Beste tweakers,
Ik ben vandaag begonnen met het android omgeving te leren. Ik ben een amateur java progammeur die vooral ervaring heeft in desktop applicaties. Ik wou overstappen op het mobiele markt, maar ik zit momenteel tegen een muur te lopen.
Ik wil namelijk youtube integereren met mijn app. Wat bedoel ik hiermee.
Youtube afspeellijsten ophalen in een listview steken etc. Als beginnende app leek het me geschikt om mij met alle domeinen van android kennis te doen maken + ik wil egt leren werken met google api's.
Ik was eens gaan kijken naar de youtube data api. Ik heb dan wat tutorials gevolgd en volgende dependencies toegevoegd:
gdata-client-1.0
gdata-core-1.0
gdata-media-1.0
gdata-youtube-2.0
Zo kon ik dan aan de java libraries van de youtube data api. Ik had daarna een developer key aangevraagd en volgende code geprobeerd:
Het is ook maar los gecopy paste om te testen, maar mijn applicatie crashed voortdurend als ik het uitvoer.
Geen flauw benul hoe ik hier eigelijk aan zou moeten beginnen. Iemand al ervaring met android & youtube te mengen?
Ik ben vandaag begonnen met het android omgeving te leren. Ik ben een amateur java progammeur die vooral ervaring heeft in desktop applicaties. Ik wou overstappen op het mobiele markt, maar ik zit momenteel tegen een muur te lopen.
Ik wil namelijk youtube integereren met mijn app. Wat bedoel ik hiermee.
Youtube afspeellijsten ophalen in een listview steken etc. Als beginnende app leek het me geschikt om mij met alle domeinen van android kennis te doen maken + ik wil egt leren werken met google api's.
Ik was eens gaan kijken naar de youtube data api. Ik heb dan wat tutorials gevolgd en volgende dependencies toegevoegd:
gdata-client-1.0
gdata-core-1.0
gdata-media-1.0
gdata-youtube-2.0
Zo kon ik dan aan de java libraries van de youtube data api. Ik had daarna een developer key aangevraagd en volgende code geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| /** * Called when the activity is first created. */ @Override public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.sxephil); // YouTubeService service = new YouTubeService(""//client ID niet nodig, "developer key hier!!"); /* VideoFeed videoFeed = null; try { videoFeed = service.getFeed(new URL("https://gdata.youtube.com/feeds/api/users/sxephil"), VideoFeed.class); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); //To change body of catch statement use File | Settings | File Templates. } catch (ServiceException e) { e.printStackTrace(); //To change body of catch statement use File | Settings | File Templates. } printVideoFeed(videoFeed, true); */ } public static void printVideoFeed(VideoFeed videoFeed, boolean detailed) { for(VideoEntry videoEntry : videoFeed.getEntries() ) { System.out.println(videoFeed.getEntries().toArray().toString()); } } |
Het is ook maar los gecopy paste om te testen, maar mijn applicatie crashed voortdurend als ik het uitvoer.
Geen flauw benul hoe ik hier eigelijk aan zou moeten beginnen. Iemand al ervaring met android & youtube te mengen?