• Phillipos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02-2025
Beste tweakers,

Ik zal niet al te langdradig zijn:

Ik heb een Samsung TV (LE37B530) die het altijd goed heeft gedaan tot vandaag. Als ik mijn TV gebruik met een apparaat via HDMI óf TV kijk via de kabelaansluiting (Digitenne icm insteekkaart), kloppen de kleuren niet meer. Rood is ineens heel donker! Dit probleem heb ik dus niet met de VGA aansluiting.

Ik heb op dit forum vergelijkbare problemen voorbij zien komen maar niet dit exacte probleem. Ook heb ik gelezen dat het evt. kan komen doordat ik de VGA poort heb gebruikt. Ik heb vanalles geprobeerd zoals fabrieksinstellingen terugzetten, nieuwe firmware, andere kabels, etc. maar het probleem is nog niet opgelost. Ik baal hier enorm van... Kan iemand mij helpen??

Grtz,

Philo

• Phillipos
Wat een drukte hier! Niemand heeft enkel idee?

Kick!

• warloco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-01 12:45
Ik heb helaas hetzelfde probleem alleen dan met displaypoort > hdmi > tv op random momenten word bij mij alles groen. Ook al ga ik terug naar het bureaublad van de laptop.. ook al gezocht in energie instellingen maar daar nog niks kunnen vinden.

Soz dat ik je draadje half kaap maar als ik iets vind post ik het hier ook :)!

• Phillipos
@warloco: Als ik het goed begrijp heb jij het dus met je laptop?

Ik heb contact gehad met Samsung en die wilden voor ze verder kunnen beoordelen wat de kosten zijn voor reparatie (want ja, dat is nu natuurlijk voor mijn eigen rekening aangezien ik geen garantie meer heb) weten wanneer ik mijn tv gekocht heb voor hoeveel. Toen ik vroeg wat de kosten voor het inplannen van een monteur zijn kreeg ik als antwoord dat dat mij sowieso €100,- kost... Nu moet ik dus de afweging gaan maken of ik dat ga riskeren, denk dat de reparatiekosten sowieso ook niet laag zijn.. Vind het sowieso apart dat ze die informatie willen hebben.

Je zou toch zeggen dat het allemaal te maken zou hebben met software. Het gaat echt alleen om de hdmi poorten, scart en coax. Via de VGA poort, waar het waarschijnlijk allemaal mee te maken heeft, heb ik altijd gewoon goed beeld.....

Hoop echt dat hier iemand op dit forum zit die mij kan helpen. Of misschien dat iemand een adresje weet waar ik "goedkoper" mijn tv kan laten repareren..

Plz help!

• Phillipos
is er niemand die hier enigszins een antwoord op heeft??