Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan film DVD niet afspelen op PC mediaspelers

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb onlangs de film box Transformers gekocht en daarbij kan ik deel 3 niet afspelen op de PC, maar deel 1 en deel 2 gaan probleemloos. De DVD's waren geseald en er zitten geen krassen of vlekken op. Het lijkt in mijn ogen een softwarematig probleem en niet de DVD's dus wilde ik eerst proberen of ik het zelf kan oplossen. Alvorens ik contact opneem met de winkel.

Mijn standaard speler VLC crashed bij het starten van de DVD. Het is betreft de versie VLC Media Player 2.0.2 wat de laatste versie dus is voor Windows XP, waar de PC op draait. De standaard Windwos Media speler (geen idee welke versie, kan het niet vinden) geeft de foutmelding:
Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd.
Het zou hier om de ontbrekende codecs gaan. Gezien ik niet zo'n fan ben van WMP eerst nog een andere speler geprobeerd: Media Player Classic Home Theater (laatste versie 1.6.3.5818). Daar wordt de DVD wel op afgespeeld maar is de muziek veel harder dan het stem geluid. Ik heb een sterk vermoeden dat dit gewoon aan te passen is maar kan het niet vinden. Met trefwoorden in Google zoals: music loud voices quiet Media Player Classic Home Theater, kom ik niet verder. Windows volume kanalen gecontroleerd en deze staan allemaal gelijk.

Iemand een oplossing hiervoor? Ga zelf nog verder zoeken, maar heb ik nu eigenlijk al genoeg van...

Update 27 augustus: ik heb ondertussen zelf een oplossing gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Regeneration op 27-08-2012 15:24 ]

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb dan eindelijk zelf de de oplossing gevonden. Ik vermoed dat het geluid als 5.1 werd afgespeeld terwijl ik een 2.1 speaker setje heb. Met: play => audio => normalize zou een oplossing zijn, maar dit werkte niet voor mij. De oplossing zat bij: play => filters => MPC audio decoder => output speakers "stereo". Ik heb vele malen gecontroleerd en het stond op stereo, wat blijkt je moet wel het vinkje voor "Mixer" aanzetten wil dit functie aan worden gezet... Ik vind het zeer vreemd waarom deze DVD zo moeilijk doet en eigenlijk doet die het nu zoals het hoort.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Heb je al een codec pack geinstalleerd? Daarnaast is winxp niet echt meer van deze tijd :)

Als codec pack kan ik shark007 aanraden. http://shark007.net/vistacodecpackage.html

Want hij geeft ook aan dat hij een decoder mist. Vista codec pack kun je ook gewoon onder winxp gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door muppet99 op 27-08-2012 14:49 ]

Carpe Diem

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

muppet99 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:48:
Heb je al een codec pack geinstalleerd? Daarnaast is winxp niet echt meer van deze tijd :)

Als codec pack kan ik shark007 aanraden. http://shark007.net/vistacodecpackage.html

Want hij geeft ook aan dat hij een decoder mist. Vista codec pack kun je ook gewoon onder winxp gebruiken
Het mag dan niet meer van deze tijd zijn, er zijn nog veel systemen die XP draaien. Vista is massaal overgeslagen geweest door de bedrijfswereld en een ietwat groter niet-IT bedrijf gaat wacht tot de eerste Service packs er zijn. Dus de meeste laptops en PC's verkocht voor 2011 hebben waarschijnlijk nog XP draaien.
Kortweg: met XP zul je dus nog wel een jaar of 3-4 rekening moeten houden.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Regeneration
  • Niet online
muppet99 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:48:
Heb je al een codec pack geinstalleerd?
Ik ben er niet zo bekend mee, maar is dat echt nodig, voor een legaal gekochte film DVD?
Daarnaast is winxp niet echt meer van deze tijd :)
Dat realiseer ik me ook, maar de PC voldoet nog en ik zou niet weten waarom de DVD op XP niet zou kunnen afspelen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar zoals ik in de tweede reactie had verteld had ik de oplossing zelf al gevonden. Ik zal het anders ook in de startpost vermelden.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sommige codec packs zijn ronduit troep. Ze installeren te veel, of conflicterende codecs. Er zijn maar een paar die 't degelijk doen. De meest gebruikte, en meest veilige is CCCP. Die levert vziw Media Player Classic Home Cinema mee om alles me af te spelen en de standaard settings doen 't prima.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Regeneration schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

Ik ben er niet zo bekend mee, maar is dat echt nodig, voor een legaal gekochte film DVD?
Voor dvd's moet er een codec aanwezig zijn die XP standaard niet heeft. Dus tenzij je PowerDVD oid hebt geïnstalleerd (die bevat die codec) zul je via een andere weg aan de codec moeten komen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 27-08-2012 15:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Regeneration
  • Niet online
Raven schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Voor dvd's moet er een codec aanwezig zijn die XP standaard niet heeft. Dus tenzij je PowerDVD oid hebt geïnstalleerd (die bevat die codec) zul je via een andere weg aan de codec moeten komen ;)
Maar leveren third party mediaspelers zoals VLC en MPC deze codecs niet standaard bij? En dit verklaart verder ook niet waarom de andere twee DVD's zonder enige probleem afgespeeld konden worden met VLC terwijl de derde dat niet kon.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor het programma zelf wel ja, maar die werkt niet altijd even goed. Ik ben ook wel eens dvd's tegengekomen die niet met Asusdvd of met VLC werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig. Asusdvd is niets meer dan PowerDVD met een andere naam.

VLC en MPC gebruiken ingebouwde codecs. Het programma zelf kan een video wel afspelen, maar een programma dat afhankelijk is van systeemcodecs kan dat weer niet. Daarvoor heb je aparte codecs nodig, zoals AC3 en H.264.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Regeneration
  • Niet online
Ok, bedankt voor jullie info. Mocht ik een keer iets niet kunnen afspelen zal ik eens naar de codes kijken.
Pagina: 1