• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:49
Goedeavond

Sinds gisteren (dinsdag) ben ik het bezit van een MSI-P55 G65. Deze had standaard maar 4gb ram, nu heb ik een nieuw setje gehaald, Welliswaar een Kingston setje
Dit heb ik vervangen door pricewatch: Kingston KHX1600C9D3K2/8GX

Dit setje krijg ik niet stabiel onder Windows (Linux niet getest). Ik heb al meerdere bios instellingen geprobeerd, waaronder voltage, XMP en een aantal andere mogelijkheden.

Voltage staat op moment op 1,6 V

Probleem is zodra ik bv een Windows Score test doe (dus een redelijke load erop), het RAM geheugen het begeeft. Ik krijg dan een BSOD met de foutcode 0x00000124. Dit schijnt een hardware probleem te zijn. Het is nieuw geheugen dus ik ga er vanuit dat ik wat verkeerds in de bios heb staan oid

Hoe kan ik dit oplossen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als eerste zou ik eens een BIOS upgrade proberen want vaak zitten daar verbeteringen in voor geheugenondersteuning, en sowieso eens een BIOS reset doen ( jumpertje of batterijtje er even uit halen ).

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 22-08-2012 18:05 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:49
Laatste versie lijkt erop te staan

Persoon van wie ik hem kocht zei dat deze geflashed was naar laatste versie om 3tb schijven te gebruiken.
Lijst van bios:http://www.msi.com/product/mb/P55-GD65.html#/?div=BIOS
Bovenste versie staat erop

Bios en cmos zijn ook resetted

[ Voor 6% gewijzigd door ExploitSolo op 22-08-2012 18:34 ]

Verwijderd

Nieuw geheugen kan ook defecten vertonen. Heb je al getest met memtest? Als dat goed is kun je dat in elk geval uitsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 20:57 ]