SSD op bracket schroef dolgedraaid

Pagina: 1
Acties:

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik was bezig om mijn vertex 4 ssd van zijn bracket af te halen toen ik ineens zag dat 1 schroef is dolgedraaid.
Heeft iemand ervaring met het oplossen hiervan?
Ik moet de schijf namelijk via een externe behuizing gaan formatteren op mijn laptop in verband herinstalleren van Windows.

Edit: het gaat hier om een schroef waarvan de kop nog heel is maar de schroevendraaier geen grip meer op heeft.
Ik heb het hier geplaatst omdat ik geen plek kon vinden over schroeven of iets dergelijks. Gezien het om een ssd gaat was dit het meest relevante topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Obversarix op 23-08-2012 11:47 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:01
Obversarix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:12:
Ik was bezig om mijn vertex 4 ssd van zijn bracket af te halen toen ik ineens zag dat 1 schroef is dolgedraaid.
Heeft iemand ervaring met het oplossen hiervan?
Ik moet de schijf namelijk via een externe behuizing gaan formatteren op mijn laptop in verband herinstalleren van Windows.
niet full_proof, maar proberen met een dunne platte schroevendraaier achter de kop te komen, en dan met lichte druk de schroef weer uit proberen te schroeven (ervaring leert dat je hier eigenlijk 3 handen voor nodig hebt).

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
full_proof? Volgens mij bedoel je fool proof..

@Obversarix; http://lifehacker.com/546...-screw-with-a-rubber-band

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De kop van een schroef die kapot is of een dolgedraaide schroef is toch verschillend?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik zou niet zo weten hoe je het verschil in het NLs aangeeft tussen die twee dingen. Maar vaak wordt een kapotte kop ook met dolgedraaid aangegeven. Een schroef waarvan het schroefdraad kapot is zou er toch juist zo uitvallen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Obversarix, wat is precies je probleem en wat wil je van ons weten? Dit is het forum voor opslagtechnologie, kleine vraagjes over een schroefje past daar niet echt bij. Tenzij je vraag gerelateerd is aan opslagtechnologie.

Kun je je topicstart uitbreiden met de gevraagde informatie?

• Obversarix
Vraag me niet hoe maar het is gelukt.

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Obversarix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:49:
Vraag me niet hoe maar het is gelukt.
Hoe?

• Obversarix
Volgens mij doordat ik een groter bitje op mijn miniboor heb gezet, maar dat weet ik niet zeker

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Obversarix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:19:
Volgens mij doordat ik een passend bitje op mijn miniboor heb gezet, maar dat weet ik niet zeker
Dat dus :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Computer hardware zet je niet in elkaar met electrisch gereedschap. Kans op beschadiging is veel te groot. Gewoon handwerk en wat elbow-grease!

https://discord.com/invite/tweakers

• Obversarix
Mijn miniboor is zo slecht dat hij ideaal is voor dit soort werk. Zit nauwelijks meer kracht dan dat ik in mijn wijsvinger heb, maar het is niet vermoeiend.
Pagina: 1