Toon posts:

Nieuwe pc ontvangt slecht signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe HP pavilion 2102emd desktop ontvangen, maar nu ontvangt deze een zeer slecht signaal van de router voor het draadloze internet, de pc heeft een netwerkkaart ingebouwd(zonder antenne). Hij krijgt bijvoorbeeld maar 50% als ik hem naast de router neerzet. Het vreemde is dat alle andere laptops/pc's en mobiele telefoons wel een zeer sterk signaal ontvangen. Ik heb een netgear wgr614v7 router en een thomson789vn modem. De nieuwste driver van de netwerkkaart heb ik al gedownload. Iemand een idee wat er misgaat?

Alvast bedankt,

Eddy

Verwijderd

Die 50% is signaalsterkte neem ik aan, en niet de snelheid?

Dus, wat voor een problemen ondervind je met (maar) 50% signaal?
Met 10% zou je nog probleemloos kunnen werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja 50 procent signaalsterkte. Het probleem is dat de pc in een andere kamer moet staan, en daar is weinig tot geen signaal. Er gaat zeg maar per meter afstand ongeveer 25 procent af, dit lijkt me niet normaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 19:18 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:47:
[...] Iemand een idee wat er misgaat...?
Desktops kun je ook beter bedraad aansluiten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar bedraden gaat niet lukken naar de gewenste kamer. Het kan toch niet zo zijn dat de netwerkkaart bij aankomst als half kapot is, of dat die niet goed is aangesloten...

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Heb je ook problemen met je bandbreedte? Zoals Gero71 al meldde kun je prima uit de voeten met een lage signaalsterkte. Heb je een USB dongle bij de PC, of zit de wireless adapter echt intern? Het laatste zijn wel vreemd zijn zonder externe antenne.
Je kunt evt nog terugvallen op: pricewatch: TP-Link TL-WN822N of op pricewatch: TP-Link TL-WN821N. Voor het geld hoef je dat niet te laten.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59
Lage signaalsterkte, volgens mij heeft hij gewoon geen sterkte in de betreffende kamer... ik heb hetzelfde probleem met m'n iPhone en ik herken het probleem dus ;) lijkt me inderdaad niet normaal, misschien eerst even bellen met de klantenservice, misschien is het software, en anders RMA sturen :)
Pagina: 1