Windows installeren op een externe HDD voor Macbook Air

Pagina: 1
Acties:

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 19:43
Hallo,

Ik wil binnenkort ook windows op mijn macbook air hebben staan omdat ik dit voor school moet gebruiken. (Informatica lessen) en nu vraag ik me af, hoe krijg ik windows op een externe hdd en hoe kan ik daarvanaf booten? Ik wil uiteraard ook nog andere dingen vanaf mac osx daarop zetten, zoals bestanden. Ik heb uiteraard al wat gezocht op youtube/google maar nog niet de goede info gevonden. Weet iemand hoe ik dit moet doen of heeft iemand hier al ervaring mee?

Zelf weet ik ook nog niet veel van Mac OS X, heb mijn Macbook Air pas een weekje.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Dit moet kunnen. Ik heb een poosje geleden een nieuwe harde schijf in mijn MacBook gezet, en mijn oude schijf werkt nog prima via een SATA->USB adapter. Gewoon bij het opstarten de option toets ingedrukt houden, externe schijf selecteren en klaar. Dit is getest met OS X Snow Leopard op mijn oude schijf. Als je dan niet kan opstarten even rEFIt installeren, dan zou het wel moeten kunnen. MAAR... Ik raad het erg af om een OS op een externe harde schijf te installeren. De snelheid zal echt zeer tegenvallen (op USB). Op Firewire/Thunderbolt zou het redelijk moeten zijn.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nee, je kan Windows 7 niet op een USBschijf installeren. Je bent beter af met een virtuele machine, of een dual boot.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 19:43
Nadeel is dat ik maar 128gb opslag heb.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan zou ik voor de virtuele machine gaan, en die op de externe schijf zetten. Dan heb je ook een performance hit vanwege de snelheid van de USBverbinding, maar dat zou je ook hebben als je Windows op de de externe schijf zou kunnen installeren.

Tenzij je hele zware applicaties moet draaien, en 3D in een VM is vaak nog problematisch.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zit hier met ongeveer de zelfde vraag.

Ik wil op mijn MacBook Pro gaan gamen, dus moet ik Windows installeren.
Nu heb ik een externe hdd met 500GB 7200RPM, waar ik Windows 7 op kan zetten.

Kan ik via mijn eigen desktop Windows installeren op mijn externe hdd installeren, zodat ik hem dan later via mijn MacBook boot; Of zal ik Windows 7 64Bits via mijn Mac zelf op de externe hdd moeten installeren?

En wanneer mijn MacBook Windows runt, moet hij dan ook nog speciale drivers geïnstalleerd hebben, of dioet Windows dit automatisch?

En is Windows 7 tevens al geoptimaliseerd voor het Retina scherm?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik heb een MBA 13" '11 met Parallels draai ik W7 echt geen probleem.

Ik heb wel 256GB maar ik heb nog ruim 110GB over waarvan 40GB gereserveerd is voor W7. Met minder zou het ook makkelijk kunnen, weet ook niet waarom ik 40GB heb gereserveerd. Volgens mij kan je gewoon 100% je schijven delen maar ik heb het nog niet helemaal uitgezocht :P Ik download geen films enzo maar ookal zou je dat doen dan zou je het gemakkelijk ernaast moeten kunnen draaien. De snelheid is ook prima heb maar 1.5GB ram gegeven aan W7 en office + wat andere zakelijke software draait prima.

je ne sais cacques

Pagina: 1