Gaming wheel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Hallo daar.

Misschien was het al te raden, maar het gaat over een gaming wheel (leuk die Engelse termen..) voor de PC.
Ik speel vooral race games, normaal 1-8u per dag.. Ik zoek nu naar een stuur, aangezien ik het gevoel heb dat de ervaring realistischer en beter wordt. Ik gebruik nu een toetsenbord, maar bij een lichte bocht als een idioot: "Drukken, loslaten, drukken, loslaten" is een beetje onhandig en vervelend.
Nu heb ik wel eens sturen gezien van een paar tientjes, dat is niet de kwaliteit die ik zoek. Ik zoek een stuur die van goede kwaliteit is, met pedalen (alle 3), versnellingsbak en schakelflippers. Ik heb geen rijbewijs, maar het zal alsnog wel moeten lukken met schakelen e.d.

Mijn oog was gevallen op: pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, dat leek me een goede kwaliteit stuur, T500 is te duur.

Ik wil nog wel het volgende vragen:
- De versnellingsbak, hoe en waar te bevestigen? Op mijn bureau lijkt me niet ideaal (lijkt me nogal hoog), maar hoe maak ik hem lager vast, of is aan het bureau toch een oplossing? Mijn bureau staat eigenlijk te hoog, maar dat komt omdat er kastjes onder moesten (Ik moet toch ergens al mijn opladers kwijt? :>).
- Hoeveel spellen ondersteunen het stuur? Het gaat alleen om PC, en ik hoop toch naast onbekende titels als Race Injection toch ook SHIFT 2 UNLEASED (< Zo staat het als snelkoppeling, staat best lelijk, maarja.) te kunnen spelen.
- Komt er toevallig nog een nieuw stuur uit wat een betere optie is (niet veel duurder natuurlijk..), ik volg Tweakers, maar er glipt wel eens iets tussendoor.
- Wat is de kwaliteit van de pedalen? Ik heb meestal stevige schoenen aan, en als ik tijdens een race net iets meer uit een auto wil halen, wil ik niet dat er dan ook gelijk een pedaal afbreekt.
- Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten? Ik heb liever geen miskoop o.i.d.

'k Hoop dat hier wat mensen zijn die me kunnen helpen.
-Koen

🠕 This side up

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:49
Ik heb een paar maanden geleden een Logitech Driving Force GT aangeschaft en ben er erg tevreden over..
http://tweakers.net/price...tion-2-playstation-3.html

Gebruik 'm alleen op de PS3, maar er zit ook een driver disc bij voor de PC. Het belangrijkste verschil met die cheap-ass stuurtjes is FORCE FEEDBACK. Hierdoor ga je juist het gevoel van controle krijgen dat je mist bij de goedkope krengen.

Pedalen zijn van voldoende kwaliteit, echter geef ik zelf de voorkeur zonder schoenen (of schoenen met dunne zolen) te rijden..

soms zie op MP ook leuke 2de hands aanbiedingen met complete raceseat, ben je in 1x klaar.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
In basis wordt een stuur door zo'n beetje alle spellen ondersteunt. Het is gewoon een joystick met meerdere assen en een boel knoppen. Dus daar hoef je je (zeker met een G27) niet druk over te maken.

Kwalitatief is het stuur gewoon goed, voelt goed en degelijk aan, lekker leer, pedalen zijn groot, zwaar en van metaal, let wel op dat je met grote zware schoenen wel wat 'gevoel' mist.

Wat ook een leuke is is een stoel waar je je stuur op vast kan maken, incl pedalen en pook. De playseats hebben als voordeel dat je ze redelijk compact kan opbergen... maar het neemt hoe dan ook wat ruimte in beslag. Voordeel is wel dat je stoel pakt, stekker in stopcontact, usb in pc en klaar.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Koenvh schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:55:
Hallo daar.

Misschien was het al te raden, maar het gaat over een gaming wheel (leuk die Engelse termen..) voor de PC.
Ik speel vooral race games, normaal 1-8u per dag.. Ik zoek nu naar een stuur, aangezien ik het gevoel heb dat de ervaring realistischer en beter wordt. Ik gebruik nu een toetsenbord, maar bij een lichte bocht als een idioot: "Drukken, loslaten, drukken, loslaten" is een beetje onhandig en vervelend.
Nu heb ik wel eens sturen gezien van een paar tientjes, dat is niet de kwaliteit die ik zoek. Ik zoek een stuur die van goede kwaliteit is, met pedalen (alle 3), versnellingsbak en schakelflippers. Ik heb geen rijbewijs, maar het zal alsnog wel moeten lukken met schakelen e.d.

Mijn oog was gevallen op: pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3, dat leek me een goede kwaliteit stuur, T500 is te duur.

Ik wil nog wel het volgende vragen:
- De versnellingsbak, hoe en waar te bevestigen? Op mijn bureau lijkt me niet ideaal (lijkt me nogal hoog), maar hoe maak ik hem lager vast, of is aan het bureau toch een oplossing? Mijn bureau staat eigenlijk te hoog, maar dat komt omdat er kastjes onder moesten (Ik moet toch ergens al mijn opladers kwijt? :>).
- Hoeveel spellen ondersteunen het stuur? Het gaat alleen om PC, en ik hoop toch naast onbekende titels als Race Injection toch ook SHIFT 2 UNLEASED (< Zo staat het als snelkoppeling, staat best lelijk, maarja.) te kunnen spelen.
- Komt er toevallig nog een nieuw stuur uit wat een betere optie is (niet veel duurder natuurlijk..), ik volg Tweakers, maar er glipt wel eens iets tussendoor.
- Wat is de kwaliteit van de pedalen? Ik heb meestal stevige schoenen aan, en als ik tijdens een race net iets meer uit een auto wil halen, wil ik niet dat er dan ook gelijk een pedaal afbreekt.
- Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten? Ik heb liever geen miskoop o.i.d.

'k Hoop dat hier wat mensen zijn die me kunnen helpen.
-Koen
1 tip: Ik heb vroeger veel stuurtjes gebruikt, een goede forcefeedback is IMO het belangerijkste voor een realistische ervaring. En je wilt een "stevig" stuur. Iets wat stevig en zwaar aanvoelt. Over die pedalen, je kan het best je schoenen uitdoen, gamed ook fijner :9.

Tegenwoordig worden alle stuurtjes wel ondersteund door alle games, zeker op de PC en op console lijkt me het nog logischer. Daarover hoef je je denk ik weinig zorgen meer te maken i..t.t. vroeger.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 23-08-2012 13:35 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de antwoorden, force feedback is dus het grote verschil tussen sturen.
De G27 is best populair zo te horen? Een stoel waar ik dat alles aan vast kan maken is iets voor later, ik zat namelijk m'n fantasie te gebruiken om een oude autostoel bij de sloop te kopen en daar alles op vastmaken, maar daar heb ik geen plek voor helaas... Maar ik heb er geen probleem mee als het aansluiten even duurt.

Ook fijn om te horen dat elk stuur nagenoeg overal werkt, vroeger was dat inderdaad anders.

Ik wil inderdaad allemaal stevige spullen, ik moet niet het gevoel hebben dat het allemaal van glas gemaakt is en ik uiterst voorzichtig moet doen. Het stuur, pedalen en versnellingsbak moet dus stevig en zwaar aanvoelen. (Het stuur hoeft niet te voelen alsof de stuurbekrachtiging is uitgevallen ;))

Editje:
Ik heb ook nog even gekeken naar: pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Scheelt toch weer 100 euro, maar valt het niet erg tegen? 222€ is niet niks namelijk..

[ Voor 17% gewijzigd door Koenvh op 23-08-2012 18:17 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:49
Koenvh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:44:

Editje:
Ik heb ook nog even gekeken naar: pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Scheelt toch weer 100 euro, maar valt het niet erg tegen? 222€ is niet niks namelijk..
Nee juist niet.. was juist erg verbaasd dat je voor €100 toch een goed race stuurtje kon kopen.. had er zelf ook eerst wel twijfels over.. En m'n zwager heeft 'm daardoor juist ook gekocht..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
mr_zippey schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

Nee juist niet.. was juist erg verbaasd dat je voor €100 toch een goed race stuurtje kon kopen.. had er zelf ook eerst wel twijfels over.. En m'n zwager heeft 'm daardoor juist ook gekocht..
Dat is mooi om te horen, ik heb al besloten dat ik heb niet ga kopen voor de feestdagen, dan weet ik wat ik moet vragen, en kan ik me er op verheugen O-)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Een aantal weken later nu, sinterklaas komt eraan dus het wordt kooptijd.
Aangezien een half jaar geleden is: Is mijn keuze nog steeds goed? Komt er binnenkort nog iets beters uit? Overige opmerkingen?

🠕 This side up

Pagina: 1