Terugsturen ook mogelijk zonder bevestiging webwinkel?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 21:53
Hallo allemaal.

Heb bij een webwinkel oa. een computerkast en voeding gekocht.
Kast bleek beschadigd en heb met de webwinkel afgesproken dat ik deze terug stuur en daarna een nieuwe ontvang. (zit nog steeds in de 7-dagen periode)
Nog voordat ik de kast terug wilde sturen kwam ik erachter dat ik het verkeerde type voeding besteld heb. Heb dus gisteren-middag een e-mail gestuurd met de mededeling dat ik de voeding ook terug wil sturen maar dat ik op de site niet kon vinden of ik daar een RMA voor aan moest maken of niet.

Heb nu helemaal niets meer gehoord van die webwinkel. Telefoon wordt niet opgenomen (staat op de site dat telefoon niet altijd beantwoord wordt en communicatie via e-mail de voorkeur heeft) en via de e-mail wordt het nu angstvallig stil.

Durf mijn spullen zo niet te versturen want wellicht dat ze de voeding dan niet erkennen en dat ik kan fluiten naar mijn geld.

Heeft iemand hier toevallig een idee wat gebruikelijk is?

Hoor het graag.

Bart

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
Je hoeft niet te terug sturen binnen de 7 dagen periode, alleen maar binnen een redelijke termijn na kenbaar maken van je wens (dat kenbaar maken moet in die 7 dagen periode). Wacht dus maar gerust tot het weekend, hoor je niks dan stuur je nog een emailtje (waarin je refereert naar je eerdere contact!) en als er over een week nog niks hoort kun je dan verder kijken qua acties.

Was dat melding van de voeding richting de winkel wel binnen de 7 dagen periode?

• Bart©
kutagh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:49:
Je hoeft niet te terug sturen binnen de 7 dagen periode, alleen maar binnen een redelijke termijn na kenbaar maken van je wens (dat kenbaar maken moet in die 7 dagen periode). Wacht dus maar gerust tot het weekend, hoor je niks dan stuur je nog een emailtje (waarin je refereert naar je eerdere contact!) en als er over een week nog niks hoort kun je dan verder kijken qua acties.

Was dat melding van de voeding richting de winkel wel binnen de 7 dagen periode?
Yep, heb pakket afgelopen zaterdag ontvangen. Wil alleen graag aan de gang met mijn spulletjes en zonder kast gaat dat zo moeilijk.

Snap alleen echt niet dat iemand die een eigen zaakje heeft zo slecht communiceert. Ik heb niet eens een eigen bedrijf en check zeker minimaal een keer per dag mijn e-mail.

Best frustrerend.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
Er kan genoeg aan de hand zijn waardoor hij een of twee dagen zijn email niet checkt (en ook niet opneemt). Je hebt je wens kenbaar gemaakt om gebruik te maken van WKOA, dus je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over je recht op WKOA.

Je kunt op zich gewoon de kast en voeding alvast versturen maar mij lijkt het persoonlijk prettiger om in ieder geval bevestiging te krijgen. Als er namelijk gedoe komt zodra die persoon er weer is, kan het flink langer duren dan het wachten op een bevestiging.

• Bart©
kutagh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:58:
Er kan genoeg aan de hand zijn waardoor hij een of twee dagen zijn email niet checkt (en ook niet opneemt). Je hebt je wens kenbaar gemaakt om gebruik te maken van WKOA, dus je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over je recht op WKOA.

Je kunt op zich gewoon de kast en voeding alvast versturen maar mij lijkt het persoonlijk prettiger om in ieder geval bevestiging te krijgen. Als er namelijk gedoe komt zodra die persoon er weer is, kan het flink langer duren dan het wachten op een bevestiging.
Bedankt voor de tip!