Ik bezit op dit moment een iMac 27" 2011 model.
Qua gaming begint het alleen het afgelopen half jaar toch wel te jeuken. de iMac heeft natuurlijk bootcamp waardoor je veel games toch wel kunt spelen, maar er zit in de iMac slechts een Radeon 6770M 512 MB, wat voor veel recente games een bottleneck is.
Ik ben me daarom aan het oriënteren voor een compleet nieuw systeem.
Wat wil ik er mee gaan doen?
Met name games spelen. Ik wil Battlefield 3 vloeiend kunnen spelen, en ook name ArmA III die waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar uit komt. Verder natuurlijk GTA V op termijn maar dat zal nog wel even duren.
Ik heb daarom bezuinigd op de CPU, en extra geïnvesteerd in de videokaart en SSD.
Verder wil ik er over een x aantal jaar een triple monitor set-up van maken.
Wat neem ik mee?
Ik heb nog een 1 TB Samsung Spinpoint F3 liggen voor de bulk opslag zoals films. Mogelijk moet er nog een DVD brander in maar dat zijn de kosten niet.
Vragen
- Is de voeding van 600W de juiste keuze? De keuze voor de OCZ is met name gemaakt omdat deze gunstig geprijsd is en ook nog eens modulair.
- Het moederbord is aan de prijzige kant, omdat deze een PCIe 3.0 slot heeft. Is dit per se nodig voor de gekozen HD7950?
- Heb ik iets over het hoofd gezien qua compatibiliteit?
Na het lezen van een aantal reviews over cruciale onderdelen (met name de SSD en videokaart) kom ik tot onderstaande selectie.
Qua gaming begint het alleen het afgelopen half jaar toch wel te jeuken. de iMac heeft natuurlijk bootcamp waardoor je veel games toch wel kunt spelen, maar er zit in de iMac slechts een Radeon 6770M 512 MB, wat voor veel recente games een bottleneck is.
Ik ben me daarom aan het oriënteren voor een compleet nieuw systeem.
Wat wil ik er mee gaan doen?
Met name games spelen. Ik wil Battlefield 3 vloeiend kunnen spelen, en ook name ArmA III die waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar uit komt. Verder natuurlijk GTA V op termijn maar dat zal nog wel even duren.
Ik heb daarom bezuinigd op de CPU, en extra geïnvesteerd in de videokaart en SSD.
Verder wil ik er over een x aantal jaar een triple monitor set-up van maken.
Wat neem ik mee?
Ik heb nog een 1 TB Samsung Spinpoint F3 liggen voor de bulk opslag zoals films. Mogelijk moet er nog een DVD brander in maar dat zijn de kosten niet.
Vragen
- Is de voeding van 600W de juiste keuze? De keuze voor de OCZ is met name gemaakt omdat deze gunstig geprijsd is en ook nog eens modulair.
- Het moederbord is aan de prijzige kant, omdat deze een PCIe 3.0 slot heeft. Is dit per se nodig voor de gekozen HD7950?
- Heb ik iets over het hoofd gezien qua compatibiliteit?
Na het lezen van een aantal reviews over cruciale onderdelen (met name de SSD en videokaart) kom ik tot onderstaande selectie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 5 II | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,- | € 8,- |
| 1 | Logitech G300 Gaming Mouse | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC | € 329,90 | € 329,90 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 173,95 | € 173,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 35,49 | € 35,49 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 128,80 | € 128,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.172,04 | |