• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo iedereen,

Ik heb in april de HTC One X gekocht. Op batterijduur na ben ik er blij mee. Toen berichten over de Nexus 7 opdoken en daarna ook reviews (o.a. die op Tweakers.net zelf) werd ik er best enthousiast over. Ik heb nog nooit een tablet of een Nexus device gehad, en met recent geleden pas de update naar 4.0.4 van de One X lijkt het me toch ook leuk om een Nexus device te hebben met altijd de laatste Android versie erop. Plus, ik was redelijk anti-tablet, maar dit lijkt me een goede instaptablet.
Ik heb een paar mensen erover gesproken, en een aantal vroegen "7 inch maar? Maar dat is maar 2.3 inch groter dan je One X, is dat wel nodig?" Ik moet inderdaad bekennen dat ik heel slecht ben met dit soort maten, en ik dus geen idee heb hoeveel het nou werkelijk scheelt in wat je ziet aan verschil in schermgrootte, maar mijn "gut feeling" zegt wel dat ik hem graag wil hebben. Ik ben er een klein beetje bang voor dat ik dat apparaat straks dus vastpak en denk "zo klein maar?".
Ik weet dat er ook een Nexus 10 gepland staat, maar dat zal nog wel langer duren voordat die hier uit is, dat zie ik tegen die tijd dan wel weer, of ik die ga halen.
Basically is mijn vraag dus: ga ik geen miskoop doen a.d.h.v. schermgrootte? Merk je wel echt wat van het verschil tussen 4.7" en 7"?

(sidenote van iets waar ik nog achter kwam, ik heb laatst de Humble Bundle for Android gekocht, en daar zaten aan aantal tablet-only games bij, maar bij sommige stond dat ze alleen supported waren op een device van >5", >7" of >8", dan zou dus de helft ook al niet kunnen draaien op de Nexus 7 helaas)

Alvast bedankt!

(P.S. als dit het verkeerde forum hiervoor is, excuses, dit is pas mijn eerste post op het GoT forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik denk dat je je goed moet afvragen waar je de nexus voor gaat gebruiken, als je veel gamed, of regelmatig lang aan het browsen bent oid, dan lijkt het me een goed optie. Hij is niet veel groter, maar wat betreft oppervlakte is het toch bijna 2 keer zo groot.
Als je vooral regelmatig kort je telefoon gerbuikt, dan zou ik het niet doen, de kans is dan groot dat je je nexus bijna niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik ben wel een persoon die, als ik even niks te doen heb, wel meteen mijn telefoon erbij pak. Ik zit momenteel 2 keer een uur per dag in de trein, en ik gebruik mijn telefoon dan om mee te browsen of te gamen, dus wat dat brtreft zou het wel een batterij-saver zijn voor mijn telefoon ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wandel anders eens een elektronica zaak in en vergelijk hem eens met wat 7" tablets die daar liggen, dan merk je vanzelf of jij het het waard vindt :)

Zit ook met het zelfde idee, ook met een One X. Ik gebruik de OneX nu overdag voor even tussendoor, een Nexus verwacht ik thuis meer te gebruiken op de bank ipv een laptop of mijn One X. 7"is toch wel een stuk groter dan de One X en toch wel lekker handzaam (lees met 1 hand goed vast te houden)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
iemand op XDA postte deze foto. Hij heeft een HTC Evo 4G LTE, die ook 4,7 inch is, en hij heeft ook een Nexus 7. Lijkt toch een stuk groter, ik denk toch wel dat ik hem ga halen :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/3938005/IMG_2049.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door striner op 27-08-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'n 4,7" HTC One X en 'n 7" BlackBerry Playbook...
Eigenlijk gebruik ik voornamelijk de One X, voor browsen, surfen (als ik niet achter de computer zit) en niet de 7" tablet... Waarom... Omdat hij toch niet met 1 hand te bedienen is en je dus altijd met twee handen in de weer bent... Voor filmpjes maakt het mij persoonlijk ook weinig uit... De ene keer de One X, de andere keer de PB :)

Natuurlijk is het OS anders, maar ik persoonlijk zou een 7" Androidtablet niet opeens meer gaan gebruiken dan m'n huidige tablet geloof ik... Kan er ook mee browsen, films mee kijken en er staan genoeg spellen op dusja...

En games die niet werken op 8" is onzin, het gaat om de resolutie / Androidversie, niks qua letterlijk grootte.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
CLB schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:49:
Ik heb 'n 4,7" HTC One X en 'n 7" BlackBerry Playbook...
Eigenlijk gebruik ik voornamelijk de One X, voor browsen, surfen (als ik niet achter de computer zit) en niet de 7" tablet... Waarom... Omdat hij toch niet met 1 hand te bedienen is en je dus altijd met twee handen in de weer bent... Voor filmpjes maakt het mij persoonlijk ook weinig uit... De ene keer de One X, de andere keer de PB :)

Natuurlijk is het OS anders, maar ik persoonlijk zou een 7" Androidtablet niet opeens meer gaan gebruiken dan m'n huidige tablet geloof ik... Kan er ook mee browsen, films mee kijken en er staan genoeg spellen op dusja...

En games die niet werken op 8" is onzin, het gaat om de resolutie / Androidversie, niks qua letterlijk grootte.
Mag ik vragen waar je je Playbook dan wel voor gebruikt :) Ik wilde ook altijd een 7" omdat ik dat een ideaal formaat vond maar ben uiteindelijk toch voor de asus 300T gegaan en daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet niet dat je tablet standaard niet met internet komt. Tenzij je overal Wifi heeft moet je alsnog de 3G verbinding van je telefoon delen, dat kost ook een aardige acculading.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperKneus schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:04:
Mag ik vragen waar je je Playbook dan wel voor gebruikt :) Ik wilde ook altijd een 7" omdat ik dat een ideaal formaat vond maar ben uiteindelijk toch voor de asus 300T gegaan en daar erg tevreden over.
In de tijd dat ik een PlayBook kocht, liep ik met een andere telefoon zonder 720P scherm en dergelijke...
Hij was nieuw, dus je zit er veel meer mee, ik browse'de daarmee in bed, keek filmpjes en speelde games.
Nu is het nieuwe er vanaf, heb ik een 4,7" 720P scherm op m'n telefoon, dus de 7" behoefte is er weinig meer :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Tsurany schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:18:
Vergeet niet dat je tablet standaard niet met internet komt. Tenzij je overal Wifi heeft moet je alsnog de 3G verbinding van je telefoon delen, dat kost ook een aardige acculading.
Hij zit vaak in de trein, dus als je ene beetje mazzel hebt, afhankelijk van het traject heb je voorlopig gratis wifi, en voor offline spelen e.d. heb je natuurlijk geen data nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag stel ik mezelf ook altijd en eigelijk zie ik een smartphone en tablet als twee aparaten die dezelfde functionaliteit vervullen, met het verschil dat een tablet een grotere scherm heeft en minder mobiel is.

Maar als ik dan kijk wat voor goeie hardware je bij die Nexus 7 krijg dan ben ik geneigd hem te kopen en dan dient hij bijna zelfde doel als mijn HTC Evo 3D, voor browsen en andere apps en ik zou dus bijna kunnen zeggen als ik een 7 inch tablet heb dat mijn smartphone een beetje overbodig is.

Maar het probleem is dat een 7 inch tablet niet zo makkelijk in je zak weg te stoppen is, uiteraard hij zal wellicht wel in sommige zakken passen en in een tas past ie prima, maar het is niet zo dat je hem mee zal nemen naar je werk ( Okay ligt eraan wat voor werk ).

Maar ik zou het fijn vinden voor op reis dat ik in vliegtuig een iets groter scherm heb waar ik lang film op kan kijken en met een OTG micro usb kabel zou ik een micro sd usb adapter kunnen aansluiten.

Aan de andere kant op mijn 15 inch notebook kan ik ook film kijken in het vliegtuig maar dat is zo lastig in economy klasse dat een 7 inch tablet wel uitkomst zou bieden en de batterij duur van die Nexus 7 is best goed heb ik gelezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een One X en ben ook aan het twijfelen wat ik ga doen. Ik ben zo aan het twijfelen tussen de Nexus 7, die me super lijkt, of de Asus transformer 300t.. Die is maar ongeveer 100 euro duurder maar heeft wel meer geheugen, een groter scherm, meer aansluitingen en doet qua specs niet onder (behalve google now en JB, toch?). Ik zal de tablet vooral gebruiken voor surfen, facebook, uitzending gemist etc. Iemand die me nog advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:48
Blijkbaar zitten er meer mensen met het probleem, HTC One X en toch een tablet die aantrekkelijk lijkt.
Heb zelf de hele dag op Chinese websites zitten kijken. Prijzen kunnen wel 100€ verschillen met vergelijkbare tablets in die specificatie klasse.

Maar goed, heb zelf een 10" (kruidvattablet) gehad, die was op zich oké, maar te dik en zwaar dus je moet het met twee handen vast houden.
Nu heb ik bij de MM diverse 7" vast gehad, en die zijn echt wel perfect met een hand vast te houden zonder dat je arm/hand lam werd.
Maar het is inderdaad de vraag of het nuttig is of niet. Zit je veel in de trein en series kijken is dan wel relaxed. Die periode komt straks er ook weer aan.
Beneden op de bank even met dat ding op het internet, wat laten zien gaat ook beter als op de HTC One X. En als ik die te veel gebruik gaat toch ten koste van de accu, wat toch wel de dag moet halen.

Mobiel internet op de tablet is geen probleem dmv WiFi tether met de One X, maar kwam er wel achter dat het relatief veel verbruikt.

Zoals je ziet zijn er veel dingen waar ik en veel meer mensen mee zitten, je zal het toch zelf moeten afwegen en wellicht is dan online bestellen geen slechte keus (14 dagen retourrecht). Bevalt het niet, stuur je het terug en kostte het maar een paar euro in verzendkosten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 01:07:
Ook ik heb een One X en ben ook aan het twijfelen wat ik ga doen. Ik ben zo aan het twijfelen tussen de Nexus 7, die me super lijkt, of de Asus transformer 300t.. Die is maar ongeveer 100 euro duurder maar heeft wel meer geheugen, een groter scherm, meer aansluitingen en doet qua specs niet onder (behalve google now en JB, toch?). Ik zal de tablet vooral gebruiken voor surfen, facebook, uitzending gemist etc. Iemand die me nog advies kan geven?
Beetje offtopic maar de 300T heeft ondertussen ook google now en JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok, dat is een goede zaak. Twijfel nog steeds heel erg. Nog mensen hier die een Nexus hebben (besteld) en een One X ? Ik denk trouwens dat ik het dock gedeelte van de 300T niet veel zal gebruiken. Het gaat dan dus puur om het grotere scherm (waarvan ik eigenlijk niet eens weet of het een voordeel is) en het grotere geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb de HOX, en heb de Nexus 7 vanmiddag opgehaald.
Fantastisch apparaat en fijn in de hand.

Ga hem gebruiken voor browsen ipv de HTC.
Filmpjes en uitzendinggemist gaat hij lok voor gebruikt worden.
Verder weet ik nog niet ;-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanmiddag ook even snel de MM binnen gegaan om me de Nexus 7 te bekijken en heb me mijn HTC EVO 3D in midden gelegd en zoveel groter is het dan niet.

Het kan mij in in iedere geval niet overtuigen, want beide hebben ze dezelfde functionaliteit, alleen de Nexus 7 past niet zo makkelijk in me broekzak als mijn HTC EVO 3D.

Maar snel is dat apparaat wel, maja het demo model in MM is ook helemaal kaal alleen wat google apps die ik kon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poster2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2022
Zou ff de 12de afwachten, misschien komt Apple wel met een mooi 7" tabletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil sowieso geen Apple, ik wil Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poster2011 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:55:
Zou ff de 12de afwachten, misschien komt Apple wel met een mooi 7" tabletje.
iPhone 5 komt de 12e, maandje later pas de 7,85" tablet van Apple... (if the rumors are true)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zou me sowieso bedenken om en een smartphone en tablet te hebben, ik zie nu nog steeds niet in wat voor meerwaarde die tablet heeft tegen over mijn smartphone?

Enige meerwaarde die ik zie is dat ik een quadcore tablet krijg voor € 249 maar daar houdt ook op en zie ik het meer als een grote smartphone.

Want ik krijg het gewoon klaar en loop met mijn 15.6 inch notebook gewoon rond alsof het een tablet is, uiteraard kan ik daar niet te lang mee rond lopen, maar wat ik probeer te zeggen ik zie meerwaarde niet in een tablet niet.

Alles wat ik met een tablet kan dat kan met de notebook en wil ik op de bank surfen dan kan dat ook op de tv en daar kan ik mijn smartphone als toetsen bord gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Dat dacht ik ook toen ik nog alleen een smartphone en een notebook had. Sinds ik een tablet erbij heb, gebruik ik de notebook alleen nog als-het-niet-anders-kan (bv als ik iets in Word moet doen). Verder merk ik dat ik m'n smartphone voor browsen/fora veel minder ben gaan gebruiken en veel sneller m'n tablet pak. Smartphone gebruik ik vooral onderweg en meestal neem ik zowel smartphone als tablet mee. de laptop blijft steeds vaker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik me wel voorstellen dat een tablet wat fijnere is om te surfen, want ik surf ook liever op mijn notebook dan dat ik dat op mijn smartphone doe.

Maar als ik niet thuis ben dan reageer ik vaak genoeg wel eens via de webbrowser op mijn smartphone op tweakers.net en dat werkt prima vind ik, maar ik kan me voorstellen dat het minder prettig is wanneer je een iPhone gebruikt want die hebben een klein scherm in vergelijk met de high end Android telefoons.

Maar ik persoonlijk gebruik mijn notebook graag, maar een mailtje tikken op mijn smartphone gaat ook erg fijn en lezen ook.

Dus is niet dat ik denk dat tablet geen voordelen heeft, maar ik vind het geen voordelen bieden tegenover mijn smartphone, maar wel heeft het een groter scherm en dat is een nadeel in draagbaarheid.

Want ookal past die tablet in broekzak, wanneer je hem even stiekem wil gebruiken dan valt dat direct op, terwijl dat met een smartphone minder is, maar uiteraard een grotere scherm is mooiere met video, maar in vliegtuigen kun je notebook vaak aansluiten op een stopcontact.

( Helaas lijkt dat met mijn notebook niet mogelijk want mijn notebook werd niet opgeladen in het vliegtuig en de batterij ging alleen maar verder leeg, op dat moment is een tablet wel fijn, die spelen lang video af. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De bluetooth tether op de htc one x werkt wel erg lekker.
Wifi tether vind ik in een trein niet bepaald handig :-).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even een foto gemaakt van m'n Galaxy Nexus (4,65") naast m'n Nexus 7, met de browser geopend. Geeft aardig weer wat het verschil is bij het browsen.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/xj78plv5b/nexus2x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Quad schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:31:
De bluetooth tether op de htc one x werkt wel erg lekker.
Wifi tether vind ik in een trein niet bepaald handig :-).
Beetje off topic, maar waarom niet? Je hebt de security toch gewoon goed ingesteld neem ik aan? Dan is er toch geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Uiteraard, maar bluetooth blijf je wel mooi onzichtbaar zonder geknoei met hidden ssid e.d.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Ik heb een Galaxy Note en vandaag ook een N7 aangeschaft. Het is net wat je ermee wil. M'n telefoon moet voor onderweg voldoen, een tablet wil ik relaxt mee op de bank kunnen zitten en de accu kunnen leegtrekken zonder dat ik onbereikbaar ben... Het is net wat je zelf wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ivm de reactie van iemand over de iPad mini, de prijs hiervan is nog niet bekend.
Dus kan zijn dat dit door de hoge prijs geen optie is.
Daarbovenop vermoed ik dat android phone users graag een android tablet hebben :-).
Heb zelf een iPad 2 omdat er toen geen beter alternatief was bij android.
Nu natuurlijk wel, maar nu heb ik hem al natuurlijk :-).

Al denk ik er zelf ook wel aan om men iPad weg te doen en te vervangen door een nexus.
(Heb een HTC Sensation XE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik een S3 en een BB Playbook en twijfel ook een beetje of ik hem ga weg doen of niet. Ik heb mn Playbook aangeschaft toe ik nog een Blackberry telefoon had, maar ik moet zeggen dat ik hem nu amper gebruik. Surfen en films kijken is wel fijner op mn Playbook, maar ik heb hem nooit bij me en vaak is die leeg wanneer ik hem nodig heb (laat wel zien hoe vaak ik hem pak).

Er zijn een aantal functies die op de Playbook beter werken als op de S3, maar de S3 is altijd in handbereik.

Bij de meeste is een tablet meer vervanging voor een laptop als voor de smartphone.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 17-09-2012 15:35 ]

Pagina: 1