Toon posts:

Debian & HPT370

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er zijn ettelijke posts te vinden omtrent de problemen met HPT370 & linux OS. In één van die posts vond ik een link die mij verwees naar de website van highpoint alwaar ik een patch kon downloaden voor deze RAID-controller. Dit is leuk maar hoe kan ik deze nu gebruiken? Wanneer ik Debian wil installeren detecteert hij mijn harde schijven niet (RAID 0, 2x IBM DPTA 20,5) ...
Hoe kan ik dit oplossen? :?:?:?:?

Verwijderd

je moet een boot flop maken waarbij die drivers worden geladen, tenminste als je schijven niet worden gedetecteerd door de standaard kernel die wordt ge-boot van de setup cd cq. flop

Verwijderd

Ik heb een tijd Debian op een HPT366 gedraaid, en mijn truuk (leuk als je een avondje nix te doen hebt) was om mijn hd op mijn primary master (dus niet de hpt) te zetten, debian te installen, kernel configgen, config files aanpassen, devices aanmaken, hd op de hpt controller, booten en gaan met die banaan.

in jouw geval zou je dit kunnen doen met een spare (+/-500MB) disk, en dan met de hand je deb installen op het raid array...

Oh, alle FS's met reiserfs uiteraard!!

<edit> /me heeft weer eens niet goed gelezen>

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een Raid-driver voor de hpt370 onder linux. De patch die je kunt downloaden van de Highpoint-site (www.highpoint-tech.com) is een NON-RAID-driver,als je raid 0 (of 1, of 0+1)draait heb je daar dus helemaal niets aan! :(

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op woensdag 28 maart 2001 09:28 schreef ajkn het volgende:
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een Raid-driver voor de hpt370 onder linux. De patch die je kunt downloaden van de Highpoint-site (www.highpoint-tech.com) is een NON-RAID-driver,als je raid 0 (of 1, of 0+1)draait heb je daar dus helemaal niets aan! :(
Wat dacht je van software-raid? Zit al standaard bij je linuxkernel.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Softraid... jah, misschien, als je RAID 1 neemt.

maar het blijft een kut klus om dat helemaal netjes te maken met boot-up scripts om alles veilig te checken, etc.

Bovendien... waar ik *-ens naam heb je nou een hardraid controller voor?? beetje zonde om dan softraid te gaan draaien.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 28 maart 2001 11:27 schreef Firefox het volgende:
Bovendien... waar ik *-ens naam heb je nou een hardraid controller voor?? beetje zonde om dan softraid te gaan draaien.
Hoe durf je een HPT370 een hardware raid controller te noemen???
Veel meer dan een extra setje ide-controllers, een extra controller chipje en een biosje zodat je ervan kan booten is het niet hoor...
De OS kernel doet de rest.

Verwijderd

eeehhhhmmmm, zit er in de kernel niet een module voor hpt*???

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp kan ik mijn linux die controller laten herkennen maar kan ik eigenlijk niets aanvangen met hardwarematige raid en dergelijke :?:?:?

Correct?

Snipper

Verwijderd

Ja dat klopt, er is namelijk nog geen hpt370 -driver voor linux die hardwarematige Raid ondersteunt! Hij is er alwel voor freeBSD en OpenBSD dus ik denk dat over een paar weekjes hij er ook voor linux is! :z

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12
Op woensdag 28 maart 2001 14:11 schreef ajkn het volgende:
Ja dat klopt, er is namelijk nog geen hpt370 -driver voor linux die hardwarematige Raid ondersteunt! Hij is er alwel voor freeBSD en OpenBSD dus ik denk dat over een paar weekjes hij er ook voor linux is! :z
Sorry voor deze erg harde schop ;)

ik zit met hetzelfde probleem op het moment.

heb een (losse!) raid kaart met een highpoint 370 chip erop in een pc hangen. Heb in het bios van de raid kaart een raid 1 array aangemaakt van 20 gb. (er hangen 2 schijven in, 1 van 20 en 1 van 40 gb). dat gaat goed.

Bij de installatie van debian word de hpt370 niet gevonden, dus heb ik zelf een kernel gebakken met hpt370 ondersteuning, ok kaart word gevonden.
MAAR: ik zie mijn array niet, ik zie 1 partitie van 40 gb en 1 van 20 gb :( (beide leeg)

hoe moet ik dit oplossen?
Pagina: 1