[Beeldscherm aankoopadvies] Nieuw(e) beeldscherm(en)

Pagina: 1
Acties:

• iiSjoerd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-02-2022
Beste tweakers,
Ik ben dus op zoek naar een beeldscherm (wat ik dus misschien twee keer wil kopen).
Ik heb al wat "speurwerk" gedaan door middel van de pricewatch:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart€ 156,85€ 156,85
1Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 305,85

Daar kwamen deze twee bovenstaande beeldschermen uit, maar ik las in een ander topic betreft de aanschaf van beeldschermen dat deze twee niet de beste keus zijn.
Voorbeeld:
De reactie tijd van deze beeldschermen staat op 2ms, maar dit blijkt dus niet te kloppen.

Waar ik naar opzoek ben:
  • Prijs: ~€150,-
  • Merk: Geen voorkeur.
  • Schermdiagonaal: ~24"
  • Resolutie: 1920x1080 (Full HD 1080p)
  • Aansluitingen van videokaart (Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5): 2x DVI-I, Mini-HDMI
  • In hoogte verstelbaar: Geen voorkeur
  • Speaker: Geen voorkeur
Wat ik er mee wil gaan doen:
  • Gamen: FIFA12 (Binnekort FIFA13), Battlefield 3, Call of Duty 4: Modern Warfare en nog wat meuk.
  • Films kijken

[ Voor 0% gewijzigd door iiSjoerd op 23-08-2012 09:15 . Reden: BF3 ]

Met vriendelijke groet, Sjoerd

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-03 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt beter reviews gaan lezen, en/of gaan kijken: reactietijd wordt door elke fabrikant anders gemeten, soms is dat van grijs-grijs, soms is het zwart-wit, soms is het per-subpixel, het is erg wisselend.

De beste weergavekwaliteit krijg je van IPS of OLED, zeker voor films. OLED is nog niet op de markt, maar goed: ik roep het toch maar even.

Resolutie: tsja, waarom je beperken tot 1920*1080? Is hoger geen wens/optie? Het is geen TV heh?

Ik vind Dell persoonlijk altijd vrij redelijke deals hebben op IPS schermen, er zijn op de pricewatch veel reviews te vinden, soms wetenschappelijk onderbouwd zelf. Lees eens een TV Review op tweakers, om er achter te komen wat er eigenlijk allemaal niet komt te kijken bij schermen! Maar inderdaad: verkijk je niet op:

Contrastwaardes
Responstijden

Persoonlijk vind ik TN schermen gewoon onnodig tegenwoordig, en voor computerschermen de 16:9 verhouding erg fout. 16:10 is al een stuk beter (1920*1200), het liefste zelfs nog hoger. Ik heb m'n OS ingesteld op 96dpi en werk met 1920*1080 op een 15,6" scherm, sommige mensen klagen dat het te klein is, maar het is een super scherm, en ik kan veel kwijt op het scherm.

• iiSjoerd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-02-2022
De resolutie was minimaal bedoeld*.
Bedankt voor je input.

Ik zal me gaan verdiepen in reviews!

Met vriendelijke groet, Sjoerd