• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
Mijn vriendin had haar HTC Sensation laten vallen, barst in het scherm (6 maanden geleden).
Een maand of 4 geleden besloot ik deze te repareren, scherm besteld, en zodoende.
Echter, het bleek dat ik tijdens de reparatie de jawbone-connector van het touchscreen kapot had getrokken. Het scherm deed het dus prachtig, maar reageerde niet meer op touch.

Ik heb hem toen door mijn vader laten repareren (speciale soldeerpasta besteld) en kreeg de telefoon een week geleden van hem terug.

Nu doet de telefoon het goed, de touch reageert etc. Maar er zijn een heel hoop andere ziektes bijgekomen:

1. Soms hangt de telefoon zonder reden, kan enkele seconden zijn, maar soms is verwijderen van de batterij nodig.
2. Soms, in combinatie met bovenstaande, gaat het scherm uit.
3. Soms, in combinatie met bovenstaande, gaat de trilfunctie 20 tot 30 trillen.
4. De camera werkt niet meer, naar de camera-app gaan resulteert in 1, 2 én 3 gelijktijdig.

De telefoon draait 4.0.3 op HTC Sense 3.6.

Iemand een idee?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
nou... lijkt erop dat deze aardig verkloot is.. sommige dingen zouden nog software issues kunnen zijn, dus ik zou er ook een keer een reset tegenaan gooien. Maar reken erop dat je beter een nieuwe kan kopen

Strava

Anoniem: 469045

Het ziet er na uit dat het allemaal fouten in de software KUNNEN zijn. Probeer is een harde reset:

De HTC Sensation opnieuw instellen

Als je je HTC Sensation weggeeft of de HTC Sensation heeft een probleem dat je niet kunt oplossen, kun je de fabrieksinstellingen terugzetten (ook wel harde reset genoemd).
Waarschuwing: Al je gegevens en aangepaste instellingen worden definitief verwijderd, evenals alle applicaties die je hebt gedownload en geïnstalleerd. Maak een back-up van alle gegevens en bestanden die je wilt bewaren voordat je de fabrieksinstellingen terugzet.
Via instellingen de fabrieksgegevens herstellen
Druk in het beginscherm op en tik vervolgens op Instellingen.
Tik op Opslag > Terugzetten op fabrieksinstellingen.
Tik op Telefoon resetten en vervolgens op Alles wissen.
Fabrieksgegevens herstellen met de hardware-knoppen
Als u de HTC Sensation niet kunt inschakelen of u kunt niet bij de instellingen komen, kunt u de fabrieksinstellingen nog altijd terugzetten met de hardware-knoppen op de HTC Sensation.
Verwijder de batterij, wacht een paar seconden en plaats de batterij terug.
Houd de knop VOLUME OMLAAG ingedrukt en druk even de AAN/UIT-knop in.
Wacht tot het scherm met de 3 Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de toets VOLUME OMLAAG los.
Druk op VOLUME OMLAAG om FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN te kiezen en druk vervolgens op AAN/UIT.

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 20:50
ik gok dat je ergens met je soldeerpasta kortsluiting hebt veroorzaakt.
aangezien je toch al geen garantie meer hebt, openmaken en dan helemaal schoonmaken (alcohol).
factory reset er overheen gooien.
misschien kijken of je je os helemaal opnieuw kan installeren als dit allemaal niet helpt

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
Fabrieksinstellingen had ik al geprobeerd, zal ik nog eens doen. Schoonmaken kan ik van 't weekend wel eens proberen.

@the_nature als factory reset niet helpt, hoe moet ik het OS dan helemaal opnieuw installeren?