Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459213

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heeft mijn Galaxy SII het probleem dat hij niet meer aan wil. Hier voorheen had hij altijd het probleem dat hij niet meer wou opladen via de USB connector omdat deze stuk is maar dit was te verhelpen door een externe batterij oplader te gebruiken i.c.m. een extra batterij.

Vanwege het feit dat mijn mobiel niet meer aan wil ging ik langs een repair shop. De klantenservice hier vertelde me echter dat de standaard meegeleverde batterij een "te hoog voltage afgaf". Dit was namelijk 4.2 Volt i.p.v. de 3.7 Volt die op de batterij vermeld staat. Ook vertelde hij mij dat dit "kortsluiting kon veroorzaken" en dat deze mobiel dus niet meer te redden viel.

Zou dit kunnen kloppen, aangezien ik het raar vind dat de meegeleverde batterij, die ik al een jaar gebruik opeens kortsluiting zou kunnen veroorzaken bij mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
accu's kunnen stuk gaan, ze kunnen productie fouten bevatten (denk aan terug roep acties en ontplofte accu's). Dit kan gelijk of na een bepaalde tijd. of het in dit geval zo is..geen idee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En had die reparatieshop een vervangende batterij die je kon testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 20:40
Euhm, die 3,7 Volt is de nominale spanning. Een volle Li-ion batt geeft 4,2 Volt dus niets mis daarmee.

Topicstarter
Luke-san schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:18:
Euhm, die 3,7 Volt is de nominale spanning. Een volle Li-ion batt geeft 4,2 Volt dus niets mis daarmee.
Ja in deze richting zat ik ook al te denken al kan ik het niet zo mooi verwoorden als jij.

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 01:46
Ik had dit geplaats in het andere topic:

"

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo iedereen,

Een paar maanden geleden had ik problemen met mijn batterij, maar na twee keer een update te hebben gedaan was alles oke. Nu heb ik opeens een heel nieuw probleem.

Ik had mijn mobiel 's nachts achter de oplader en toen ik wakker werd knipperde het batterij icoontje. Daarnaast staat er soms dat hij 100% is opgeladen (dit staat er voor een paar uur) en opeens is de batterij naar nog geen 50%. Verder staat er in mijn begin scherm dat hij aan het opladen is. Terwijl ik mijn mobiel dan niet verbonden is.

Het is heel raar allemaal en ik hoor graag of anderen dit probleem ook hebben? Ik heb al gegoogled en ik zag dat een paar anderen hetzelfde probleem hadden. Zei zeiden dat de USBconnector kapot kan zijn. En dat dit kwam door waterproblemen. Dit lijkt me sterk, want het is vorige week gebeurd en ik ben niet in contact geweest met water, zeker niet op het moment dat het gebeurde.

Overigens weet iemand of dit een fout is van de fabrikant? Ik heb een HI lease toestel, dus zou het vergoed worden?"

Is dit hetzelfde probleem? Want ik las ook dingen bij mijn probleem dat het met de usbconnector te maken had.

• Aghanim
  • Niet online
pyro-tukker schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:22:
Dit heeft ook geen toegevoegde waarde voor dit topic lijkt me?

@TS: heb je al een andere batterij geprobeerd?

Topicstarter
Aghanim schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:51:
[...]

Dit heeft ook geen toegevoegde waarde voor dit topic lijkt me?

@TS: heb je al een andere batterij geprobeerd?
Ja ik heb twee batterijen, en beide werken niet. Heb dit al een keer eerder gehad en toen moest ik de telefoon opladen met de bijgeleverde thuislader maar dit kan niet meer omdat de micro USB connector kapot is. Heb nu een vervangende onderdeel (USB connector met flexkabel) besteld. Komt morgen binnen, hopelijk dat dit het verhelpt :D

Topicstarter
pyro-tukker schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:22:

"

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo iedereen,

Een paar maanden geleden had ik problemen met mijn batterij, maar na twee keer een update te hebben gedaan was alles oke. Nu heb ik opeens een heel nieuw probleem.

Ik had mijn mobiel 's nachts achter de oplader en toen ik wakker werd knipperde het batterij icoontje. Daarnaast staat er soms dat hij 100% is opgeladen (dit staat er voor een paar uur) en opeens is de batterij naar nog geen 50%. Verder staat er in mijn begin scherm dat hij aan het opladen is. Terwijl ik mijn mobiel dan niet verbonden is.

Het is heel raar allemaal en ik hoor graag of anderen dit probleem ook hebben? Ik heb al gegoogled en ik zag dat een paar anderen hetzelfde probleem hadden. Zei zeiden dat de USBconnector kapot kan zijn. En dat dit kwam door waterproblemen. Dit lijkt me sterk, want het is vorige week gebeurd en ik ben niet in contact geweest met water, zeker niet op het moment dat het gebeurde.

Overigens weet iemand of dit een fout is van de fabrikant? Ik heb een HI lease toestel, dus zou het vergoed worden?"

Is dit hetzelfde probleem? Want ik las ook dingen bij mijn probleem dat het met de usbconnector te maken had.
toon volledige bericht
Nee maar ik ken wel een vriend die hetzelfde had. Vaak is waterschade ook pas na een tijdje merkbaar. Ik raad je aan om het onderdeel te vervangen.

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 459213 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

Ja ik heb twee batterijen, en beide werken niet. Heb dit al een keer eerder gehad en toen moest ik de telefoon opladen met de bijgeleverde thuislader maar dit kan niet meer omdat de micro USB connector kapot is. Heb nu een vervangende onderdeel (USB connector met flexkabel) besteld. Komt morgen binnen, hopelijk dat dit het verhelpt :D
Ik heb overigens min of meer hetzelfde met mijn Galaxy Nexus. Die laadt ook niet meer vanwege een defecte usb poort maar dit komt wel echt door waterschade. Ook ik heb een nieuwe connector besteld, deze week maar eens schroeven:)
Pagina: 1