Gents,
Ik kijk al enige tijd rond op internet over de voor- nadelen van eco-tuning, alleen kan ik hier bijna geen informatie over vinden.
Naast powertuning is het voor dieselmotoren ook mogelijk om een eco-tuning uit te laten voeren. Men beweert dat je hierdoor tot 15-20% zuiniger kunt rijden.
Door middel van specifieke tuning kan het NM-bereik (koppel/trekkracht) van de motor over het hele toerenbereik worden verhoogd
Hieronder een quote
Zijn er mensen die die al hebben laten doen of ervaring mee hebben?
Ik kijk al enige tijd rond op internet over de voor- nadelen van eco-tuning, alleen kan ik hier bijna geen informatie over vinden.
Naast powertuning is het voor dieselmotoren ook mogelijk om een eco-tuning uit te laten voeren. Men beweert dat je hierdoor tot 15-20% zuiniger kunt rijden.
Door middel van specifieke tuning kan het NM-bereik (koppel/trekkracht) van de motor over het hele toerenbereik worden verhoogd
Hieronder een quote
ECO-Tuning systeem verlengt de inspuitduur niet, maar verhoogt de inspuitdruk. Hierdoor is er geen langere verbrandingstijd nodig. Het inspuiten onder hogere druk heeft als bijkomend voordeel dat bij een constant gereden snelheid in een kortere tijd dezelfde hoeveelheid benodigde brandstof wordt ingespoten. Hierdoor wordt een hoger rendement uit de brandstof, inspuitcyclus en zuigerslag verkregen. |
Zijn er mensen die die al hebben laten doen of ervaring mee hebben?