Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Hi,

Ik ben bezig met het omschakelen van een mailomgeving van KPN naar Google Apps. Er zijn al 9 gebruikers over en er moeten er nog 4 omgezet worden. De situatie was eerst als volgt:
Mailtjes die gestuurd werden gingen eerst naar KPN. KPN sloeg het op op in de mailbox van de gebruiker en forwarde een kopie naar Google Apps doormiddel van .test-google-a.com (het tijdelijke domein om dit te realiseren).

Nu is er een gebruiker bij gekomen bij Google Apps waardoor de oude manier niet werkt. Ik heb de MX veranderd naar die van Google Apps. Mail komt netjes binnen bij Google Apps. Enkel moet de mail voor de overgebleven vier accounts ook nog weer naar KPN. Ik heb hiervoor een alias aangemaakt met een MX record naar de oude mailserver 'mailin.kpnxchange.com'. Dit is legacy.domeinX.nl geworden. Deze ingesteld bij de 'E-mail routing' van Google Apps volgens Domain-level routing.

Enkel wanneer ik nu een mailtje stuur naar iemand gaat KPN over de zeik met de volgende melding:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.
Ik ging er eerst van uit dat het misschien kwam omdat ik was vergeten om de kopie van KPN naar Google Apps was vergeten. Hierdoor zou er dus een loop kunnen komen. Maar ook nadat ik dit heb verholpen bleef het probleem en ben ik een beetje ten einde raad..

Wie weet er een oplossing? :-)

Xaero