Welke laptop moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, ik ga deze gebruiken voor school en thuisgebruik (voornamelijk voor internet/films, maar als ik een keer wil gamen wil ik dit zonder gestotter/gehaper kunnen doen).

Budget is max. 700 euro.

Aangezien ik hem vaak mee zal nemen naar school, wil ik maximaal een 16,4 inch scherm.

Ik heb niet echt een voorkeur qua merk, zolang het geen Acer/andere cheap-ass zooi is.

Ik heb de pricewatch geraadpleegd, en kwam hier op uit.

Nu is het zo dat ik geen zin heb om me na 2 jaar te ergeren aan de laptop omdat hij verouderd/traag is. Daarom heb ik er 2 uitgezocht met een i7. Ik vraag mij alleen af of een 3rd gen i5 icm een betere videokaart een betere optie is. Ik ben geen gamer die de nieuwste games direct wil spelen, maar als ik wil gamen verwacht ik geen 640x480 praktijken.

Wat is dus verstandig om te doen? Kiezen voor een van de hierboven genoemde, of kiezen voor een i5 icm betere videokaart? Mocht een van jullie toevallig nog een mooie aanbieding weten, laat maar horen :)

Verwijderd

Of je gaat voor de inspiron15r se. Heeft een betere videokaart, de i5 processor die erin zit is meer dan genoeg, maar bovenal een 1080p scherm. Dat scheelt echt enorm met de 768p schermen die in die laptopjes zitten. In het dell waardebonnen topic in het shoppingforum kun je truuks vinden waarmee deze voor ongeveer 670 euro te verkrijgen is. Met name het 1080p scherm is echt een groot pluspunt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:47:
Nu is het zo dat ik geen zin heb om me na 2 jaar te ergeren aan de laptop omdat hij verouderd/traag is. Daarom heb ik er 2 uitgezocht met een i7. Ik vraag mij alleen af of een 3rd gen i5 icm een betere videokaart een betere optie is. Ik ben geen gamer die de nieuwste games direct wil spelen, maar als ik wil gamen verwacht ik geen 640x480 praktijken.
Welke heb je nu dan? Een laptop wordt traag omdat je er veel troep op gooit.Omdat er een trage harde schijf in zit. De processor maakt eigenlijk niet al te veel uit. Haast al mijn klasgenoten werken op laptops van 3-5 jaar oud. Dat voldoet nog prima.

Als je toch een nieuwe wilt: de inspiron 15R SE is de enige keuze. Aan een i7 heb je niets als je niet de applicaties gebruikt die daar profijt van hebben. Maar je krijgt wel een betere GPU dan je normaal krijgt in het segment. En belangrijker: je krijgt een 1080p scherm. Dat is echt elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eerst een tijdje naar 15" full HD laptops gekeken, maar ben daar van afgestapt omdat ik ergens op een forum las dat 15" full hd erg klein was kwa beeld, zal morgen eens kijken bij de MM of ze beide modellen hebben staan.

En is een i5 met een betere videokaart beter voor de overall-prestaties of alleen voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
In before Darkstone
http://www.specsavers.nl/

Maar nu even serieus. In de komende 4 jaar ga je je met 100% zekerheid ergeren aan een 768p beeldscherm. Ik heb zelf een 5 jaar oude Acer Aspire met een resolutie 1280*800, en ik kom toch echt ruimte in de hoogte te kort.

En zoals Darkstone al zei, een computer wordt traag door troep, een trage hardeschijf -of- een defecte Nvidia 8400m G die steeds crasht. (In mijn geval dan 8)7)

Pak de Inspiron met i5 en1080p scherm, en zet er (desnoods over een jaar) zelf een SSD in. Prima laptop voor het geld en gaat qua snelheid de komende jaren prima mee.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Volgensmij is het gewoon persoonlijk wat je fijner vind, ik vind 1366 x 768 resolutie op een 15,6 inch laptop gewoon veel fijner werken dan 1920 x 1080!
Ik raad 93Luxor aan om de verschillende resoluties is te proberen in een winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nixy, het ging me meer om de bijdrage van de GPU aan de overall-prestaties, dat het voor gamen opzich beter is kan iedereen bedenken lijkt me :P

Een full HD scherm lijkt me dan toch een must als ik de reacties lees, en die dell inspiron 15r SE lijkt mij inderdaad ook een van de besten in zijn prijsklasse, alleen zijn die 10% kortingscodes op xps/inspiron laptops niet meer geldig :(. Als ik hem volgens de mogelijke kortingen genoemd in het dell kortingscodes topic zou bestellen (epp+cashback site) kom ik op 700 euro. Weliswaar binnen mijn budget, maar icm een 10% kortingscode zou ik ook de 900 euro versie (met i7) kunnen nemen. Weet iemand of er een soortgelijke aanbieding (kortingscode) binnenkort verwacht kan worden bij dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht een paar dagen? Het komt wel eens voor dat dell 'vergeet' de kortingsbonnen te vernieuwen. In dat geval kan je een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 16:31 ]

Pagina: 1