Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 08:14

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Sinds ik windows 7 vorige week herinstalleerde, loopt mijn pc na ongeveer 30-60 minuten BF3 vast. Ik herstart dan weer en dan is alles normaal(totdat hij weer vast loopt). Als ik ArmA II speel heb ik hier geen last van.

Ik heb mijn processor gestresstest en hij word max 52 graden(waterkoeling). Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe videokaart, de radeon 7850. Ik denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb niet gestresstested maar de word max 55 graden in BF3. Ik heb de nieuwe drivers(12.8), geen andere geprobeerd.
wat wel opvallend is is dat mijn northbridge heatsink zo heet word dat ik hem niet kan aanraken. ik heb de uitserste puntjes met thermometer gemeten en die worden 60 graden met een goede airflow. Ik weet niet hoe heet die northbridge mag worden maar dit lijkt mij niet goed.

Hiervoor had ik windows 8 en had ik nooit problemen.

Wat denken jullie dat hier een probleem zal zijn?

mijn specs zijn:
MSI P31 NEO V2
Sapphire radeon 7850
intel core 2 quad q8200
en 4GB adata ram
600 watt cooler master silent pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
wat ik niet snap is hoe je bf3 gestresstest hebt als de game na 30-60 sec vast loopt...
kan ook aan je memory liggen draai memtest eens om te kijken of daar fouten in zitten. de kritieke temp voor een north bridge ligt (voor zover ik weet) om en nabij de 80 graden. dus daar zit je nog goed

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
30-60 minuten... Verder was het wel het einde van de heatsink waar ik meette dus ik weet dan niet of de chip heter dan 60 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 07:16
@jorg5 er staat 30-60minuten

En ik denk dat het toch aan de driver 12.8 ligt ik heb ook weleens zo iets geks gehad (BSOD alleen in BF3) met een re-install was het opgelost

EDIT: Ik heb trouwens een 6850, ik weet alleen niet meer met welke versie dat nou gebeurde.

[ Voor 21% gewijzigd door Buskru1jt op 22-08-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ok. Ik ga het morgen proberen. Ik denk eigenlijk ook dat het de driver is.

Edit
nu de 12.7 driver geinstalleerd. Daarmee heb ik het zelfde probleem. als ik in de windows logboeken kijk ziek ik steeds dat er een fout komt en dat het systeem dan afsluit. de fout is: Eventlog 1101, tijdens het transport zijn controlegebeurtenissen verloren gegaan. 0

[ Voor 65% gewijzigd door Caidev op 23-08-2012 11:37 ]

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 07:16
Ik neem aan dat er eerst een andere videokaart in zat. Als dat zo is dan staan er waarschijnlijk nog drivers van de vorige op.

Probeer die eens te verwijderen met driversweeper.

(dit is het enige wat ik nog kan bedenken wat betreft de videokaart)

En anders misschien toch een fout in je RAM

[ Voor 8% gewijzigd door Buskru1jt op 23-08-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik ga memtest draaien. Bij een vriend heb ik nu ook een 7870 geinstalleerd. nu word mijn souyhbridge 109 graden... is dit normaal? en kan dit kwaad? Ik ga er misschien wel even een kleine ventilator voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Test je pc eens helemaal tav temps.
Kijk vooral dat er genoeg naar buiten wordt geblazen.
Indien alles koel genoeg is onder maximale hiite, cpu 100% en gpu op 100% en bij 30 graden in je kamer, dan kun je kijken of er een fan bij moet met je south bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik heb memtest gedraaid. er waren geen errors. Als de pc vastloopt zie je wel het laatste beeld maar je kan niks meer en het geluid geeft een brom. Komt dit omdat de northbridge( te heet word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik heb windows+drivers voor de zekerheid nog eens geinstalleerd. nog steeds het probleem met BF3. verder geen problemen. Ik ga vanmiddag bij een vriend mijn kaart proberen of er dan ook problemen zijn. zo ja, dan gaat de kaart terug naar de winkel. als het niet zo is weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je probleem echt alleen met een spel optreden kun je beter in Spielerij - Problemen & Vragen navraag doen. Ik verplaats even:

Move PMG -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1