Geen verbinding met modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Sinds gisteren maakt mijn windows geen verbinding meer met mijn modem.
De PC heeft 2x windows 7 geïnstalleerd,
1 installatie waar ik altijd mee werk, en 1 installatie voor het geval er een probleem is met de 1e versie.

Op de 2e installatie kan ik gewoon verbinding maken met mijn modem, de modem functioneert ook verder prima, want mijn gsm, mediaplayer en iPad hebben ook allemaal gewoon internetverbinding.
Op de windows installatie waar ik altijd mee werk, krijg ik echter geen verbinding meer.
Niet via de netwerk-kaart met vaste kabel, en ook niet via Wi-fi-stick.
Ik kom niet eens in het modem, normaal kan ik inloggen via 192.168.1.1
maar nu niks. Hij geeft gewoon aan "geen verbinding".
Met de 2e windows installatie kan ik wel gewoon in het modem.
Ik heb " ipconfig/all " geprobeerd, maar ik zie er niks raars.
Als ik echter de modem probeer te pingen krijg ik 4x een timeout melding.
Hieronder een screen van de ipconfig.

http://imageshack.us/photo/my-images/163/ipconfigp.jpg/

De wifi geeft overigens aan dat hij verbonden is met het modem, en dat het signaal zeer goed is.
Meer geen internetverbinding, en ik kom dus ook gewoon niet in het modem in die windows-installatie.

Winsock reset, ipsec uitgeschakeld, allemaal geen effect gehad. Firewall uitgeschakeld, lag het ook niet aan.

Al m'n programma's, spellen etc. zijn geinstalleerd op de 1e installatie van windows,
de 2e is nog helemaal leeg, dus daar kan ik alleen mee internetten,
dit is super-vervelend, om telkens tussen de installaties te switchen als ik wil internetten, of als ik iets anders wil doen. Wie heeft raad?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Waarom heb je je PC zowel bedraad als draadloos verbonden met je router? Schakel de draadloze adapter eens uit (via configuratie scherm), en probeer het na een reboot dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenTweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Ik had laatst iets vergelijkbaars maar dan met XP. Netwerk gaf ook prima verbinding maar verbinding met internet was niet te krijgen. Bij nalopen alle instellingen, ook of per ongeluk de firewall blokkeerde en zo, heb ik niets kunnen vinden. Paar keer verbinding herstellen (nieuw DNS en zo), maakte ook niets uit.

Het enige wat werkte was systeemherstel, gewoon twee dagen eerder genomen en alles doet het weer. Ik vermoed dat na een update iets veranderd is wat niet klopt of dat ik toch zelf tijdens het gebruik wat heb gedaan dat ik niet weet.

Het is niet echt bevredigend omdat de oorzaak onbekend blijft maar het werkt wel weer. Mijn advies is om dat ook te doen.