Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website Maken

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik denk dat ik hem verkeert heb gezet maar wist niet waar ik hem anders moest zetten.

Ik wil graag een website gaan maken.
Nu is mijn vraag is adobe dreamweaver cs6 goed?
heb nog nooit een website gemaakt en wil dat de site professioneel er uit ziet.

En nog een vraag welke webhosting is goed en goedkoop en waar moet ik op letten
Alvast bedankt.

Gr Mitch

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-10 19:05
Voor het maken van een eerste website zou ik als ik jou was een CMS gebruiken, voorbeelden hiervan zijn: Joomla of Wordpress.
Dreamweaver is een nachtmerrie, het kan zijn dat sites dan niet op iedere browser goed werken.
Als je het toch zelf wil maken dan zou je HTML en misschien ook nog PHP moeten gaan leren.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
CMS is the way to go inderdaad.
Joomla en wordpress zijn vrij bekend en dus makkelijk plugins en templates voor te vinden.

Vroeger gebruikte ik nog wel eens WYSIWYG om websites te maken, dit is echter niet heel erg aan te raden.

Wat betreft de hosting is het natuurlijk afhankelijk wat je gaat doen. Bandbreedte en schijfruimte is hierin wel belangrijk.
Ikzelf zit bij antagonist waar alles voor mij prima geregeld is.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dreamweaver is op zich niet zo verkeerd, mits je de design/wysiwyg (of hoe dat gedeelte ook heet) negeert en enkel het code-gedeelte van dreamweaver gebruikt als een soort van dure notepad met intellisense.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 10:19

Pogostokje

* twiet *

Dreamweaver is een geweldig pakket in de juiste handen. Maar als je zelf gaat bouwen ontkom je er niet aan om gewoon HTML te gaan leren eerst. Daar heb je geen (duur) pakket voor nodig, dat lukt je nog wel met notepad.

Of je kiest de makkelijke weg en gaat voor een CMS, waarbij je niks zelf hoeft te doen behalve een theme te zoeken en de teksten van je site op de juiste plek te zetten. Maar, dan leer je ook niks en je blijft werken binnen de eenheidsworst van hoe dat CMS er toevallig uitziet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan twee dingen doen; ofwel je echt verdiepen in CSS, HTML en eventueel PHP, ofwel de website door iemand laten maken. WYSIWYG (What you see is what you get) software gebruiken als Dreamweaver kan, maar dat levert nooit écht goede resultaten op die in elke browser werken zoals je wilt. Je kan ook gewoon wordpress gebruiken i.c.m. een theme dat je op internet vindt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Let er wel op dat cms != dreamweaver, het zijn 2 totaal verschillende dingen.

Met dreamweaver kan je een cms maken (maar dan kan je beter een standaard pakket pakken)
Maar met een cms kan je slecht pagina's maken. Je hebt 1 thema en daar moet je het maar mee doen.

Persoonlijk zou ik zeggen :
- Wil je een blog, cms
- Wil je inhoud vaak veranderen / updaten, cms
- Wil je echter static pagina's maken die allemaal volkomen van elkaar verschillen en nooit bijgewerkt gaan worden : dreamweaver

In wezen kan je alles met dreamweaver (maarja dat kan je ook met notepad) maar het heeft tussen cms / dreamweaver wel by far de grootste leercurve.
En als je echt iets professioneels wilt, dat krijg je imho echt alleen uit dreamweaver met ervaring en talent, terwijl je met een cms je simpelweg een professionele theme kiest.

@BeatBoxx : Let er wel op dat Dreamweaver naast het crappy WYSIWYG gebeuren toch wel een goede code-editor is hoor, ikzelf vind hem ongeveer hetzelfde niveau hebben als eclips (enkel is die gratis)

[ Voor 10% gewijzigd door Gomez12 op 23-08-2012 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel allemaal.
En wat vinden jullie van studio webdesign 4 pro?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14

Vos

AFCA

Lijkt me rommel. Jij wilt zonder enige kennis een professionele website. Dat gaat niet of zeer lastig. maar je moet ergens mee beginnen.... Dus verdiep je bijv. in WordPress icm HTML en CSS. Je kan veel leuke WP templates vinden die best professioneel ogen, het is alleen niet uniek.

Dus lezen en spelen/stoeien, zo leer je het best.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gomez12 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:18:
Dreamweaver is op zich niet zo verkeerd, mits je de design/wysiwyg (of hoe dat gedeelte ook heet) negeert en enkel het code-gedeelte van dreamweaver gebruikt als een soort van dure notepad met intellisense.
Gebruik dan gewoon notepad++ gratis te downloaden, maar een paar MB groot en er zijn nog zat extensies voor te vinden ook mocht je een functionaliteit missen.

Het programma dat je gebruikt zegt echter niets over het resultaat. Iemand kan in notepad iets prachtigs maken, en iemand met de duurste tools kan wellicht nog steeds niets fatsoenlijks bouwen.

Verwijderd

Dreamweaver is zware overkill voor hetgene dat je wil bereiken. Aangezien je geen ervaring hebt met HTML, CSS, JS en alle andere zooi lijkt het me handig mocht je daar mee beginnen. Wil je echter een website maken ZONDER dat je hier kennis van hebt kan je inderdaad best beginnen met het gebruiken van een CMS. WordPress, Joomla en Drupal zijn hier zowat de bekendste en voor deze CMS'en kan je ook het gemakkelijkste templates vinden. Mocht je echter geen leuke template tegenkomen - wat me zou verwonderen - kan je eens een kijkje nemen naar Artisteer

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die "een website", waar is die voor bedoeld als ik vragen mag? Zoals al aangegeven bepaalt de veranderlijkheid van de inhoud mede je oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 24-08-2012 00:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:50:
Dankjewel allemaal.
En wat vinden jullie van studio webdesign 4 pro?
Waar blijf je naar Wysiwyg-editors neigen terwijl wij zeggen dat je dat niet moet doen? ;)

Ik zou Joomla gaan gebruiken, maar gewoon eerst eens xHTML en CSS gaan leren (eventueel ook nog PHP), dat heb je ook als je Joomla gebruikt wel nodig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jammer dat ik er zo laat bij ben (maar gelukkig voor jou want er staat zat zinnigs geschreven ;) ): zo werken we hier niet. Als je een topic opent, hanteer dan onze Quickstart a.u.b. We verwachten namelijk wel wat meer van een topicstart dan wat je nu geschreven hebt (en dan doel ik vooral op (een heleboel) meer eigen inzet) ;)
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:10:
Ik denk dat ik hem verkeert heb gezet maar wist niet waar ik hem anders moest zetten.
Als je twijfelt of je je topic "verkeerd hebt gezet" dan kun je voortaan Waar hoort mijn topic? hanteren bij 't besluiten waar te plaatsen ;)

Dit topic neigt erg naar een Welke programmeertaal moet ik leren? behalve dat je dan niet vraagt naar een programmeertaal maar een IDE en hosting. De reden waarom we dergelijke topics sluiten is simpel: met een dergelijke simpele vraag, dus zonder uit te wijden over specifieke eisen die je stelt etc., krijg je dat mensen allemaal zonder onderbouwing zijn/haar favo programma/IDE/taal/cms/product/whatever gaan oplepelen. Wat voor de één je-van-het is, is voor de ander nog minder dan trash. Als je geen specifieke eisen stelt en geen onderbouwingen te horen krijgt: wat schiet je er dan mee op? Dan heb ik een snellere oplossing: neem een lijstje CMS'en of webdesign programma's en kies er één door een dartpijltje op de printout ervan te gooien.

Waar je meer aan hebt is specifieke eisen/criteria stellen, een lijstje mogelijke kandidaten destilleren die voldoen aan die criteria en daar dan mee aan de slag gaan om te zien welke jou persoonlijk 't best bevalt en aan je eisen voldoet. En of je dat nou voor CMS'en of hosting doet of iets anders boeit niet. Als je dan een beetje (voor)onderzoek gedaan hebt kun je hier weer terecht om anderen te vragen naar ervaringen met Product X of hoe eigenschap Y van Product X bevalt of... verzin iets. Maar dan ben je gericht bezig en niet met een shotgun approach ;)

Verwacht overigens geen wonderen; als je nog nooit een website gemaakt hebt dan zul je, ongeacht welke tool(s), nooit een professioneel resultaat bereiken in afzienbare tijd. Neem er dus je tijd voor en denk niet dat tool X wonderen verricht zodat je volgende week kunt gaan concurreren met Facebook ;) (of deze site :P )

Klein addendum: ons forum kan, zoals je ziet,
prima omgaan met tekstomloop. Je hoeft
dus niet na elke zin op enter te drukken. Dat leest
nogal vervelend ;) En nu ik toch bezig ben: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)
Blijf alsjeblieft uit te buurt van XHTML en ga gewoon voor HTML5 (of gewoon "HTML" om maar eens te beginnen zonder je specifiek op HTML5 zaken te richten).

[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 24-08-2012 01:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.