Toon posts:

Draadloos en kabel gaan niet goed samen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de problemen met draadloze verbinding heb ik op advies van UPC een Lan over Power systeem gekocht. De problemen met draadloos heeft volgens hen veel te maken met het feit dat ik in een appartementencomplex woon met veel verbindingen om me heen. Daardoor valt de verbinding ook weleens weg, en dat kan ik niet hebben vanwege mijn werk (veel thuiswerken waarbij ik inlog via internet). Daarbij was het stervens traag.

Dus Lan over Power aangeschaft (http://www.mycom.nl/Produ...00EU-Powerline-AV/1309969) en op die manier toch internet via de kabel. Ik dacht daarmee geholpen te zijn. Maar dit is op sommige momenten nog vele malen trager lijkt het wel... Ook wanneer ik via mijn instellingen de draadloos uitschakel. Op de laptop van mijn vriendin werkt de kabelverbinding wel goed.

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik de hardware voor de draadloze verbinding (pricewatch: TP-Link TL-WN851N) gewoon nog in de computer heb zitten? Moet ik die er helemaal uithalen om geen storingen te krijgen? Of kan het met iets anders te maken hebben?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Power over ethernet is heel erg gevoelig voor de kwaliteit van je stroomnetwerk. Daarnaast wordt aangeraden de powerline adapters niet op een verdeelstekker aan te sluiten zodat andere apparaten voor storing kunnen zorgen.

Je slechte wifi verbinding als gevolg door andere omringende netwerken kun je makkelijk troubleshooten door het wifi kanaal van jouw router op een ander kanaal te zetten. Doorgaans denk ik dat 90% dat niet configureert dus doordat jij juist wel een ander kanaal gebruikt kan dit je draadloze netwerk stabieler maken.

Het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen, en je hoeft je wlan adapter uit je vaste pc er niet uit te slopen :)

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Thx Loewi! Ga ik meteen proberen...

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12 15:37

FaceDown

Storende factor.

Met inSSIDer (gratis) kun je zien welke draadloze netwerken er actief zijn, en op welke kanalen. Zorg dat je op een vrij kanaal gaat zitten, of op een kanaal waar alleen zwakke netwerken te zien zijn als er niks vrij is.
Kanaal 1 of 11 heeft altijd de voorkeur omdat deze hun bandbreedte niet delen met andere kanalen.

Groetjes, FaceDown.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:28

CeesKees

I rest my Kees

Bij mij klapt de UPC modem er vaak uit, voor een korte tijd (5-10sec) om daarna weer verbinding te hebben.

Ik heb dan wel gewoon een verbinding met de wireless router (geen draadloos van UPC) maar geen internet.

geen idee waardoor dit kan komen, maar misschien heb jij het ook?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12 15:37

FaceDown

Storende factor.

Modem even rechtstreeks op PC aansluiten, en kijken of je het probleem nog hebt. Indien ja; dan UPC bellen want dan is er iets met hun verbinding. Zo nee, dan ligt het echt aan je eigen netwerk of router.

Groetjes, FaceDown.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:28

CeesKees

I rest my Kees

Telefoon klapt mee eruit. Dus ja, het ligt aan UPC.

Ik ga eerst mijn modem een stukkie dichter bij mijn AOP neerzetten, als het dan nog zo is, dan wil ik een nieuwe modem

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, dat het bij UPC ligt wil nog niet zeggen dat een andere modem gaat helpen, het kan evengoed in hun netwerk zitten. Kijk anders eens naar de signaalwaardes die je in de modem GUI kunt uitlezen. Als de transmit power >=55dBmV is, is de modem met teveel demping aangesloten. Als dat lager is, is de demping niet het probleem. Het kan dan lonen om na te gaan of je buren exact tegelijkertijd problemen hebben...

Overigens is dit een reden waarom je bij problemen nooit aannames moet doen. Je hebt blijkbaar helpdesk gebeld met problemen met WiFi, terwijl dat je probleem helemaal niet was. Je hebt vervolgens goed advies gekregen voor WiFi-problemen, maar inderdaad, aangezien dat je probleem niet was heeft dat weinig opgelost :o

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 25-08-2012 13:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1