[KPN Alles-in-1] Garanderen 40mbit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 16:38
Maandag had ik een verkoper van KPN met een ADSL aanbieding voor 40mbit gegarandeerd.
Overigens, wij hebben op dit moment Ziggo alles in 1. (50 mbit)

Ik ben natuurlijk onwijs sceptisch omdat ik genoeg rare verhalen heb gehoord uit mijn omgeving over instabiele snelheden van ADSL, lijnen die te oud zijn of dat de afstand te ver is van de centrale.

Nu claimde deze verkoper dat er nu glas tot aan de deur ligt en dat ze daarom 40mbit kunnen garanderen. Daarnaast maakten wij uit van een van te voren gedefinieerd deel van de stad Groningen waar bij dit mogelijk was. Een vriend van mij heeft ook in Groningen een week of 2 geleden hetzelfde pakket besteld maar die haalt maar 12 mbit. En zij claimden dus dat hij niet bij dit deel hoorde.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit verhaal klopt.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
Check op telfort.nl bij de postcodecheck wat voor snelheid je bij hun zou halen. Tel daar zo'n 3 mbit bij op en je weet wat er mogelijk is op jouw adres. Telfort geeft een gegarandeerde snelheid af, geen maximum zoals KPN dat doet dus als Telfort zegt Snelheid op jouw adres 49Mb dan klopt dat ook en is dit zelfs conservatief. Dat verhaal van glasvezel tot aan de deur klopt gedeeltelijk, dat is tot aan je straatkast.

Wel even een disclaimer, ik werk niet voor telfort en heb er niet eens een aansluiting, maar ik gebruik hun check bijzonder vaak voor dit soort zaken en hij klopt altijd :)

[ Voor 17% gewijzigd door RadioAir op 23-08-2012 15:03 ]

Verwijderd

Zou dit om VDSL gaan dan is het geven van garanties onzinnig want onmogelijk. Zeker door een verkoper die helemaal geen technische informatie heeft, alleen een pc check. Je bent dan sowieso voorgelogen want glas ligt dan tot aan de wijkkast of -centrale.

Als dit echter over een glasvezel-abonnement gaat en jij een aansluiting van Reggefiber in huis hebt (glas tot voorbij de deur) dan moet je je snelheid wél altijd kunnen halen.

We hebben iets te weinig informatie dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 15:08 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit klinkt puur als een verkooppraatje om je aan een abonnement te krijgen.
Zodra je het eenmaal hebt en de snelheid niet haalt, beginnen ze opeens over "tot" 40mbit zie maar de kleine lettertjes etc. etc.
Mijn tante heeft dit meegemaakt en zat dus mooi een jaar vast aan een duur KPN contract waar de snelheid niet behaald werd.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Waarschijnlijk gaat het om VDSL.
KPN is momenteel in hoog tempo bezig om VDSL lijnen op te leveren.
Het principe is dat het glas tot aan de straatkasten komt, en dat je vanaf daar over bestaand koper gaat.

Werkt hier inmiddels ook twee maanden, en ik moet zeggen dat de lijn superstabiel is en dat zowel upload als download volledig gehaald worden (40 down, 4 up). Dat was wel anders toen ik nog op ADSL(1/2/+) zat en bij een 20/1 abonnement nog geeneens tot de 17 kwam.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

VDSL is over het algemeen stabieler en biedt gewoon meer bandbreedte. Maar je kunt en mag niks garanderen als provider.

Vraag die verkoper in de toekomst waar de straatkast dan staat. Als hij dat niet weet, kan hij ook niet weten wat je waarschijnlijk aan snelheid krijgt.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:30
@TheDudeAbides
VDSL volgens mij juist minder stabiel.
Als je echter VDSL vanaf straatkast gat vergelijken met ADSL vanaf telefooncentrale is het wat anders.
Dan is het stabieler, maar dat is omdat de lijn korter is, en niet omdat het VDSL is.
Tevens wordt op oude ADSL verbindingen nog geen DLM toegepast, en op VDSL wel altijd.

• phex
Het gaat om ADSL volgens de verkoper, de term VDSL is nooit gevallen. Wel bleef hij er op hameren dat wij een speciale wijk waren waarbij ze de snelheid konden "garanderen" en dat de afstand van de centrale niet relevant is.

Als ik een check doe zitten we bijna 3km van de centrale. Als ik bij Telfort een check doe krijg ik "Onverwachte fout

Er is een onverwachte fout opgetreden."

Maar ik wees hem erop dat online ze "tot 40mbit" verkopen en hij verzekerde mij ervan dat wij niet "tot" maar gewoon 40 Mbit zouden krijgen.

Als het wel VDSL is betekend het dan dat we wel 40 mbit zouden kunnen halen?

[ps] De straat heeft hier wel zo'n 2 maanden opengelegen... zouden we toch glas hier hebben dan?

[ Voor 7% gewijzigd door phex op 23-08-2012 16:43 ]

Verwijderd

Klopt, onze postcodecheck lag er zojuist kortstondig uit, kunt u het nogmaals proberen?

ADSL is tot 20Mb op de KPN netwerken. 40Mb is VDSL en ik vermoed dat uw straatkast onlangs voorzien is van VDSL apparatuur.

Hugo

• phex
Volgens jullie systeem kan ik Telfort Extra krijgen. Is dat VDSL?

• brambo123
Ja, dat is VDSL
Welke snelheid zegt het systeem?

• phex
Internet Instap
Snelheid op jouw adres: 8 Mb/s.

Internet Standaard
Snelheid op jouw adres: 30 Mb/s.

Internet Extra
Snelheid op jouw adres: 49 Mb/s

• brambo123
Oke, dan mag je er van uit gaan dan je 40Mb/s zeker gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

En nu Telfort nemen dat is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

knakworst schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:59:
_/-\o_ :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
knakworst schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:59:
Dat niet alleen, geen dicht getimmerd modem :) geen geblokkeerde porten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
En zoals je ziet een Webcare die gelijk klaar staat met WEL technische kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

tha_bulldog schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:54:
En zoals je ziet een Webcare die gelijk klaar staat met WEL technische kennis ;)
En de mogelijkheid om Voip van een andere aanbieder dan Telfort op je modem toe te voegen :*)
Pagina: 1