Ik heb onlangs de film box Transformers gekocht en daarbij kan ik deel 3 niet afspelen op de PC, maar deel 1 en deel 2 gaan probleemloos. De DVD's waren geseald en er zitten geen krassen of vlekken op. Het lijkt in mijn ogen een softwarematig probleem en niet de DVD's dus wilde ik eerst proberen of ik het zelf kan oplossen. Alvorens ik contact opneem met de winkel.
Mijn standaard speler VLC crashed bij het starten van de DVD. Het is betreft de versie VLC Media Player 2.0.2 wat de laatste versie dus is voor Windows XP, waar de PC op draait. De standaard Windwos Media speler (geen idee welke versie, kan het niet vinden) geeft de foutmelding:
Iemand een oplossing hiervoor? Ga zelf nog verder zoeken, maar heb ik nu eigenlijk al genoeg van...
Update 27 augustus: ik heb ondertussen zelf een oplossing gevonden.
Mijn standaard speler VLC crashed bij het starten van de DVD. Het is betreft de versie VLC Media Player 2.0.2 wat de laatste versie dus is voor Windows XP, waar de PC op draait. De standaard Windwos Media speler (geen idee welke versie, kan het niet vinden) geeft de foutmelding:
Het zou hier om de ontbrekende codecs gaan. Gezien ik niet zo'n fan ben van WMP eerst nog een andere speler geprobeerd: Media Player Classic Home Theater (laatste versie 1.6.3.5818). Daar wordt de DVD wel op afgespeeld maar is de muziek veel harder dan het stem geluid. Ik heb een sterk vermoeden dat dit gewoon aan te passen is maar kan het niet vinden. Met trefwoorden in Google zoals: music loud voices quiet Media Player Classic Home Theater, kom ik niet verder. Windows volume kanalen gecontroleerd en deze staan allemaal gelijk.Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd.
Iemand een oplossing hiervoor? Ga zelf nog verder zoeken, maar heb ik nu eigenlijk al genoeg van...
Update 27 augustus: ik heb ondertussen zelf een oplossing gevonden.
[ Voor 22% gewijzigd door Regeneration op 27-08-2012 15:24 ]