USB Wifi vs Wlan - Desktop?

Pagina: 1
Acties:

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
----
edit: ik ga denk ik voor deze gaan:
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
----

Beste medetweakers :)

Binnenkort koop ik een desktop, maar hierbij heb ik internet nodig en het via een ethernetkabel oplossen, is geen optie. Daarom vroeg ik me dus ook af wat nu eigenlijk de beste optie is. Een gemakkelijke plug&play usb wifi of een WLAN pci met antennetjes?

Het maakt me eigenlijk niet uit als het op de gemakkelijke manier of de iets minder makkelijke manier gebeurt (is toch simpel voor beide :9).

extra info:
- Desktop zal een 9 meter van de router staan, met 1 lichte muur tussen.
- De router is de ScarletBox die je krijgt bij VDSL2 (België), dit is denk ik de "Sagem VDSL F3464 WS"
- een goede prijs/kwaliteit prijs mag het kosten :+ (zoveel kost dit onderdeel toch niet)
- Ik zal er ook zeker mee gamen (bv Battlefield 3), dus zou toch liefst een goeie hebben ^.^
- Ik heb niet bepaald voorkeuren voor bepaalde merken aangezien ik hier bijna niets over weet.
- Het zou wel gemakkelijk zijn als deze in aFuture.nl te verkrijgen is.
- de router maakt gebruik van WPA2-PSK
- via de laptop gebruikt hij de 802.11g radiotype
- haal met de laptop 15-20 mbit vanuit dezelfde locatie

Zelf was ik aan het kijken naar deze wifi-usb:
pricewatch: Sitecom Wireless Network Dualband 300N Gaming Adapter II WL-329 GM

Dit is trouwens de desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Corsair Carbide 500R White€ 97,10€ 97,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,75€ 27,75
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 385,70€ 385,70
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX PRO650W€ 78,93€ 78,93
1Samsung 830 series 256GB€ 173,95€ 173,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,23€ 42,23
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.317,51

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
WIFi stickje van een OK merk kopen en dan hotspotje maken via Connectify op een 'normale' desktop PC :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Toch stiekem een kabel?

WLan + gaming = drama. Maar als het echt geen optie is zorg dan voor een goed AP en een goede kaart. Ik heb zelf geen goede ervaringen met USB wLan sticks. waar de inbouw kaarten voor de PC vaak beter werken. ALs deze nog te krijgen zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik veronderstel dat deze PCi-e een mooie WLAN is?
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mits de verbinding stabiel is scheelt het echt niet zoveel.
Metingen (van anderen) hebben uitgewezen dat je draadloos zo'n 5ms meer vertraging hebt, maar dat zal niet het verschil zijn tussen leven en dood in een game als BF3 (zelfs bij Quake/UT niet).

Imo ben je met een goede wlan verbinding dan ook net zo goed uit, de gemiddelde usb ontvanger van 2 tientjes werkt normaliter al prima.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Andere optie is netwerk via het stopcontact met 2 van die modules.

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb zelf een vergelijkbare setup. echter heb ik een Belkin Router ertussen en zit ik op 11 meter hiervandaan (met 1 lichte muur ertussen).

Eerst had ik deze USB adapter van Belkin en hiermee een jaar gewerkt. Wel IETS meer lag\DC problemen dan mijn vriendin die op 5 meter van de router zit. (met zelfde USB adapter)
pricewatch: Belkin Play Wireless USB Adapter

Deze werkte redelijk in mijn oude PC maar toen ik een nieuwe kost werkte deze voor geen meter, zeer slecht bereik, constante connectie issues oftewel, na 1 dag een ander gehaald :D

Nu zit ik op de onderstaande van Netgear, Direct in de kast stoppen werkt, maar net als de Belkin adapter stoorde de kast erg en had ik veel verbinding issues. Met de kabel heb ik deze nu dus verbonden en iets hoger geplaats, sindsdien nergens meer last van, ik speel ook BF3 en andere shooters. Als je PRO gamer bent merk je het verschil waarschijnlijk wel maar ik heb er geen last van.
pricewatch: Netgear WNA3100

Zelf zal ik nu niet zo gauw meer gaan voor een USB adapter direct in de kast, gewoon omdat je andere componenten het dan dus kunnen storen en het signaal slechter wordt.

Ter vergelijking:
Direct in de kast haal ik 20-50 mbps
Met kabel 1 meter boven de kast zit ik op 200-250 mbps
Dit dus beide met dezelfde Netgear adapter

I-racing Profile

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Usb en pci-e maken niet zo heel veel uit. Als je usb neemt, hang hem dan aan een usb verlengsnoer. Als je een pci(-e) kaartje neemt, Zorg dan voor een antenne met een draadje eraan. Bij mij stond mn antenne eerst achter in mn computerkast tussen alle kabels weggemoffeld, en dat merk je toch echt wel aan je ontvangst.

• SmokingCrop
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties :)

Ik zal nog even wat rondneuzen in de pricewatch met alles wat ik hier te weten ben gekomen.

EDIT:

Ik ga denk ik voor deze gaan:
pricewatch: TP-Link TL-WN822N

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingCrop op 23-08-2012 17:55 ]

Pagina: 1