Beste mensen,
Ik heb een vraagje over disposible objects.
Ik heb een situatie, waarin ik met een eigen class een disposible object gebruik. Echter deze wordt gedefineerd als een class var, en wordt in verschillende methoden in die class gebruikt.
Nu wil ik die natuurlijk netjes disposen als mijn eigen class opgeruimd wordt.
Ik vroeg mij alleen af of ik daarvoor mijn eigen class ook disposible moet maken of dat dit ook anders kan.
voorbeeld code (uit mijn hoofd)
Hoe ik het nu heb gemaakt:
Ik heb een vraagje over disposible objects.
Ik heb een situatie, waarin ik met een eigen class een disposible object gebruik. Echter deze wordt gedefineerd als een class var, en wordt in verschillende methoden in die class gebruikt.
Nu wil ik die natuurlijk netjes disposen als mijn eigen class opgeruimd wordt.
Ik vroeg mij alleen af of ik daarvoor mijn eigen class ook disposible moet maken of dat dit ook anders kan.
voorbeeld code (uit mijn hoofd)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class Eigen { OracleCommand command; public Eigen(string connStr) { command = new OracleCommand("SELECT 1 FROM DUAL", connStr) } public bool DoeIets() { return (command.ExecuteScalar() > 0); } } |
Hoe ik het nu heb gemaakt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| class Eigen : IDisposable { OracleCommand command; public Eigen(string connStr) { command = new OracleCommand("SELECT 1 FROM DUAL", connStr) } public bool DoeIets() { return (command.ExecuteScalar() > 0); } public void Dispose() { if (command != null) command.Dispose(); } } |
[ Voor 20% gewijzigd door BasieP op 23-08-2012 08:43 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.