Na veel vraag en goede hulp van mede-tweakers (Heel veel dank), wil ik graag mijn eerste casemod met jullie delen.
HET IDEE
Na veel lezen hier op het casemod gedeelte van GoT ben ik verliefd geworden op een Powermac G5 kast.
Heb er eentje weten te bemachtingen een tijdje terug en mijn systeem (beetje oude meuk, maar wat wil je als student), ligt al enige tijd te wachten op een transfer van de oude kast naar deze.
Hardware:
Moederbord: Asus P5q Pro
CPU: Intel C2Q Q6600 G0
GPU: Sapphire HD6850
Geheugen: 2x OCZ Reaper HPC OCZ2RPR8002GK
SSD: OCZ Vertex 2 60GB
HDD: WD Blue 750 schijfje + nog plaats voor 1
PSU Recom RC-ProE-M850
Heb gaandeweg wat zitten hobbyen met waterkoeling en ik moet zeggen dat dat mij prima bevalt.
Het eindbeeld is een lekker stille pc voor thuisgebruik lees: modelleren en fotobewerking voor mn studie, en the occasional game.
Ik ben geen hardcore gamer, maar een mooie kast die ik op mn bureau zet ipv eronder zie ik toch wel zitten.
Hier mijn ontwerp:

Dit is de eerste opzet, ik zal eerst nog even wat dingen gaan proberen de kast is onderhand leeg:

En afgetekend:

Klaar voor de ophanging van het MB-tray:
Twee railtjes zorgen voor geleiding van boutjes welk achterin de tray zijn gezet.

Toch iets te weinig ruimte overhgehouden voor de tray om te kunnen sliden.
De reden waarom ik deze moeite doe is dat wanneer ik de hardware wil vervangen, het makkelijk is om een verwijderbare tray te hebben.
Echt een eye-opener trouwens, een heel stuk zagen met alleen een ijzerzaag-blad.

Maargoed, na even doorzetten en bijvijlen, toch de plek voor de tray weten te creeren:

En je raad het niet! Hij past!

Dat was even het eerste werk voor nu.
Als laatste nog even een overview van de "werkplek":

Volgende update: een nieuwe midplate voor de kast.
Cheers!
[ Voor 26% gewijzigd door PAPPLE op 26-08-2012 16:43 ]