Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd m.b.t. opzetten forum

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zie kansen een forum op te zetten voor gebruikers van een merkproduct. Welk product en merk is vooralsnog niet relevant.

Ik kan een goede domeinnaam overnemen. Of ik daarbij vast zit aan een abonnement bij een host of dat ik zelf kan kiezen is mij nog niet duidelijk. Daarover wordt nog gecorrespondeerd.

Mijn belangrijkste vraag is welke software ik het beste voor dit forum kan gebruiken. Liefst gratis software, maar als betaald duidelijke voordelen oplevert, is dat te overwegen.

Mijn profiel: ik heb eind jaren '80 twee jaar MTS technische computerkunde gevolgd, dus de basis is mij wel duidelijk. In de jaren daarna heb ik websites ontworpen en beheerd via o.a. Frontpage. Dat kon ik op mijn eigen computer testen voor het uploaden. Dit begreep ik goed tot op de komma en punt om zo te zeggen. Nu beheer ik een website op basis van Wordpress, php, mysql, etc. Dat is voor mij al een stuk lastiger te begrijpen.

Graag zou ik software willen gebruiken die algemeen gangbaar is (grotere kans dat de host het kent en kan ondersteunen) en die ik zelf ook goed kan begrijpen.

Wie heeft er een advies voor mij?

Mvg, Geus

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Begin eens met zoeken. Er zijn tientallen forum pakketten. Sommige betaald (met features die dat rechtvaardigen), anderen gratis. Voordat dit topic verzandt in een opsomtopic ga ik het sluiten. Advies vragen over kant en klare software mag best, maar dan zie ik graag wat eigen onderzoek. Zelfs de meest basale zoekopdracht geeft je al een bult informatie. Zie ook Devschuur® Beleid - Ik zoek een programma/script dat...

[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 23-08-2012 10:23 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.