• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Hey Tweakers,

Ik heb de volgende laptop gekocht voor me zusje.
Ze wilde graag een laptop om films mee te kijken.
Ik heb daarom voor deze laptop gekozen vanwege de HD6320 en de 6GB geheugen, nu ben ik deze aan het ontdoen van bloadware etc. en test ik wat flimpjes op HD kwaliteit (welke hier op tweakers staan) en die kan deze laptop niet afspelen zonder dat het beeld schokt en niet synchroon loopt met de audio.

Is er iets mis met die laptop/software/drivers? of hoort deze laptop daar problemen mee te hebben?

Ik heb al geprobeerd d.m.v. codec packs de video hardwarematig te renderen... dat helpt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door BvZ op 23-08-2012 12:10 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
DXVA is de onplossing. Codec packs is een no go over het algemeen (zijn maar een paar goede). Meestal zijn die packs slecht te configureren en krijg je conflicten met andere programma's. Probeer eerst eens bijvoorbeeld VLC en zet hier hw versnelling aan.

Als je het echt goed wilt doen kun je een guide voor MPC-HC volgen zoals bijv: http://blogo.biz/?p=63 of ga zelf proberen om verschillende DXVA decoders (ffdshow, coreavc enz) te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door jaapsander op 23-08-2012 15:39 ]

• BvZ
Werken die codec's ook in de browsers?
Omdat Youtube en video's op tweakers ook laggen
Een DVD lagt niet.

Verwijderd

BvZ schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:24:
Werken die codec's ook in de browsers?
Omdat Youtube en video's op tweakers ook laggen
Een DVD lagt niet.
Nee codecs werken niet in de browser. Voor filmpjes op YouTube en T.net wordt gebruik gemaakt van Adobe Flash. Volgens mij moet HD 1080p content namelijk prima draaien op de Fusion E-450.

Standaard troubelshoot antwoorden bij Adobe zijn. Probeer hardware acceleration voor Flash eens uit te schakelen. Je komt in dat menu door in een Flash filmpje van bijv YouTube te gaan staan. Rechter muisklik, "Instellingen" aanklikken, en dan in het menutje dat opent hardwareversnelling inschakelen uitvinken.

Verder heb je de laatste Flash versie en welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
Ik hoop dat het flash updaten helpt, want de hardware versnelling staat al aan...

Ik snap ook niet waarom de laptop er zo veel problemen mee heeft... ik heb windows effecten al bijna allemaal uit gezet om de grafisch kaart zo min mogelijk te belasten.

Ik heb powerplay al gecontroleerd, deze staat op prestaties, weet iemand of ik misschien meer geheugen kan toewijzen aan de grafische kaart of heeft deze dedicated geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37
Is je wifi signaal wel goed? I.E. heb je genoeg buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als gewone video's ook laggen, dan is er wat anders aan de hand. Ik heb de e-350 die ik als htpc gebruik en heb 0,0 problemen in browsers en youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:54
Je kan het ook eens proberen zonder hardware versnelling, ik heb een HD6950 in mijn desktop zitten en met de laatste drivers is flash ook een ramp met hardware versnelling aan.

Wel je browser herstarten of eventueel windows zelf als je hardware versnelling uitvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
KillerAce_NL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:43:
Als gewone video's ook laggen, dan is er wat anders aan de hand. Ik heb de e-350 die ik als htpc gebruik en heb 0,0 problemen in browsers en youtube.
Ja, maar DVD's laggen niet volgens TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Als je alleen problemen hebt in de browser is de kans groot dat het gewoon aan je internetsnelheid ligt. Waarschijnlijk heb je hem nu verbonden via wifi, probeer het eens via een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
Goedendag heren,

Ik heb nu alles geprobeerd.
Ik heb verschillende browsers, nieuste flash player ... met en zonder hardwarematige ondersteuning.
Met volledig gebufferde video... (meer daqn 3/4 gebufferd nog dikke lag in de hele bebufferde gedeelte)
Maar het browsen gaat ook gewoon traag... niet alleen de filmpjes.
Ik download met volledige snelheid...

Het is een clean windows install...

[ Voor 9% gewijzigd door BvZ op 24-08-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

dodo79

witte dikke tonnie

hoe hoog is je cpu load tijdens het afspelen van een HD video??
Is deze hoog, dan werkt je hardware acceleratie niet, is deze laag dan werkt deze iig.

Veel hdd activiteit tijdens afspelen?

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Begint in mijn oren op video drivers te lijken. Kijk daar nog eens kritisch naar, te meer dat je zegt dat het een clean install is.

Treedt het probleem ook op bij het meegeleverde image van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
Ik net op youtube een 1080p nummer afgespeeld met de taakbeheer aan op prestaties....
De cpu heeft het HEEL zwaar ... ca. 1 fps ... maar na wanneer de video klaar is met bufferen dan loopt hij wel prima.

Is dit een driver probleem dat de CPU overbelast is tijdens het bufferen?

Deze "clean" install is de standaard installatie na het kopen van de laptop met alle bloadware

bij het bufferen piekt de cpu tussen de 99 en 40% ca om de seconde (dat zie je terug in de video lag)
bij het afspelen van de HD content na bufferen kost het ca 85% CPU kracht (bijde procesors)

[ Voor 20% gewijzigd door BvZ op 24-08-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben geen expert in hardware, maar elke moderne laptop moet youtube 1080p kunnen trekken in mijn ogen. Dus ja, ik verdenk software/drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
Het is nu echt helemaal duidelijk, ik heb alleen problemen tijdens het bufferen van de video.
hoe kan ik nu YouTube: Nyan Cat 10 hours (original) <-- filmpje kijken zonder schokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Probeer voor de gein eens een andere browser, zoals opera, FF, chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
probeer eens een oudere versie van flashplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien de onderlaag Flash Player is, dan is inderdaad IE een behoorlijke zwaardere jongen dan andere browsers. IE heeft de ActiveX-versie van de Flash player nodig, terwijl alle andere browsers de plugin versie gebruiken.
Chrome daartegen heeft de plugin ingebouwd, en bij ons heeft dat een vervelend bijeffect gehad. We moesten deze uitschakelen zodat hij toch de Adobe plugin gebruikte.

Tevens is bekend dat de wat oudere 11.3.xxxx versie een grote puinhoop waren, en dat veel weer terug gingen naar 11.2.xxxx versie. Nu zijn we inmiddels uit op 11.4. Of het beter is?? Geen idee :)

Check bij de Flash Player settings of je 'Hardware Acceleration" ook aan hebt staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde laptop als de topicstarter en heb de laatste tijd dezelfde problemen ondervonden.
Uiteindelijk bleek het niet zozeer aan het laptop model te liggen maar aan de versie van flash player.

Downgraden naar versie 10.3 is de oplossing.

In Internet Explorer speelt Youtube nu 1080p weer vloeiend af met cpu 70% en gpu op 10%. Gekke verdeling weliswaar, maar in iedergeval weer vloeiend.
Chrome met ingebouwde versie 11.4 is nog steeds zo laggy als maar kan.

In onderstaande link meerdere personen met zelfde klachten
http://forums.adobe.com/message/4513034
Pagina: 1