Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar raak ik deze schijfruimte aan kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Mijn C-schijf heeft 7.5GB van de 59.6GB vrij, volgens windows explorer zijn alle mappen in de C schijf gezamelijk goed voor 42.2GB, dat is dus ong. 10GB 'verdwenen'. Volgens treesize bevind er zich zo'n 14.000 MB aan bestanden in de C:\ root zelf. Dit is dus niet het geval... waar is mijn schijfruimte naartoe?

Dit soort 'kleine' verschillen zijn nogal belangrijk bij een SSD schijf.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:05
Systeemherstel aanstaan ?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En waarom is dat niet zo dan?
Heb je je verborgen bestanden wel zichtbaar? Het gaat om 5 bestanden dus tis vrij simpel te achterhalen of het wel of niet klopt. Gewoon op zoek naar die 5 bestanden en kijken of je ze vindt en hoe groot ze zijn.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik schoon regelmatig met CCleaner in combinatie met CCEnhancer. Soms scheelt het veel, soms wat minder.

Hou ook rekening met de gigabyte en gibibytes.

• Crankyslap
theHoff schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:11:
En waarom is dat niet zo dan?
Heb je je verborgen bestanden wel zichtbaar? Het gaat om 5 bestanden dus tis vrij simpel te achterhalen of het wel of niet klopt. Gewoon op zoek naar die 5 bestanden en kijken of je ze vindt en hoe groot ze zijn.
Sorry maar ik snap niets van wat je nu zegt. OP het verborgen bestanden gedeelte na; ja die zijn zichtbaar ;)
Nope.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:48
pagefile / hybernate zet een je verborgen bestanden (EN systeembestanden) aan dan zal je zien waar het heengaat

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik denk je pagefile. (dubbel..)

[ Voor 21% gewijzigd door utbone op 23-08-2012 13:14 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ga er ook van uit dat 1 van zijn 5 bestanden het pagefyle bestand zal zijn.
Crankyslap schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

Sorry maar ik snap niets van wat je nu zegt. OP het verborgen bestanden gedeelte na; ja die zijn zichtbaar ;)

[...]

Nope.
In je screenshot staat dat Files bestaat uit 5 files. Die 5 files zullen gezamenlijk voor die 14gig zorgen. Ga op zoek naar die 5 files en kijk of die gecombineerd uitkomen op 14gig. Kan je ze niet vinden? Dan staan die bestanden waarschijnlijk gewoon verborgen. Even aanzetten en je zou ze moeten kunnen zien. De rest is een kwestie van even googlen hoe je van je hybernate bestand af kan komen. (regeltje typen in de cmd en hij is uit en weg)

[ Voor 61% gewijzigd door theHoff op 23-08-2012 13:16 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 10:19

Pogostokje

* twiet *

Crankyslap schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:09:Volgens treesize[/url] bevind er zich zo'n 14.000 MB aan bestanden in de C:\ root zelf. Dit is dus niet het geval...
Als Treesize dat zegt, is dat wel het geval. Ik weet vrij zeker dat het je pagefile of een hibernation file is, misschien zelfs allebei. Die zie je niet standaard in je explorer schermpje.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ooit (in NT 4 tijd met NTFS) kwam ik er achter dat Windows voor elk verwijderd bestand diskruimte kwijtraakt. Ik gok op een of andere logging van alle files die ooit op het filesystem gestaan hebben.
Ik maakte toen als test (uit m'n hoofd hoor) 300.000 bestanden aan op een lege disk, verwijderde die 300.000 bestanden, en er was 300 MB verdwenen!
Wellicht is dat nog steeds zo?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24

Saven

Administrator

schaduwkopieën enz..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Je moet bij mapopties ook verborgen systeembestanden aanzetten. Daarna zul je alle ruimtevullers zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Crankyslap
AjDuLion schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:13:
pagefile / hybernate zet een je verborgen bestanden (EN systeembestanden) aan dan zal je zien waar het heengaat
Ahha.. systeembestanden waren nog verborgen -.-

hiberfil.sys - 6.2GB
pagefile.sys - 8.4GB

Hibernate is wel uit te schakelen volgens mij, maar moet de pagefile echt zo groot worden?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Over het algemeen is hij net zo groot als je RAM, maar je kunt dit zelf aanpassen.

• ramonlambal
  • Laatst online: 12-11 17:15
pagefile kn je ook kleiner instellen

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je zou je af moeten vragen of je met zoveel RAM nog een pagefile nodig hebt? Zo te zien heb je 8GB of meer RAM geheugen, als je nog eens 8 GB reserveert voor de pagefile lijkt me dat wat overdreven. Ik heb het nog niet meegemaakt in ieder geval, dat zowel mijn RAM als pagefile volledig benut werden. Overigens is 8GB swappen naar je schijf ook niet echt snel :P

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• ramonlambal
  • Laatst online: 12-11 17:15
heb me er toevallig in verdiept gister, en de algemene mening was dat helemaal uitschakelen toch niet handig was, omdat sommige programmas een PF vereisen. Maar een pagefile van 768MB zou genoeg moeten zijn en daar bespaar je dan veel ruimte mee.

• Crankyslap
Ok, hibernate uitzetten was

powercfg /h off

En pagefile kleiner maken (400MB nu - minimaal)

http://windows.microsoft....he-size-of-virtual-memory
ramonlambal schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:23:
heb me er toevallig in verdiept gister, en de algemene mening was dat helemaal uitschakelen toch niet handig was, omdat sommige programmas een PF vereisen. Maar een pagefile van 768MB zou genoeg moeten zijn en daar bespaar je dan veel ruimte mee.
Jah en BSOD crashdumps hebben blijkbaar ook een pagefile nodig
Pixeltje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:21:
Je zou je af moeten vragen of je met zoveel RAM nog een pagefile nodig hebt? Zo te zien heb je 8GB of meer RAM geheugen, als je nog eens 8 GB reserveert voor de pagefile lijkt me dat wat overdreven. Ik heb het nog niet meegemaakt in ieder geval, dat zowel mijn RAM als pagefile volledig benut werden. Overigens is 8GB swappen naar je schijf ook niet echt snel :P
Volgens mij gaat dat met SSD vrij vlot ;D

[ Voor 85% gewijzigd door Crankyslap op 23-08-2012 13:31 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagefile op SSD opslaan is (ivm swapping) sowieso geen goed idee, daarmee verkort je drastisch de levensduur van je SSD namelijk.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pagefile weglaten gaat mij goed af. In 8 maanden tijd is er slechts een programma geweest dat een pagefile verplichtte.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
CptChaos schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:04:
Pagefile op SSD opslaan is (ivm swapping) sowieso geen goed idee, daarmee verkort je drastisch de levensduur van je SSD namelijk.
Als dat echt echt echt zo is, zou je verwachten van MS, dat ze een check doen bij hun deployment van het OS of er een andere disk voor handen is, en bij voorkeur daar de pagefile laten landen, niet?

Ik heb gewoon standaard w7, en ik denk nu bijna een jaar een SSD en die performance degradation waar iedereen het 'altijd' over heeft, denk dat het sterk overdreven is.

Neemt niet weg dat het effectiever is om bij ruimte gebrek system recovery en pagefile te redirecten naar een andere disk.

discogs

Pagina: 1