Voor 13 uur besteld, volgende dag NIET in huis?

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb gister om 11 uur wat bij Bart Smit besteld via Ideal en meteen ook betaald. De orderbevestiging email was al om iets na 11'en binnen. Aangezien er nog 6 stuks op voorraad waren (inmiddels nog 5), verwachte ik mijn paket vandaag binnen, want Bart Smit werkt met de regel: "Op werkdagen voor 13:00 besteld, volgende dag in huis - uitgezonderd afwijkende levertermijnen".

Nu krijg ik vanochtend een email binnen dat het bestelde vandaag pas op de post gaat. Na nagevraagd te hebben hou dat zit, zeggen ze dat omdat de Ideal betaling pas om 13:02 afgerond was, het bestelde vandaag pas verstuurd is.

Ik vind het lekker lame allemaal, maar goed, mijn vraag is nu welke webshops werken er nog meer zo? Ik bestel nogal eens wat laat bij webshops, en soms heb ik het dan ook echt de volgende dag nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Alsof wij een lijst van alle kut webshops gaan maken waarvan we geeneens weten of je er uberhaubt wat aan hebt

Succes met lezen van de shopreviews als je de volgende keer wat wil bestellen
http://tweakers.net/shopreview/

ga naar een gewone winkel als je zeker wil zijn dat het op tijd is dan

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 22-08-2012 21:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 14:50

Koenvh

Hier tekenen: ______

Mooi niet dus, als je iets de volgende dag gelijk nodig hebt, stap je op de fiets en ga je naar de winkel. Dit kan elke winkel zijn in ieder geval.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik denk dat het niet veel zin heeft om te klagen. Mocht het je zo irriteren dan verzoek je toch om het produkt te weigeren of te cancellen? Misschien dat ze het leren, maar om hiervoor op Tweakers te klagen....

Vul anders een shopreview in, zoals Fish hierboven het aangeeft.

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
Als je het echt de volgende dag nodig schijnt te hebben dan is het misschien verstandig om het gewoon een dag eerder te bestellen dan dat je het echt nodig hebt. Desnoods zoals Koenh al aangeeft stap je op fiets en ga je naar de winkel of naar een zaak die uit voorraad kunnen leveren.
Er spelen zoveel factoren mee waardoor het maar de vraag is of het uberhaupt wel de webshop aan te rekenen is.

Gratis advies; denk aan je gezondheid en maak je druk over zaken die er echt toe doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Naar mijn idee wordt "vandaag besteld, morgen in huis" wel vaker niet gehaald. Dat vind ik zelf nooit zo'n ramp - ik ben niet zo haastig aangelegd en ik ga d'r al een beetje vanuit dat het langer kan duren. Zeker als het bestellen op één of twee uurtjes komt (zoals in dit geval, om 11 uur besteld, waar voor 1 uur nog genoeg zou moeten zijn). Goed, als je wel haast had dan kun je er terecht over klagen natuurlijk.

Maar ideal werkt naar mijn weten direct, daar zit geen vertraging tussen. Misschien wel voordat het geld echt is overgemaakt, maar de bevestiging is er direct. Als ik iets op steam koop via ideal dan krijg ik binnen enkele seconden een bevestiging van steam dat ik betaald heb.

Oh, en over "op werkdagen voor 13:00 besteld, volgende dag in huis - uitgezonderd afwijkende levertermijnen"... dat is van het niveau "het is altijd rood, tenzij het een andere kleur is". :+

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 22-08-2012 22:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miki schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:06:
Als je het echt de volgende dag nodig schijnt te hebben dan is het misschien verstandig om het gewoon een dag eerder te bestellen dan dat je het echt nodig hebt. Desnoods zoals Koenh al aangeeft stap je op fiets en ga je naar de winkel of naar een zaak die uit voorraad kunnen leveren.
Er spelen zoveel factoren mee waardoor het maar de vraag is of het uberhaupt wel de webshop aan te rekenen is.

Gratis advies; denk aan je gezondheid en maak je druk over zaken die er echt toe doen!
Dit advies kun je retourneren binnen 7 dagen, verzendkosten komen voor eigen rekening
Retourneren in originele verpakking

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:05
In deze tijd is het inderdaad doodnormaal dat je achter je toetsenbord vergelijkt en shopt, je niet op je fiets stapt en je spulletjes er op tijd zijn.

Ik ken dan ook zat sites waar inderdaad de volgende dag wel het artikel in de bus ligt/aangeboden wordt, mits je voor een bepaalde tijd besteld.

Het gros doet er toch een dag of twee over.

Ik ken ook een site waar na bestelling mijn artikel uit Korea moest komen en dus drie weken duurde(status;op voorraad(in Korea zeggen ze er niet bij). (En verkeerde geleverd gekregen, klachten, terugsturen op eigen kosten, later geld daarvan terug (aangetekend werd niet vergoed(was niet duur genoeg daarvoor)) afwachten of het ontvangen is, wachten op je geld> 4 weken lekker bezig :) )

Webshops vergelijken helpt, soms is die twee euro duurdere beter aangeschreven qua levertijden.
Of even bellen voortaan, zodat je bevestiging krijgt dat het er inderdaad de volgende dag is.

Maar ook bij de goeden zit er gewoon soms een dag vertraging in, dus voortaan inderdaad gewoon even dat dagje inplannen met bestellen als je je stoel niet uit wil.

Dan heb je het misschien voortaan een dag te vroeg.......

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle speelt even de firma Bart Smit:

Een bestelling is definitief op het moment dat deze betaald is en het geld op onze rekening staat. Dat was niet voor 13.00u, dus we leveren een dag later dan u had verwacht - maar volledig voldoend aan onze algemene voorwaarden cq kleine lettertjes. Bart Smit BV is niet verantwoordelijk voor enige vertraging die ontstaat door het bancaire verkeer.

Kortom: als TS via bijv de Rabo betaald heeft en het moet naar de ING rekening, dan kan daar vertraging tussen zitten. Equens heeft ook wel eens een storing. en oude postbankrekeningen zijn nog steeds niet handig, da's algemeen bekend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 20:53
Nutteloos topic. Schrijf gewoon een review, ipv in het forum lopen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Och, ik wacht nu al 3 werkdagen op een product dat op voorraad was en maandag vanuit de shop verzonden is via DHL (als DHL's track and trace klopt), terwijl de winkel 20km van mijn huis zit. Als ik het product echt direct nodig had was ik het wel in de winkel op gaan halen. Je hebt nu eenmaal niet volledig invloed op dit proces. Dat is balen maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:40:
Kortom: als TS via bijv de Rabo betaald heeft en het moet naar de ING rekening, dan kan daar vertraging tussen zitten. Equens heeft ook wel eens een storing. en oude postbankrekeningen zijn nog steeds niet handig, da's algemeen bekend.
Met een normale overschrijving wel. Met ideal niet, toch? Nog nooit gehad (met mijn oude postbankrekening).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Wat een huilie-topic. Tel dat de betaling wel binnen was voor 13:00 en het was met de post gegaan, en stel dan noog eens dat er ergens iets bij TNT mis was gegaan, dan kan Bart smit er toch weinig aan doen? Daar hebben ze geen invloed op, zoets staat vast wel in de algemene voorwaarden.
Als je dat een probleem vind, moet je zelf naar de winkel gaan en niet hier gaan lopen huilen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Ik begrijp de frustratie van de TS wel maar zoals hierboven ook wordt gezegd, als je het perse de volgende dag nodig hebt ga het dan in de winkel zelf afhalen. Waarschijnlijk heb je het product gewoon morgen en anders overmorgen... Helaas, shit happens. That's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

fish schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:57:
Succes met lezen van de shopreviews als je de volgende keer wat wil bestellen
http://tweakers.net/shopreview/

ga naar een gewone winkel als je zeker wil zijn dat het op tijd is dan
:Y

Hoewel de reacties hierboven wel een beetje bot zijn geformuleerd zijn ze wel allemaal behoorlijk raak: kijk van tevoren even naar shop reviews en overweeg even om zaken offline te kopen als je ze snel nodig hebt. Dubbeltje en eerste rang is niet gegarandeerd ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.