Presentatie van Social-Streams

Pagina: 1
Acties:

• erne
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 19:49
Dear Tweakers,

Ik heb een vraagje, wow. Ik ben op zoek naar een stuk software voor Mac OSX om Social Media als streams mooi weer te kunnen geven op een publiek scherm. Deze feeds zullen op meerdere plekken weergegeven moeten worden tijdens een festival. Het zou hier gaan om een Facebook-Page en een Twitter stream. Eigenlijk ben ik op zoek naar software als LiveWalll (www.livewall.nl) maar dan niet voor 150 euro per dag.

Ik heb geprobeerd om met "Webknipsels" in het dashbord van Mac een stuk van een pagina weer te geven, dit werkt maar deze Widget ververst de pagina niet automatisch, dus dan zit ik alsnog naar een stilstaand beeld te kijken. Hootsuit.com was ook een optie, maar dit bied niet de mogelijkheid om een Facebook-Page weer te geven in een kolom, alleen eigen News Feeds, hetzelfde geld voor Tweetdeck.

In afwachting van jullie reactie,

Mvg, Erné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het makkelijkste lijkt mij om een webpage te maken waarin je de feeds van externe sources ophaalt (met bijv. jquery) en deze op je eigen manier presenteert/animeert.
Een browser kun je in kiosk-mode zetten zodat ie fullscreen zonder distractions draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
http://www.twitterfountain.com is zoets, misschien dat er ook varianten zijn die ook met facebook erbij kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erne
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 19:49
Hi tweakers,

Bedankt voor de reacties. Inmiddels is het evenement geweest, ik heb het opgelost door een aantal twitter feeds via hootsuite.com weer te geven en daarnaast een browser met een facebook list, beetje puzzelen met de vensters en het zag er nog best mooi uit.

Bedankt voor de snelle reacties,

Probleem is opgelost.

Groet,

Erné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:11
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:02:
Het makkelijkste lijkt mij om een webpage te maken waarin je de feeds van externe sources ophaalt (met bijv. jquery) en deze op je eigen manier presenteert/animeert.
Een browser kun je in kiosk-mode zetten zodat ie fullscreen zonder distractions draait.
Het jammere hieraan is dat Twitter een limiet heeft op het aantal requests per uur waardoor je nooit echt live ben met je tweets.

Programma's als hootsuit en livewall hebben hier volgens mij een betaalde licentie voor bij Twitter waar die limiet er niet in zit. (Correct me if im wrong)