Keuze studentenlaptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• goldspeedy4
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:17
Hoi,

Over een maand begin ik aan mijn studies burgerlijk ingenieur aan de universiteit van Leuven. Dit betekent ook dat ik een nieuwe laptop nodig heb. Via de universiteit kan ik (normaal gezien) aan een goedkopere prijs een laptop van asus kopen. Ik heb hierbij een budget van €950 en ben nu aan het twijfelen tussen 2 laptops.

http://www.campusshop.be/..._8gb_750g_w7/details.aspx

en

http://www.campusshop.be/...3610qm_8_750/details.aspx

De eerste laptop heeft een kleiner scherm, maar wel een betere grafische kaart als ik mij niet vergis, namelijk de gt650.

De tweede laptop is wel een 17 inch (wat ik persoonlijk liever heb) maar heeft dan weer de gt630m. Maar volgens mij zitten er wel twee hard drive bays in waardoor ik een extra ssd kan plaatsen naast de gewone opslag schijf.

Wat raden jullie me aan? Kleiner scherm, betere grafische kaart of groter scherm, slechtere kaart maar dan wel meteen een ssd erin. Games spelen ben ik niet meteen van plan op mijn laptop, tenzij een potje fifa (wat volgens mij bij beide laptops geen probleem mag zijn...).

• powerninja
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 23:48
17" is waarschijnlijk wel wat groot als je je laptop van de uni naar huis en vice versa gaat slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majoras Waker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-01 19:07
Sluit me aan bij powerninja, 17" lijkt mij ook wat lomp.
Alleen voor die HDD bay hoef je hem ook niet te kopen, aangezien je ook je dvd speler door een SSD kunt vervangen (tenzij je écht niet zonder kunt).

Ryzen 9 5900x - Asrock B550 Extreme4 - 32GB Ballistix 3600MHz - 1TB Samsung 980 SSD - MSI GTX 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 inch is echt te groot voor studeren. Neem gewoon de n56vz. Dan heb je een videokaart die meer futureproof is (mocht je alsnog meer gaan gamen) en wat betreft de SSD, zie de reactie Majoras Waker. De DVD drive gebruik je toch bijna nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldspeedy4
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:17
Maar indien ik de dvd speler zou vervangen, vervalt de garantie dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, zolang je bij het vervangen zelf niets beschadigt en de dvd speler wel bewaart om hem terug te zetten indien je garantie nodig is. Dan moet de laptop namelijk weer in originele staat zijn.
Pagina: 1