Wegens een vriend die gek wordt van al mijn vragen, wend ik me tot jullie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen zonder gedoe. Programma's die ik o.a. wil draaien: Cinema 4D, Adobe Premiere/After Effects (de hele reutemeteut)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (is dit realistisch?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe niet, maar als uitgangspunt heb ik de upgrade kit van Alternate genomen. Daar zit dus standaard al onderstaand moederbord en processor bij:
Ik heb voor I7 i.p.v. I5 gekozen omdat ik heb begrepen dat dit v.w.b. renderen betere prestaties levert, en aangezien mijn vriend veel met programma's als Cinema 4D werkt leek me dit op de langere termijn een handigere keuze.
Nu de rest nog...
Nu heb ik zelf wat zitten aanpielen met onderstaand resultaat:
Helaas heb ik geen flauw idee of deze samenstelling ook maar ergens op slaat, daarnaast mis ik volgens mij nog het een en ander.
Mijn missie is deze computer helemaal zonder medeweten van mijn vriend te gaan ritselen alleen al om de uitdrukking op z'n gezicht te zien. Dus alle hulp is welkom!
Alvast bedankt voor de moeite!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen zonder gedoe. Programma's die ik o.a. wil draaien: Cinema 4D, Adobe Premiere/After Effects (de hele reutemeteut)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (is dit realistisch?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe niet, maar als uitgangspunt heb ik de upgrade kit van Alternate genomen. Daar zit dus standaard al onderstaand moederbord en processor bij:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 301,- | € 301,- |
| 1 | Asus Sabertooth ASUS Sabertooth Z77 | € 197,- | € 197,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 498,- | |
Ik heb voor I7 i.p.v. I5 gekozen omdat ik heb begrepen dat dit v.w.b. renderen betere prestaties levert, en aangezien mijn vriend veel met programma's als Cinema 4D werkt leek me dit op de langere termijn een handigere keuze.
Nu de rest nog...
Nu heb ik zelf wat zitten aanpielen met onderstaand resultaat:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter low profile | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Seagate Barracuda Green 5900.3 ST2000DL003, 2TB | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Cooler Master 690 II Lite (zwart) | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 301,- | € 301,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7850 royalQueen | € 175,30 | € 175,30 |
| 1 | Cooler Master GX-Lite 600W | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Asus Sabertooth ASUS Sabertooth Z77 | € 197,- | € 197,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 910,09 | |
Helaas heb ik geen flauw idee of deze samenstelling ook maar ergens op slaat, daarnaast mis ik volgens mij nog het een en ander.
Mijn missie is deze computer helemaal zonder medeweten van mijn vriend te gaan ritselen alleen al om de uitdrukking op z'n gezicht te zien. Dus alle hulp is welkom!
Alvast bedankt voor de moeite!