Toon posts:

Tweede monitor wordt gebruikt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb onlangs een tweede monitor aangesloten via DVI. Mijn eerste scherm is aangesloten via HDMI. Nu is het vervelende dat het opstarten tot windows gebeurt op mijn tweede scherm aangesloten via DVI. Ik gebruik een Asus GTS450 kaart. Ik heb de dvikabel al een keer losgekoppeld opnieuw opgestart en toen pas de DVI kabel aangesloten en herstart. Weet iemand hoe ik weer mijn eerste beeldscherm kan gebruiken tijdens het opstarten?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Zet de hdmi als primary of in Nvidia control panel of in windows beeldschermeigenschappen waar je ook je resolutie wijzigt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, in windows zie ik deze als eerste scherm, in het contrl panel van nvidia ook. Scherm 1 Samsung T27b300. Alleen staat de Samsung als tweede in het rijtje maar dit kan ik niet wijzigen??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpelste oplossing allicht:

Draai de schermen fysiek andersom, stel ze dan ook in je OS in zoals je zou willen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je maar de schermen zijn van verschillende formaten (27" en 22")...

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
Dit heb ik ook op mijn setup. Mijn 27" is mijn main, heb een 23" er naast staan. Beiden zijn aangesloten via dvi alleen de 27" gebruikt nog een hdmi adapter naar mijn videokaart, een GTX680, toe. Het opstarten van de pc gebeurt op de 23", waar het op mijn vorige GPU setup gewoon normaal was. Maakt het uberhaupt wat uit dat Windows opstart op je secondary? In Windows herkent hij mijn 27" gewoon als primary.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen groot probleem, ik dacht dat het misschien makkelijk te verhelpen was...

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De hdmi kabel van de een in de ander stoppen en de dvi kabel van de ander in de een stoppen. Dat is de makkelijkste oplossing.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
je zou je gpu bios moeten bewerken als je het echt zou willen maar waarom zou je dat doen op een nieuwe kaart voor zoiets stoms...
Pagina: 1