"Budget" upgrade van een 8800GT?

Pagina: 1
Acties:

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 11:51

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik heb 4,5 jaar geleden deze PC samengesteld: inventaris: Powerhouse7 (de SSD is alleen pas recentelijk toegevoegd).

Nou ben ik geen hardcore gamer, het enige wat ik nog eigenlijk op mijn PC doe (of eigenlijk ga doen, na alle beta's gespeeld te hebben) is Guild Wars 2. Nou hoef ik ook niet alle details ultrahoog te hebben of 3D, maar momenteel zit ik met de 8800GT 1GB met net gemiddelde grafische in-game instellingen (op 1920x1200) tussen de 25 - 35 fps en ik zou best wel wat meer detail willen hebben (en iets meer fps, zeker niet nog minder).

Nou zou ik dit met een niet al te hoog budget (max 100 euro ofzo) willen proberen te realiseren :P Echter ben ik dus ook al 4,5 jaar uit de PC componenten wereld en wil ik gebruik maken van mijn GoT-hulplijn. Een topic in VB, omdat ik vermoed dat een upgrade van de 8800GT het enige is dat binnen dat budget zou passen.

Enige extra eis: Hij moet niet meer herrie maken als de 8800GT (die best heel stil is). Met deze zoekspecificaties ben ik de in Pricewatch gaan kijken en vind:

NVIDIA
dan kom je in de GT5xx of GT6xx range en een enkele GTS450, bijv:
pricewatch: Asus ENGTS450 DC SL/DI/1GD3

AMD
dan kom je een hele lading HD5xxx en HD6xxx kaarten tegen, bijv:
pricewatch: Sapphire Ultimate HD 6670 1GB GDDR5

Bijkomstigheid bij AMD is, dat mijn moederbord Crossfire ondersteund, dus was theoretisch nog zou kunnen (al is het alleen maar voor het "gadget gehalte" d:)b ) is 2 goedkopere kaarten in Crossfire setup zetten,bijv:
pricewatch: Sapphire Radeon 6570 Silent 1GB (iets boven budget)
  • Mijn probleem is, dat de 8800GT een dermate oude kaart is dat ik weinig kan vinden (en zelf weet) over het feit of ik überhaupt het gewenste resultaat zal halen met een van de drie bovenstaande oplossingen. Enige link waar ik wel iets aan gehad heb is deze test waar de 8800GT in bepaalde testen is meegenomen als reference naar "NVIDIA's retired champion": http://www.anandtech.com/...-hd-6670-radeon-hd-6570/4 en heel eerlijk gezegd weet ik niet of de verbetering die (zeg) 100 euro waard is?
  • En zou Crossfire in mijn geval wel nut hebben met die 6570?
  • En staar ik me teveel blind (en beperk ik me daardoor) op passief gekoelde kaarten (bijv. hoe houden die zich bij een kamertemp van 30 graden, zeker bij 2 in Crossfire)?
Andere suggesties?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
7750? Als je er 20 euro bij gooit doe dan maar een 7770. Deze kaarten zijn overigens nieuwer en zuiniger dan de 6 serie van AMD.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 11:51

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Footstepz schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:41:
7750? Als je er 20 euro bij gooit doe dan maar een 7770. Deze kaarten zijn overigens nieuwer en zuiniger dan de 6 serie van AMD.
Toevallig dat vlák na mijn post hier, ArenaNet een lijst met performance cijfers publiceerde voor GW2.
Maar ik zal ook jouw suggesties meenemen, want 20 euro is te overleven en lager verbruik (minder warm?) is ook prettig.

@dion_b: :$ geheel overheen gekeken onder aan het HW forumlijstje ... zo vaak kom ik nou in dit segment :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

kijk voor een tweedehandse HD 6870 hele goede prijs/kwaliteit verhouding, of ga voor een nieuwe HD 6850

Verwijderd

Ik zit met ongeveer de zelfde issues. Mijn PC heeft ongeveer dezelfde specs als S913, incl een 8800gt. Is het nog de moeite waard om hier een nieuwere moderne videokaart in de hangen of gaat die enorm bottlenecken?
Mijn moederbord is overigens wel anders, een P5N-E SLI, geen idee of dat de upgrade mogelijkheden belemmerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 11:52 ]

Pagina: 1