pakt hij niet. Mijn videokaart is trouwens een ASUS EAH 5450 SILENT, oftewel een ATI RADEON 5450. Kan het zijn dat ik gewoon een defecte monitor heb? Ik heb geen idee en ik heb dringend hulp nodig! Heb de drivers ook geherinstalleerd, ook geen succes. Hoogte en breedte is ook niet te veranderen op het beeldscherm.

PS: Het randje is ongeveer 5 milimeter ofzo. Je ziet het amper, maar is er wel.

EDIT: Hier is een plaatje van het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/7273/20120824064603.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Xyronith op 24-08-2012 06:52 ]

• Xyronith
Aangezien niemand reageert, bump ik de topic met een nieuw en misschien wel duidelijkere afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh93/Chileno4Live/2012-08-30020552.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Xyronith op 30-08-2012 02:13 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk in CCC even naar under/overscan en speel daar eens mee ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xyronith
Dat heb ik dus ook gedaan en hij staat al op 0%.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je deze hoger of lager zet verdwijnt de rand dan? Anders kan het best wel eens zo zijn dat je paneel daar pas begint.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Weet je zeker dat het niet gewoon zo hoort bij dat scherm?

Oh en DVI > VGA. Je wilt geen VGA (analoog) gebruiken als je ook een DVI-kabel (digitaal) hebt liggen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Compizfox op 30-08-2012 02:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Xyronith
@D4NG3R: Ik kan helemaal niet meer underscannen, alleen overscannen. Zie hieronder voor een afbeelding van mijn CCC settings/
@Compizfox: Ik heb geen idee. Ik ben teruggegaan naar de media markt om te kijken of het beeldscherm daar het ook heeft. Die had dat ook, maar veel minder erg dan de mijne. Hebben jullie dit ook dan standaard?

Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh93/Chileno4Live/Naamloos-1.png

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mijn huidige monitor heeft ook 1 ~a 2mm over binnen de randen.

• Xyronith
Het vervelend vind ik, dat het aan de bovenkant en aan de rechterzijkant deze randjes dikker zijn dan de onderkant en de linkerzijkant. Konden ze het dan niet evenwichtig zetten? Is dit een reden om mijn monitor om te wisselen of zullen ze dat niet accepteren??

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Xyronith schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:22:
Het vervelend vind ik, dat het aan de bovenkant en aan de rechterzijkant deze randjes dikker zijn dan de onderkant en de linkerzijkant. Konden ze het dan niet evenwichtig zetten? Is dit een reden om mijn monitor om te wisselen of zullen ze dat niet accepteren??
Opnieuw: Ook bij mij is dit het geval, wanneer ik wat kracht zet kan ik het paneel heel ietsje naar boven schuiven (Nog geen mm, maar goed).

Verwijderd

Is http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php scherp? Zo ja, dan staat je monitor goed ingesteld, en is de millimeter ruimte by design

• Xyronith
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:29:
Is http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php scherp? Zo ja, dan staat je monitor goed ingesteld, en is de millimeter ruimte by design
Deze is scherp ja. Ik kan de pixels duidelijk zien en ik zie ook de rode lijnen. Hij past in fullscreen mode echter niet helemaal over het scherm, moet hem iets naar rechts schuiven met het balkje. Is dat erg?

Verwijderd

Nee het gaat om het patroon. Als je een grid ziet zoals op het een na laatste plaatje staan de over/underscan settings verkeerd. (of de resolutie)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 02:36 ]

• Xyronith
Ik weet nu ff niet om welk plaatje het gaat. De grijze plaatje genaamd Clock and Phase of subpixel layout?

EDIT:

Ahh, het hoort bij de design. Ik heb hier een video van YouTube met een persoon die precies dezelfde model heeft als die van mij. Spoel maar 's door naar 45 seconden. Erg suckish dit hoor, vind dit niet kunnen eigenlijk.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ySco9uztvxQ&feature=fvwrel]

[ Voor 59% gewijzigd door Xyronith op 30-08-2012 02:52 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt een grijs gedeelte dat zo groot is als je hele scherm, dat moet je in beeld scrollen, en daar gaat het om.

Uiteindelijk is het aannemelijk dat je gewoon een LCD hebt waar het beeld na die zwarte rand pas begint, so be it. Niet het hele oppervlak is beeld, zo is het nou eenmaal.

Wat je nog wel kan doen is in je monitor settings kijken, want het probleem dat je hebt lijkt niet echt iets met je PC of software te maken te hebben.

• Xyronith
johnkeates schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:52:
Je hebt een grijs gedeelte dat zo groot is als je hele scherm, dat moet je in beeld scrollen, en daar gaat het om.

Uiteindelijk is het aannemelijk dat je gewoon een LCD hebt waar het beeld na die zwarte rand pas begint, so be it. Niet het hele oppervlak is beeld, zo is het nou eenmaal.

Wat je nog wel kan doen is in je monitor settings kijken, want het probleem dat je hebt lijkt niet echt iets met je PC of software te maken te hebben.
Dat grijze heb ik in beeld gebracht ja, alles ging goed neem ik aan. Is het btw normaal dat ik van die horizontale lijntjes zie bij een wit scherm?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:29:
Dat is alleen voor als je je monitor analoog hebt aangesloten, dus via VGA.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Nee hoor. Mijn TV sluit ik aan via HDMI. Op geen mogelijkheid krijg ik hem scherp. Dat komt door overscan/underscan.
Pagina: 1