FULL HD en grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Hey iedereen, ik vroeg mij af of je een goede grafische kaart moet hebben om echt FULL HD te bekijken, ik heb namelijk een monitor gekocht maar wacht nog op mijn pc, nu had ik die met een VGA kabel aangesloten aan mijn laptop om hem al te testen. Nu is dit totaal geen FULL HD al staat die wel op 1920x1080 ..

Dit is mijn grafische kaart; ati radeon hd 3200

Of moet ik beter een DVI kabel gebruiken en ligt het daar aan?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

met VGA kan je full HD 1920X1080 aansturen...... 2048x1536 is de max van VGA.
Een dvi kabel is dan ook onzin

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 22-08-2012 21:14 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
wat vond je er geen full hd aan dan ?
filmpje slechte kwaliteit kan wel full hd zijn maar als de kwaliteit van de cam al slecht was of belichting niet goed ziet het er als nog slecht uit , ,

download een demo dvd van samsung sony of wat dan ook in full hd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"full HD" is niets meer dan een marketingterm voor 1920x1080@60Hz, en dat is wat je monitor levert.

Maar...

- op hoge resoluties wil je NIET met VGA-kabel werken. In theorie kun je met goede kaart en kabel even goed beeld krijgen als met een digitale aansluiting (DVI, HDMI, DP etc), maar in praktijk zijn meegeleverde kabels beroerd en veel low-end kaarten en integrated VGA hebben slechte analoge filters. Sluit het dus aan met een goede digitale aansluiting (zoals dus DVI, HDMI of DP).
- heb je wel de native resolutie (1920x1080) van je scherm ingesteld op je laptop? Als je laptop een ander resolutie heeft dan dat kun je sowieso niet klonen (naam zegt het al, alles incl resolutie moet identiek zijn) en goed beeld behouden. Gewoon Extend Desktop doen.
- een Radeon HD3200 is geen grafische kaart, dat is integrated video op een AMD 780G chipset. Als je een kaart (fysiek PCB met chips erop enzo) hebt is het iets anders. Niet dat dat uitmaakt voor je beeldkwaliteit in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

• Thaikop
De letters zijn wat wazig en rond de rand redelijk wit. het heeft ook een witte schijn,, aan de helderheid ligt het zeker niet,,

• Thaikop
Extend Desktop is al gedaan :) Nu heeft deze monitor alleen maar DVI, het gaat om de Samsung SyncMaster S22B300B LED Heb hem gekocht 2de hands voor 82 euro,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

?

Je zei in je topicstart dat je een VGA-kabel gebruikte, nu dat het alleen maar DVI heeft...

Wees eens duidelijk:

- Hoe heb je de boel aangesloten, noem alles van laptop tot en met monitor?
- Welke resolutie heb je ingesteld op de monitor in je OS?

Oslik blyat! Oslik!

• Thaikop
Ik bedoel daarmee dat het geen HDMI heeft maar wel alleen VGA EN DVI ;) Heb de meegekregen VGA kabel aangesloten aan deze laptop maar de scherpte van deze crap notebook is nog beter ..

1920x1080..

Verwijderd

Ik denk dat je VGA kabel gaar is. Bij mij is Full HD resolutie via VGA meer dan prima, maar dat is wel met een goede VGA kabel. Wacht anders tot je de PC hebt en kijk dan wat voor kabel je gebruikt.

• Thaikop
Ja, ik heb nu een andere, betere VGA kabel gebruikt en is net hetzelfde,ik zal maar wachten todat ik mijn PC heb, hopelijk is het dan beter!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:13:
met VGA kan je full HD 1920X1080 aansturen...... 2048x1536 is de max van VGA.
Een dvi kabel is dan ook onzin
Dat VGA die resolutie aankan wil niet zeggen dat er geen verschil is met DVI. Op een wat groter scherm kan iedereen het verschil zien tussen VGA en DVI/HDMI op FullHD resolutie. Een DVI kabel is alles behalve onzin.

Verwijderd

Mwah, ik heb vanaf mijn PC een VGA kabel op mijn 42" LCD TV en een HDMI kabel lopen. Als ik een film afspeel zie ik tussen VGA en HDMI geen verschil. Dat kan best aan mijn ogen liggen natuurlijk, maar als ik de VGA kabel vervang voor een slechte kwaliteit VGA kabel zie ik wel verschil met HDMI/de goede VGA.

• Thaikop
Ook als ik iet opzoek in google, krijg ik het gevoel die blauwe letters soms wat roze, paars te zien

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:48:
Mwah, ik heb vanaf mijn PC een VGA kabel op mijn 42" LCD TV en een HDMI kabel lopen. Als ik een film afspeel zie ik tussen VGA en HDMI geen verschil. Dat kan best aan mijn ogen liggen natuurlijk, maar als ik de VGA kabel vervang voor een slechte kwaliteit VGA kabel zie ik wel verschil met HDMI/de goede VGA.
Een tijdje terug heb ik het verschil op een 27" beelscherm gezien. Ik wist niet dat het verschil zo groot was. Toen ik het scherm op HDMI aansloot was voor mij het verschil direct erg goed te zien.

Verwijderd

Het zou ook aan de kwaliteit van de VGA kabel kunnen liggen in jouw geval. Dat kan ik niet beoordelen natuurlijk, net zoals jij niet kunt beoordelen hoe het verschil VGA/HDMI op mijn TV is natuurlijk. Laten we het er op houden dat als je met een goede VGA kabel die je toevallig hebt liggen niet tevreden bent over het beeld, je beter een HDMI/DVI kabel kunt nemen omdat de kwaliteit daarvan nooit slechter is dan de VGA kabel.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

VGA VS DVI kwaliteit = 01 vs 01.

Er zijn altijd mensen die denken dat je met een bepaalde kabel een betere beeldkwaliteit krijgt, dit is niet zo.
Daarom zijn er ook kabels van pakweg 400 euro!!!!! of 150 euro voor 0,8 meter. Omdat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat je beeld dan opeens 1000x beter wordt terwijl een kabel van 2 euro hetzelfde beeld geeft.

Hier een goed voorbeeld van zon marketing grap
http://www.bol.com/nl/p/m...1-meter/9000000006516680/
8)7

Bij de media markt heb je ergens voor 150 euro voor een kabeltje van 0,8 meter.... 8)7.
Dit proberen die verkopers je natuurlijk aan te smeren :+ :+

dit soort sprookjes >
' Zo wordt ieder detail haarscherp op je televisie weergegeven. De buigzame, met stikstof geïnjecteerde, kabelmantel en de extra dikke koperaders zorgen voor extra kwaliteit.'

De grootste BS ever ;). Er is geen extra kwaliteit want die eentjes blijven eentjes en die nullen blijven nullen......

[ Voor 128% gewijzigd door A87 op 23-08-2012 12:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:43:
VGA VS DVI kwaliteit = 01 vs 01.

Er zijn altijd mensen die denken dat je met een bepaalde kabel een betere beeldkwaliteit krijgt, dit is niet zo.
Daarom zijn er ook kabels van pakweg 400 euro!!!!! of 150 euro voor 0,8 meter. Omdat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat je beeld dan opeens 1000x beter wordt terwijl een kabel van 2 euro hetzelfde beeld geeft.

Hier een goed voorbeeld van zon marketing grap
http://www.bol.com/nl/p/m...1-meter/9000000006516680/
8)7

Bij de media markt heb je ergens voor 150 euro voor een kabeltje van 0,8 meter.... 8)7.
Dit proberen die verkopers je natuurlijk aan te smeren :+ :+

dit soort sprookjes >
' Zo wordt ieder detail haarscherp op je televisie weergegeven. De buigzame, met stikstof geïnjecteerde, kabelmantel en de extra dikke koperaders zorgen voor extra kwaliteit.'

De grootste BS ever ;). Er is geen extra kwaliteit want die eentjes blijven eentjes en die nullen blijven nullen......
Dit gaat alleen op bij een digitaal signaal en niet bij VGA wat analoog is.

Niet zo hard schreeuwen als je niet weet waar je het over hebt.
Pagina: 1