• Majoras Waker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-01 19:07
Goeiedag medetweakers,

Een maand of wat geleden heb ik hier al een topic geopend waarin ik aankoop advies vroeg voor een school laptop van 400 euro. Nu ik wat verder ben op de zoektocht naar een laptop, zie ik dat dit budget te klein was voor mijn eisen. Het budget heb ik dus verhoogt naar ~600 euro.

Maar terzake, ik heb de afgelopen tijd de folders van o.a. Mediamarkt in de gaten gehouden, en afgelopen week stond er een -in mijn ogen- toch wel erg aantrekkelijke aanbieding in.
Het gaat hier om de Asus K55A-SX007V, welke in de pricewatch op 539 euro staat. Het filiaal in zwolle bied dit model echter voor 498 euro aan, wegens een verbouwingsopruiming.

Voor dit geld krijg je dan de volgende specs:
Intel Core i5-3210M @ 2,5Ghz
Een 15,6" scherm met LED backlit
500Gb hardeschijfruimte
4Gb 1600Mhz DDR3 RAM
En naar mijn idee genoeg aansluitingen (HDMI,USB 3.0, USB 2.0, VGA)

Maar aangezien ik niet bekent ben met laptops, wilde ik graag jullie advies vragen, met name op de volgende punten.

- Hoe is de kwaliteit van Asus laptops? De laptop is nodig voor school, en zal dus vrijwel elke dag meegesleept worden.

- Is het verstandig om via de Mediamarkt een laptop te kopen? Of is dat ivm garantie en reparatie niet handig?

- Verder zit er nog over te denken om de HDD ter vervangen door een SSD. Heeft dit nog invloeden op de garantie (ik neem aan dat de garantie vervalt als ik hem zelf los maak)?

- Er zijn absoluut dingen die ik over het hoofd zie wat betreft laptops, dus laat me die ook alsjeblieft weten!

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen naar een goede en fijne studielaptop, bij voorbaat dank!

Edit1: Verorie! Ik zie nu pas dat er een aparte catogorie is voor laptop aankoopadvies. Weer niet verder gekeken dan die stomme neus van mij lang is, kan iemand het even naar de goeie catogorie overzetten?

Edit2: Afgelopen zaterdag laptop gekocht bij de Mediamarkt, dus verder reageren is overbodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Majoras Waker op 26-08-2012 13:49 ]

Ryzen 9 5900x - Asrock B550 Extreme4 - 32GB Ballistix 3600MHz - 1TB Samsung 980 SSD - MSI GTX 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 11:45
Zo te zien heb je deze laptop al een tijdje in je bezit , hoe bevalt ie ? is het wat je er van verwacht had