• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 14:47
Ik wil van alle filmpjes (mkv's) alleen de eerste minuut hebben. Nu heb ik een programma gevonden dat dit perfect doet. Namelijk SolveigMM AVI Trimmer + MKV 2.0.1203.13
Helaas moet ik nu elk mkvtje per stuk laden en de juiste gegevens selecteren alvorens hij getrimt wordt.
Is er ergens een ander programma dat dit ook voor meerdere mkv's tegelijk kan doen? Als een soort van batch processing? Zonder dat ik ze dus per stuk steeds moet inladen.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
vincent44 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:10:
Ik wil van alle filmpjes (mkv's) alleen de eerste minuut hebben. Nu heb ik een programma gevonden dat dit perfect doet. Namelijk SolveigMM AVI Trimmer + MKV 2.0.1203.13
Helaas moet ik nu elk mkvtje per stuk laden en de juiste gegevens selecteren alvorens hij getrimt wordt.
Is er ergens een ander programma dat dit ook voor meerdere mkv's tegelijk kan doen? Als een soort van batch processing? Zonder dat ik ze dus per stuk steeds moet inladen.
kijk eens naar het commandline tooltje ffmpeg

iets in de trend van

ffmpeg -i oudfilmpje.mkv -t 00:01:00 -vcodec copy -acodec copy -y nieuwfilmpje.mkv

zou de truuk moeten doen

--edit--
je kunt ook het 'startpunt' verschuiven met de optie -ss TIJD

[ Voor 4% gewijzigd door NESFreak op 23-08-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
Succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 19:32

Caveman

whahoehaha

MKVtoolnix, heeft een grafische interface, is gratis, heeft een batch en de commandoregel (ingestelde waardes) kun je bewaren.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !