• TheMrPatrick
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo, ik heb van de week een usb 3.0 kaart aangeschaft van ICIDU omdat ik nul vrije usb-poorten op mijn pc had. Link naar het product: http://www.icidu.com/nl/i...0-pci-express-card-1.html .
Nou heb ik de hardware correct geïnstalleerd. Maar de drivers lukken maar niet. Ik heb de drivers van de cd die erbij kwam en drivers van de website geprobeerd. Ik installeer ze zoals elke programma, start de computer opnieuw op en daarna werkt alles zoals ik wil. Maar wanneer ik de computer hierna uit en weer aan zet werken de usb poorten niet meer, de enigste oplossing die ik weet is het hele proces van drivers installeren opnieuw doorlopen. Nu zit ik te googlen, maar ik kan niemand met hetzelfde probleem vinden.

Verwijderd

USB heeft niet direct met opslag te maken, move OM -> OH.
Excuus, ik was voorbarig. Het betreft wel een I/O controller. ;)

Je vergeet te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt. Heb je drivers van NEC geprobeerd, of via windows update?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 19:56 ]

• TheMrPatrick
Ik gebruik Windows Vista basic 32 bit. Ik weet niet wat drivers van NEC zijn, ik heb gewoon drivers van de website van icidu gedownload en geïnstalleerd.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
TheMrPatrick schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:36:
Ik gebruik Windows Vista basic 32 bit. Ik weet niet wat drivers van NEC zijn, ik heb gewoon drivers van de website van icidu gedownload en geïnstalleerd.
Vista basic? Of Vista Home? Daar zit wel wat verschil in...

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Er zit een NEC chipje op jouw kaart. Dus je kunt denk ik ook direct drivers van NEC downloaden misschien. Maar probeer eerst eens te updaten via windowsupdate. Die kan vaak drivers voor jouw hardware zien die WHQL-tested zijn en gewoon goed zouden moeten werken. Windows Update vindt niet voor alle hardware drivers, maar dit zou ik als eerste proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrPatrick
Ik neem aan dat ik de windows update in de configuratie scherm moet gebruiken? Hij vind helemaal niks. Waar moet ik deze NEC drivers downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrPatrick
Ik zit nu weer de drivers opnieuw te installeren en ik zie dat het installatieprogramma "NEC Electronics USB 3.0 Host Controller Driver" heet. Dat moeten dan toch al de drivers van NEC zijn? Maar toch werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers van ICIDU lijken mij erg oud: december 2009. Je zult moeten proberen nieuwere drivers te downloaden ergens vandaan.

Heb je nou Windows update probeerd te gebruiken en bij optionele updates ofzo gekeken of daar iets tussenstaat voor jouw hardware?

Wat zie je precies in device manager, kun je daar misschien een paar screenshots van bijvoegen? Inclusief de properties van je controller.

Heb ook deze gevonden, maar installeren op eigen risico: http://downloadcenter.int...l_Desc.aspx?DwnldID=19880

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrPatrick
Windows update vindt alleen een update voor microsoft silverlight, verder niks.
Hier twee afbeeldingen van mijn device manager. Een is voordat ik de drivers weer opnieuw had geïnstalleerd en een is met de drivers.

Zonder driver
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/3591/73424404.png

Met driver.
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/663/99631281.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaan76
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de driver te downloaden van de volgende website:

http://www.station-drivers.com/page/renesas.htm

Kijk even op het kleine chipje op het kaartje voor het type. hier staat waarschijnlijk 720202 op.

Als dit zo is, dan moet je driver uPD720202 hebben. ( Dit is het derde blokje drivers van boven.)
Ik heb de Version 3.0.20.0 genomen. Dit is de nieuwste.

Na instalatie werkte het meteen. Ik heb nog wel even alle oude drivers die ICIDU erbij leverde verwijderd.

Ik heb ICIDU gemaild over het probleem. Ik hoop dat ze het gaan oplossen en hun drivers updaten.

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door mbaan76 op 28-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:50
Dass mooi, moet dit kaartje bij een kennis installeren die graag USB3 wil, scheelt weer veel zoek werk.. ;)

De Drivers op de install CD zijn ondertussen schijnbaar bijgewerkt door ICIDU, het USB 3.0 PCIe kaartje werkt probleemloos en stabiel en de snelheid is zoals het hoort te zijn..Top

[ Voor 47% gewijzigd door Habana op 08-07-2013 11:10 ]

Pagina: 1