Toon posts:

Enkele SSD vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net zoals velen van jullie op het punt gekomen dat ik een SSD heb overwogen.

Maar aangezien ik 0,0 ervaring heb betreft het installeren van hardware heb ik nog de nodige vragen/aanwijzingen nodig.

Betreffende Laptop: Lenovo Z580 (i7)
Betreffende SSD: Samsung 830 128GB

Dan komen nu de vragen?

Ik denk op dit moment dat ik het op de volgende manier moet doen, en dan aan jullie de vraag of dit de juiste manier is of dat ik nog iets over het hoofd zie.

1. Ik download Windows 7 ISO en brand hem op een CD/DVD
2. Vervolgens haal ik de batterij uit mijn laptop en vervang de HDD voor de SSD
3. Vervolgens kan ik Windows 7 gewoon installeren met de CD/DVD??

4. ??? En hier weet ik het niet meer (als er nog iets gedaan moet worden tenminste.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Alvast bedankt

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:34
Een SSD is hetzelfde als een HDD als het komt op gebruik of installaties.

Na het vervangen van een HDD door een SSD kan je gewoon je Windows 7 installeren, mits het geen upgrade versie is.

Anders moet er niets gebeuren.

En voor de zekerheid: Check in je BIOS of AHCI is geactiveerd en niet IDE, dat gaat je prestaties ten goede komen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Optie 1 kan je eventueel overslaan en de ISO op een USB stick extracten met deze tool van Microsoft: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:21:
Een SSD is hetzelfde als een HDD als het komt op gebruik of installaties.

Na het vervangen van een HDD door een SSD kan je gewoon je Windows 7 installeren, mits het geen upgrade versie is.

Anders moet er niets gebeuren.

En voor de zekerheid: Check in je BIOS of AHCI is geactiveerd en niet IDE, dat gaat je prestaties ten goede komen.
En waar kan ik dat vinden?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
Zoals hij al aangeeft: In je BIOS. De exacte locatie in je bios verschilt weer per moederbord.

Lees anders ff dit topic:
Het grote SSD topic ~ Deel 9

Vooral in de startpost staat veel info die van belang is voor SSD gebruikers.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2025

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb het laatst ook gedaan met mijn pc en had er ook totaal geen verstand van, ik had 2 hdd in raid0
ben naar de bios gegaan heb het na wat zoeken gevonden en op ahci gezet en ben toen windows gaan installeren . toen dat klaar was me 2 hdd er weer ingezet en tot mijn verbazing stonden die toch weer in raid0
dat vind ik opzich wel prima hoor dus geeft niet maar had verwacht dat ze ook los zouden staan van elkaar na die instellingen te hebben veranderd in me bios. ohja bij de samsung ssd zit een schijfje gebruik die wel om je systeem en ssd te optimaliseren , spreekt allemaal voor zich als je dat doet

YO! fucknuts! It's Probing time!

Verwijderd

Topicstarter
Freakiebeakie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:28:
ik heb het laatst ook gedaan met mijn pc en had er ook totaal geen verstand van, ik had 2 hdd in raid0
ben naar de bios gegaan heb het na wat zoeken gevonden en op ahci gezet en ben toen windows gaan installeren . toen dat klaar was me 2 hdd er weer ingezet en tot mijn verbazing stonden die toch weer in raid0
dat vind ik opzich wel prima hoor dus geeft niet maar had verwacht dat ze ook los zouden staan van elkaar na die instellingen te hebben veranderd in me bios. ohja bij de samsung ssd zit een schijfje gebruik die wel om je systeem en ssd te optimaliseren , spreekt allemaal voor zich als je dat doet
ChojinZ schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:28:
[...]

Zoals hij al aangeeft: In je BIOS. De exacte locatie in je bios verschilt weer per moederbord.

Lees anders ff dit topic:
Het grote SSD topic ~ Deel 9

Vooral in de startpost staat veel info die van belang is voor SSD gebruikers.
Bedankt, dan denk ik dat het wel goedkomt. Heb dat ding namelijk net en het zou jammer zijn als ik hem nou al naar de bliksem had gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh nog een vraagje:

Mijn ouders hebben recent ook een laptop gekocht (wel ander merk) bij die laptop zat wel een Home Premium reinstall disc. Kan ik die ook voor de mijne gebruiken? Dat zou mij die ISO download besparen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58
Lastig te zeggen. Soms wel soms niet.

Sommige merken leveren een disc mee welke alleen werkt in een machine van dat merk. Probeer het gewoon uit en anders DL je die ISO vanaf hun laptop :P

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Anders hier ff kijken...
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Je moet er dus wel je eigen windows key voor gebruiken (onderop je laptop)

Installeren vanaf USB op een SSD gaat trouwens rete snel ;) (10 minuutjes ofzo)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Verwijderd

Topicstarter
Danny the dog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:57:
Anders hier ff kijken...
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Je moet er dus wel je eigen windows key voor gebruiken (onderop je laptop)

Installeren vanaf USB op een SSD gaat trouwens rete snel ;) (10 minuutjes ofzo)
Bedankt, zal toch met disc moeten want mn USB/stick is slechts 1gb dat gaat niet lukken. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraagje (wil het zekere voor het onzekere nemen)

Ik heb nu dat ISO bestand van Windows Home Premium gedownload. (3GB) Moet ik hier vooraf nog iets mee doen of kan ik dit nu zo op een CD branden en dan straks als mijn SSD geinstalleerd is hem zo afspelen?

• Danny the dog
Als t goed is zijn die images gewoon bootable.

Dus, gewoon op een cd branden (niet het iso bestand natuurlijk, maar als schijfkopie laten branden).
Je kunt m vervolgens testen door m in je pc te stoppen zoals hij is. Wanneer je niet in het menu dat dan komt bevestigt dat je wilt installeren, gebeurt er niks met je pc.

Ik zag trouwens wel dat er geen NL versie van de Home Premium versie tussen stond helaas.
Je kunt of met n language pack werken of m elders downloaden met de juiste taal.

Verwijderd

Topicstarter
Danny the dog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:38:
Als t goed is zijn die images gewoon bootable.

Dus, gewoon op een cd branden (niet het iso bestand natuurlijk, maar als schijfkopie laten branden).
Je kunt m vervolgens testen door m in je pc te stoppen zoals hij is. Wanneer je niet in het menu dat dan komt bevestigt dat je wilt installeren, gebeurt er niks met je pc.

Ik zag trouwens wel dat er geen NL versie van de Home Premium versie tussen stond helaas.
Je kunt of met n language pack werken of m elders downloaden met de juiste taal.
Als ik dat ISO bestand wil openen dan krijg ik een venster dat ik Windows 7 kan installeren. Dan moet ik dat bestand toch gewoon op een CD'tje zetten zoals ie nu is? Of zie ik dat verkeerd.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> OM

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Volgens mij is er voor Home Premium geen language packet. (zie link). Dus als je de nederlandse taal wil, zul je ook de nederlandse versie moeten downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 23-08-2012 16:49 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Danny the dog
marquis schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:47:
[...]

Volgens mij is er voor Home Premium geen language packet. (zie link). Dus als je de nederlandse taal wil, zul je ook de nederlandse versie moeten downloaden.
In jouw link staat wel...
De informatie in dit artikel is van toepassing op:

Windows 7 Service Pack 1
Windows 7 Ultimate
Windows 7 Enterprise
Lijkt me dat het dan toch voor alle Win7 versies met SP1 geldt?
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:43:
[...]

Als ik dat ISO bestand wil openen dan krijg ik een venster dat ik Windows 7 kan installeren. Dan moet ik dat bestand toch gewoon op een CD'tje zetten zoals ie nu is? Of zie ik dat verkeerd.
Ja, dat zie je verkeerd ;)
Het is de bedoeling dat de bestanden IN die iso op je DVD komen.
Als jij het iso bestand als rauwe data op DVD zet, zal er niks gebeuren.
Een iso bestand is dan ook niks anders dan een virtuele kopie van een schijf.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Lijkt me dat het dan toch voor alle Win7 versies met SP1 geldt?
Nee, zoals je kunt lezen in de artikel geldt deze mogelijkheid alleen voor Windows Enterprise en Ultimate. In de eerste zin staat:
Er zijn Windows 7-taalpakketten beschikbaar voor computers met Windows 7 Ultimate of Windows 7 Enterprise

[ Voor 30% gewijzigd door marquis op 23-08-2012 19:07 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1