Aankoopadvies gevraagd voor vervanging desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik zal even in het kort mijn situatie uitleggen.
Dit jaar heb ik mijn vwo papiertje gehaald en ben van plan om aankomend schooljaar veel te gaan reizen.
Mijn gehele schoolcarrière heb ik geteerd op een fraaie desktop pc maar ik vind dat het nu tijd wordt voor een degelijke laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil graag met de laptop 720p en 1080p filmpjes kunnen bewerken met frame rates variërend tussen 30 fps en 60fps. Tevens hoop ik in mijn vrije tijd er nog wel eens een spelletje op te kunnen spelen zoals Battlefield 3. Dit hoeft niet persé in de hoogste resolutie, maar de bedoeling is wel dat ik met deze laptop een aantal jaar vooruit kan.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Eigenlijk heb ik nog niet echt een duidelijk budget samengesteld maar ik hou er sowieso rekening mee dat ik meer dan 1000 euries kwijt zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb geen merk voorkeuren. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 15 inch scherm.
Ik weet niet of er ook nog verschil zit in de kwaliteit van de schermen maar een scherm met een goede weergave kwaliteit is voor mij wel belangrijk.

Ik hoop dat jullie mij wat modellen voor kunnen schotelen!

groeten Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

dodo79

witte dikke tonnie

Welk softwarepakket ga je gebruiken voor je videobewerking??
Als dit Premiere is kan ik je alvast een nvidia videokaart aanraden.
Via een simpele hack kan je dan de nvidia kaart laten renderen op je tijdlijn.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja Premiere elements heeft wel mijn voorkeur inderdaad. Dank voor de tip alvast! Maar wat lost die hack dan precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-08 15:16
Ik heb nu zelf een Dell Inspiron 15R SE waar ik erg tevreden mee ben. Ik heb de variant met een i5 processor en ik was hier ongeveer 800 euro voor kwijt (inclusief 3 jaar extra garantie en nog wat andere extra's).

De Dell Inspiron 15R SE's hebben allen een full HD 1080p scherm en allemaal een zeer degelijke videokaart waarmee je zeker wel video's kan gaan bewerken.Er zijn 4 modellen en allemaal onder de 1000 euro.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Daarnaast heb je van Asus nog de N56 serie, hier hoor je ook veel positiefs over.
Ook kan ik je aanraden een SSD in de laptop te plaatsen. Ik heb nu zelf een Samsung 830 128gb SSD in de laptop en hierdoor laadt alles gigantisch snel. Dit werkt echt super fijn.

[ Voor 13% gewijzigd door nerz101 op 22-08-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Protip: als je veel met grote bestanden aan de slag moet en dat ook nog eens snel wilt doen: Stop een 256GB SSD in je laptop, en zorg voor een 1,5TB 7200 rpm SATA schijfje, dat je via een eSATAp poort aan je laptop hangt. Die laatste wordt je opslag; je bent immers toch niet altijd met de zelfde films bezig ;)

Door de eSATAp en de 7200 rpm kun je altijd snel zaken overzetten.
Ik heb ook een dergelijke config omdat ik veel met VM's werk. Toevallig vandaag het e.e.a. moeten kopieren van SSD naar externe SATA. Windows indicator gaf een snelheid aan van ca 150Mb /sec. SSD copy/past naar SSD was ca 50 MB/sec.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 09:54

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:26:
Ja Premiere elements heeft wel mijn voorkeur inderdaad. Dank voor de tip alvast! Maar wat lost die hack dan precies op?
Adobe heeft maar een klein aantal nvidia videokaarten gecertificeerd die bruikbaar zijn voor hardware rendering.
Door de ´hack´ kun je eigenlijk alle nvidia videokaarten gebruiken die CUDA ondersteunen.

Dit heb ik getest met premiere 5.5 en een nvidia GT520, en dat werkt perfect.
Of premiere elements dit ook ondersteund weet ik eigenlijk niet.

omdat het kan!

Pagina: 1